Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Venninnen min har ei datter på 9 år. Jeg var hos venninnen min i går og vi skulle ha oss en god jentekveld siden jenta skulle ut av huset og bli med sine klassevenner på ett diskotek arrangert av foreldre og lærere. Jenta tok med seg 5-6 venninner etter skoletid for å gjøre seg klare til kvelden, vi lot dem holde på med klær og hår alene på rommet hennes. En halvtime før alt gikk av stabelen, kom jentene inne i stuen og viste seg frem, både jeg og venninnen min satte kaffen vår i halsen. Jentene hadde sminket og forsøkt å kle seg etter de populære Bratz dukkene. De så ut som prostituerte for å være helt ærlig. Venninnen min sa bestemt at ingen av dem fikk så mye sette en fot utenfor huset hennes før de hadde tatt på seg klær igjen. Det ble en del surmulig og sure grimaser, men de gjorde som de ble fortalt og fikk likevel en fin kveld. Har dere opplevd at barna deres har tatt etter dukker eller skuespillere på denne måten? Det er nok en god stund siden jeg var barn og vel så det, og jeg fikk litt hakeslepp da jeg tok en tur innom lekebutikken i dag bare for å oppdatere meg på dette såkalte Bratz. De kan da ikke være sunne forbilder for barn som vil se ut som dem? Eller er det bare jeg som er for gammel og inngrodd og overreagerer?
Jade Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Jeg lekte mye med barbie når jeg var liten. Men tok aldri etter klesstilen. Nå var riktignok barbie litt mer ballkjole-preget. Uansett så hadde jeg kun "normale" klær i klesskapet, så problemstillingen ville nok uansett ikke kommet opp.
thapara Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Selv om Bratzene kanskje ser litt horete ut, så synes jeg de er bedre enn syltynne barbie.. Vi var ikke stort eldre når vi begynte å dra opp t-skjorta for å ligne på spice girls
Gjest Miley Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Når vi var i den alderen hente det nok at vi kledde oss etter barbie Heldigvis ble vi som oftest stoppa før vi nådde ut av huset. Vi så ikke helt gode ut for å si det mildt. Jeg tror det er en del av det å bli voksen jeg, prøve og feile. Jeg ville gått for rettledning og oppmuntring framfor å skylde på Bratz.
Gjest nbp Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 det barna prøvde på var og være barn, teste hvordan det er og være stor osv. det du gjorde var og være voksen og lære de at slikt går på film, ikke i den virkelige verden hvor du styrer. synes du reagerte riktig jeg.-9
Ecolia Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Husker jeg reagerte på Bratz da de begynte å komme i butikkene. Helt ærlig syns jeg Barbie ser bedre ut! Klart, dårlig påvirkning kan man få fra alle mulige steder.. Barbie: http://poppalina.typepad.com/photos/uncate.../barbiehead.jpg Bratz: http://www.nlcnet.org/admin/media/images/C...ratz/Yasmin.jpg
Rødtoppen86 Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Jeg har også reagert på hvordan Bratz-dukkene ser ut. Synes de er litt vel i overkant, men men...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Barn har vel ingen formeninger om hva prostituerte er. Det er oss voksne. De hadde kun kledd seg ut som sine favoritt dukker. At vi som voksne har en annen oppfattning, er noe vi bør ta på egen kappe. Og snakke til tiåringer om dette er kanskje ikke helt lurt.
msDelenn Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 har en sønn på 9, og gjett om det er mye krangling om hva han vil ha på seg. Jeg mener bestemt at jeg ikke var så opptatt av utseede når jeg var 9. Alt er hipp hopp stil, sagge buker, -shorter 4 str for store og teite capser..det ser helt forferdlig ut:( orker ikke mer krangling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå