Gå til innhold

Klatrestativ til katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker tanken på å kjøpe et klatrestativ til pus nå som hun begynner å bli veldig glad i høyder. Så har jeg kikket på disse som går helt opp til taket. Men hvordan festes disse? Må de borres på plass i taket eller er det en skrumekanisme hvor man spenner stolpen mellom gulvet og taket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at de fleste slike gulv til tak klatrestativ bare står i spenn mellom gulv og tak. Vi har et Kattens nr 1, og ingen skruer var nødvendig for å sette det på plass i alle fall.

Skrevet

Oki :) Det gjør jo saken mye enklere i så fall! Da kan det jo flyttes rundt om nødvendig.

Skrevet

Den øverste delen er gjerne til å skru på, så jeg anbefaller at man kjøper et som har en litt større maks lengde enn taket ditt. Da er man hvertfall sikker på at det aldri glepper, katter kan komme i en syk fart når de først løper rundt.

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et fint klatrestativ til katt? Liker ikke de tradisjonelle som fås kjøpt i dyrebutikker. Har sett for meg noe mer naturlig, av store greiner eller lignende. Men da må jeg kanskje lage det selv...

Skrevet

Hei!

Jeg så et en gang hvor de hadde kappet et tre til takhøyde, fjernet barken, tørket og lakket (eller oljet det). Det var faktisk ganske stilig, og kattene elsket det ihvertfall. :)

Skrevet
Den øverste delen er gjerne til å skru på, så jeg anbefaller at man kjøper et som har en litt større maks lengde enn taket ditt. Da er man hvertfall sikker på at det aldri glepper, katter kan komme i en syk fart når de først løper rundt.

Tusen takk for tips =)

Ja pusemor har et stativ på 130 cm nå, hun er 4 mnd men det er ikke lenge igjen før hun river det overende! Hun får god fart rundt hjørnet og opp i stativet, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...