Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det fars dag men ingen glade unger om morgenen, ingen kake, det er like stilt i huset som alle andre dager. Hvorfor nekter hun ungene å ta kontakt, det er ikke min helg sier hun.

Slik har det vært siden vi skilte lag, vi har en gutt sammen som jeg er pappa til og en jente som jeg har vært stepappa til i 7 år. Guttungen er hos meg etter samværs avtalen men jenta har jeg ikke lenger kontakt med hun sier at jeg ikke har noen rettigheter etter som jeg ikke er jentas far.

Vi skiltes som venner etter at hun hadde mistet følelsene sine for meg. nå er det som om jeg er lagt for hat."Minst mulig kontakt er best vi må begge komme videre ungene tilpasser seg".Jeg vet ikke føles rart. Det blir en lang søndag igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig egoistisk av henne! Vanskelig å vite hva du skal gjøre, men jeg syns det utrolig at voksne mennesker kan sette barna i mellom to voksne som krangler.

Du er vel i nytt forhold nå og har det bra? Dette er hersketeknikk på verste plan.

Jeg hadde gitt beskjed om det er slik hun ønsker å ha ting så skal hun få det sånn! Da kan hun sitte alene på morsdag. Helt idiotisk!

Gratulerer med farsdagen :klem:

Skrevet

Takk nei det er ikke godt å si hvorfor folk er som de er kjenner henne ikke helt igjen i fra den tiden vi var sammen.

Jeg har det vel stort sett ok de fleste dagene men slike familie dager er ikke bra, de var tidligere små høydepunkt nå er det om å få dagen til å bli så kort som mulig. Får se frem til neste helg da kommer guttungen å skal være her i 4 dager det blir bra.

Skrevet
Takk nei det er ikke godt å si hvorfor folk er som de er kjenner henne ikke helt igjen i fra den tiden vi var sammen.

Jeg har det vel stort sett ok de fleste dagene men slike familie dager er ikke bra, de var tidligere små høydepunkt nå er det om å få dagen til å bli så kort som mulig. Får se frem til neste helg da kommer guttungen å skal være her i 4 dager det blir bra.

Maktdemonstrasjon!

Hun burde være glad for at far vil ha kontakt med barna,skjønner ikke sånne damer,hvilken glede har hun å nekte kontakt/samvær?

Noe som sikkert ikke hjelper:

Jeg har mitt barn å hennes barn fra tiligere forhold når jeg har samvær,jeg å mor har ikke verdens beste forhold,men heldigvis har hun klart å skåne barna for dette.

Så med litt vilje så får man det til å fungere.

Skrevet

Dårlig gjort. Gutten har vel lyst til å feire pappan sin også. Alle de andre barna i bhg/skole gjør jo det.

Kan du ringe ham og snakke med ham da? En koselig pappatelefon? Ikke noe agg elns, bare la guttungen få snakke med pappan sin om ting som opptar ham, og kanskje fortelle at han har tegnet en farsdagstegning elns?

Skjønner godt at du mister motet, men kanskje litt viktig å ikke gjøre det likevel? Gutten kan ikke styre selv at han er hos mor i dag.

Så hvis gutten ikke kan komme til farsdagen, får farsdagen komme til gutten?

Uansett, gratulerer med farsdagen! :)

Skrevet

Gratulerer med farsdagen! Kanskje dere kan ha en liten forsinket farsdag neste helg? Ta uansett en koselig telefon til sønnen din i dag. Det kan hun vel ikke nekte deg?

Trist å høre at du ikke får ha kontakt med stedatteren din! Det er sikkert vondt for dere begge!

:klemmer:

Skrevet

Bare som en generell observasjon, og ikke konkret til dette tilfellet: det er veldig lett å si "egoistisk", "maktdemonstrasjon", "dårlig gjort" osv når vi ikke kjenner hele historien.

Noen kvinner saboterer samvær, mens andre har gode grunner til å holde barna unna så godt det lar seg gjøre uten å bryte samværsavtaler, og så lenge vi ikke kjenner personene er det vanskelig å vite hvem som gjør hva.

Derfor vil ikke jeg komme med karakteristiskker av barnas mor og hennes handlinger!

Til trådstarter:

Det er veldig trist når det blir slik, og jeg forstår godt din følelse av maktesløshet i en slik situasjon.

Men som Jade sier, det er fullt ut mulig å feire farsdag neste helg, bare dere to... med kake, frokost på sengen... eller ting som dere vanligvis ikke gjør på samværshelger ellers.

Ellers håper jeg du får en fin dag likevel. :)

Skrevet
Bare som en generell observasjon, og ikke konkret til dette tilfellet: det er veldig lett å si "egoistisk", "maktdemonstrasjon", "dårlig gjort" osv når vi ikke kjenner hele historien.

Noen kvinner saboterer samvær, mens andre har gode grunner til å holde barna unna så godt det lar seg gjøre uten å bryte samværsavtaler, og så lenge vi ikke kjenner personene er det vanskelig å vite hvem som gjør hva.

Derfor vil ikke jeg komme med karakteristiskker av barnas mor og hennes handlinger!

Til trådstarter:

Det er veldig trist når det blir slik, og jeg forstår godt din følelse av maktesløshet i en slik situasjon.

Men som Jade sier, det er fullt ut mulig å feire farsdag neste helg, bare dere to... med kake, frokost på sengen... eller ting som dere vanligvis ikke gjør på samværshelger ellers.

Ellers håper jeg du får en fin dag likevel. :)

Hallloooooo!

Les innlegget!

Hvorfor nekter hun ungene å ta kontakt, det er ikke min helg sier hun.

Slik har det vært siden vi skilte lag, vi har en gutt sammen som jeg er pappa til og en jente som jeg har vært stepappa til i 7 år. Guttungen er hos meg etter samværs avtalen men jenta har jeg ikke lenger kontakt med hun sier at jeg ikke har noen rettigheter etter som jeg ikke er jentas far.

Hadde det vært noe galt hadde han ikke hatt sitt eget barn heller!

Skrevet

Ta å ring til sønnen din du. Slik en annen foreslår! Og så kan du nevne at om han vil kan dere feire farsdag neste helg. Hender jo og at man ikke feirer bursdag på den "riktige" dagen, så hvorfor ikke farsdag..?

Gratulerer med farsdagen !

Skrevet

Takk, samme tankene fikk jeg da jeg var ute og gikk, så jeg ringte, han ble selfølgelig glad og jeg ble både glad og trist, han hadde tegnet en tegning og ville gjerne gi den til meg så den får jeg neste helg, fikk snakke med stedattera også var heldigvis hun som svarte telefonen.

Bra at det finnes skikkelige damer der ute for håpe noen er ledige når/hvis jeg skal ut på sjekkern igjen takk for trøstende ord :)

Skrevet
Takk, samme tankene fikk jeg da jeg var ute og gikk, så jeg ringte, han ble selfølgelig glad og jeg ble både glad og trist, han hadde tegnet en tegning og ville gjerne gi den til meg så den får jeg neste helg, fikk snakke med stedattera også var heldigvis hun som svarte telefonen.

Bra at det finnes skikkelige damer der ute for håpe noen er ledige når/hvis jeg skal ut på sjekkern igjen takk for trøstende ord :)

Så godt å høre! Tenkte meg at det lå en tegning og lurte et sted ;)

Videre god farsdag.

Skrevet
I dag er det fars dag men ingen glade unger om morgenen, ingen kake, det er like stilt i huset som alle andre dager. Hvorfor nekter hun ungene å ta kontakt, det er ikke min helg sier hun.

Vi skiltes som venner etter at hun hadde mistet følelsene sine for meg. nå er det som om jeg er lagt for hat."Minst mulig kontakt er best vi må begge komme videre ungene tilpasser seg".Jeg vet ikke føles rart. Det blir en lang søndag igjen..

Hun har helt rett du har ingen rettigheter. Så lenge du ikke er faren har du ingen rettigheter. Slutt å suttre

Skrevet
Hun har helt rett du har ingen rettigheter. Så lenge du ikke er faren har du ingen rettigheter. Slutt å suttre

Jøss, hva i all verden er problemet ditt? :klø:

Han er ikke far til jenta, men til gutten. Les innlegget.

Og selv om han ikke har rettigheter, finnes det noe som heter medmenneskelighet.

Når alt kommer til alt, handler ikke dette om hverken far eller mor, men om den lille gutten som har lyst til å gratulere pappa med farsdagen. Det er viktigere enn alt annet.

Som du sikkert (ikke?) har lest, har ts snakket med gutten og blitt i godt humør. Synes du skal heve deg over å ta ut din egen disharmoni på andre. Håper du får det bedre snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...