Gå til innhold

Hvordan begyner man?

Gjest Gjest_Celine_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Celine_*
Skrevet

Hei jeg er 22år og skal gifte meg. Jeg har dessverre ingen mor og lurte på om noen her kunne gi meg noen tips om hvordan man går frem? Blir et kirkebryllup men dato er ikke satt siden egentlig ingen av oss vet hvor lang tid det tar å planlegge noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva slags bryllup dere skal ha, hvor stort det skal være og hvor dere har tenkt at det skal være. En del festlokaler og populære kirker blir gjerne reservert mer enn et år i forveien, så der gjelder det å være så tidlig ute som mulig.

Jeg og min mann bestemte oss først for en dato og reserverte kirke, lokale og underholdning (band) og dette gjorde vi 14 måneder før bryllupet. Resten gjorde vi litt etter hvert, f.eks. fotograf og catering er også viktig å få i boks ganske tidlig. Vi hadde god tid på oss. Planleggingen er også litt hva du gjør den til selv, det trenger absolutt ikke bli stress og mas :)

Det finnes også mange bryllupsplanleggere på nett med oversikt over hva som "må" gjøres (ikke alt som er like viktig, spør du meg)

Gjest Gjest_vinterbrud_*
Skrevet

hallo. jeg er selv 22 år og skal gifte meg i feb. da har vi vert forlovet i 5 mnd. noen planlegger i årevis, mens andre kjører på. velg først dato ! velg kirkested og bokk av, finn feststed. forlover. bare kom igang med sted og tid så kommer det etter hvert.kokk,meny.innbydelser må ut.spørs når i forhold til giftedato. detaljene kommer etter hvert. :)

hvor er du ifra? jeg er selv vfra sandnes, stavanger område

Skrevet
Hei jeg er 22år og skal gifte meg. Jeg har dessverre ingen mor og lurte på om noen her kunne gi meg noen tips om hvordan man går frem? Blir et kirkebryllup men dato er ikke satt siden egentlig ingen av oss vet hvor lang tid det tar å planlegge noe slikt.

Det varierer jo veldig hvor lang tid man ønsker å ha til planlegging. Man får til det meste :).

Et godt utgangspunkt er jo ca 1 år. Da har dere god tid til å pusle med planleggingen :) Hvis kirken og lokaler i området er populære kan det være greit å begynne der i god tid, gjerne et år i forveien.

Steg en bør være å finne en dato dere kan tenke dere og ta kontakt med kirken for å høre om de er ledig, evt finne en annen dato som passer. Lokale bør dere booke med en gang dere får bekreftet dato fra kirken.

Lykke til! Dette klarer du helt fint selv om du ikke har en mor som kan hjelpe deg :).

Gjest LindaKristin
Skrevet

Hei,Celine!

Først og fremst-gratulerer så mye! Det første vi gjorde,var å bestemme dato.. så booket vi kirke og så etter lokaler å ha festen i. Da det var i boks,begynte jeg bare å se meg rundt(jeg som står for mye av planlegginga hos oss :fnise: )

Så får du bare komme hit og spørre oss hvis det er noe!

Lykke til :tommelsmil:

Skrevet

Ser har fått alle gode råd ;) Vil bare si Lykke til!!

Å planlegge bryllup er så morsomt!!! :strix:

Gjest Gjest_Celine_*
Skrevet

Jeg er fra Bergen :) Tusen takk for svar :) en liten ting, er det vanlig at faren til bruden følger henne opp kirkegolvet? eller er det bare en sånn film greie?

Skrevet
Jeg er fra Bergen :) Tusen takk for svar :) en liten ting, er det vanlig at faren til bruden følger henne opp kirkegolvet? eller er det bare en sånn film greie?

Min far fulgte meg opp første gang jeg giftet meg da det var i kirken, andre gangen var på ett kontor så da var det ikke nødvendig. Men, jeg har da fortsatt inntrykk at ved kirkebryllup så følger far eller en nær mannlig familiemedlem bruden til alters.

Skrevet (endret)

Slik mener jeg å ha hørt at det begynner:

Følg med nå:Jeg har hørt rykter om at enten så frir du eller så blir du fridd til - det er begynnelsen, har jeg hørt i alle fall! :)

Endret av A.P.Katt
Skrevet

Har du ei veninne som har giftet seg? Hun blir sikkert glad for å få hjelpe deg med planleggingen :)

I forumet for bryllupsdagbøker her på forumet, er det mange som har lister over hva de har gjort, og hva som gjenstår.

Her er også en bryllupsplanleggingsliste: http://www.bryllupsweb.no/planleggingsliste.html

En god profesjonell toastmaster hjelper også godt for å holde styr på gangen på selve bryllupsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...