Gå til innhold

Printer har sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har en printer, Canon Laser Shot LPB 1120. Den sluttet å virke. Vil ikke printe ut. Det er strøm på printeren, lyser og slår seg på når jeg kobler den til. Jeg lurer selvsagt på hva som er årsaken til at den ikke vil printe ut. Kan det være tonerkassetten som er tom? Om så, hvordan kan jeg finne ut av det?

Har dessverre ikke bruksanvisningen til den her slik at jeg kunne ha fått sjekket det selv.

Jag bättrade på titeln lite

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, den har fungert, og sluttet plutselig å fungere, uten at du gjorde noe med pc-en?

Normalt pleier det å bli utskrift selvom det er lite blekk, men du får dårligere farger. Men går ut ifra at alle printere varsler mangel på patroner ganske tydlig, enten ved blinkende utropstegn på printern, eller ved at du får opp en feilmelding på printeren.

hvis du ikke finner noe slikt, eller ikke ser noen andre form for advarsler, må vi feilsøke. Først avnstallerer du printeren, og installerer den på nytt. Deretter prøver du å installere printeren på en annen pc, og hvis ikke det heller hjelper, pakker du den bare sammen og gir den til butikken. Dersom de ikke finner noen opplagt problem, får du nok en tilgodelapp eller noe :)

Skrevet
Altså, den har fungert, og sluttet plutselig å fungere, uten at du gjorde noe med pc-en?

Normalt pleier det å bli utskrift selvom det er lite blekk, men du får dårligere farger. Men går ut ifra at alle printere varsler mangel på patroner ganske tydlig, enten ved blinkende utropstegn på printern, eller ved at du får opp en feilmelding på printeren.

hvis du ikke finner noe slikt, eller ikke ser noen andre form for advarsler, må vi feilsøke. Først avnstallerer du printeren, og installerer den på nytt. Deretter prøver du å installere printeren på en annen pc, og hvis ikke det heller hjelper, pakker du den bare sammen og gir den til butikken. Dersom de ikke finner noen opplagt problem, får du nok en tilgodelapp eller noe :)

Jeg fikk skrevet ut en side før den sluttet. Har ikke sett noen endringer på fargene. Men er det mulig å sjekke tonerkassetten for å finne ut om det er den som er tom? Har ingen installasjons-cd her og nå, derfor får jeg ikke installert den på ny. Ei heller installert den på pc. (Men den funker for det, eller retter sagt, den funket).

Har aldri skiftet tonerkasset på printeren, og den har vært brukt i to år nå, sikkert skrevet ut rundt 2000 sider. Derfor jeg lurer på om det kan være det som er årsaken til at den ikke vil skrive ut.

Skrevet

Velg utskrift, og når du får opp printerdialogboksen tar du å velger rett printer i lista. Noenganger kan Vista rote litt, og installere driveren på ny, og så peker utskriftene til Canon istedenfor Canon(2) ellerno.

Ikke sikkert, men bør sjekkes før du gjør store inngrep.

Bruksanvisningen finner du sikkert på hjemmesiden til Canon

Skrevet
Velg utskrift, og når du får opp printerdialogboksen tar du å velger rett printer i lista. Noenganger kan Vista rote litt, og installere driveren på ny, og så peker utskriftene til Canon istedenfor Canon(2) ellerno.

Ikke sikkert, men bør sjekkes før du gjør store inngrep.

Bruksanvisningen finner du sikkert på hjemmesiden til Canon

Har sjekket det. Har også sett på bruksanvisningen på hjemmesiden til Canon. Det som er så dumt er at jeg har Vista på denne maskinen, og får derfor ikke installert printeren skikkelig. Skal teste den ut på en annen maskin. Rekner med at dersom det er tonerkassetten som må skiftes, så ville jeg ha fått opp en feilmelding på skjermen, noe jeg nå ikke får da den ikke er skikkelig installert.

Takker for tipset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...