Gå til innhold

icebugs, jogge på vinteren, ullsokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:plystre:

Såeh...

Jeg tenkte jeg skulle begynne å jogge, i tillegg til resten av mine aktiviteter. Og nå som vinteren kommer, er det kanskje lurt med vinterjoggesko, så jeg har tittet litt på de berømte icebugsene.

Det jeg lurer på er om vinterjoggesko bør ha plass til en ullsokk? :sjenert: Er det noen her som har icebugs? Kan man bruke de der det ikke er snø/is også, eller blir det helt meningsløst?

Generelt, hva i all verden har man på seg når man skal ut og løpe i minusgradene?

Hjelp til en ikke-vitende stakar? :plystre:

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel på holka bør du muligens avstå fra å løpe, uansett pigger eller ei. ;)

Men ellers så bør du la føret avgjøre. Er bakken tørr og snøen stampet hard, kan du fint bruke vanlige joggepinner, men høye, så ikke skoa fylles av snø, om du tråkker utenfor gangstien.

Bruk ull innleggsåle, og vanlige ullsokker, eller blandingssokker som coolmax og liknende. Ikke bruk raggsokker. Glatte nylonstrømper innerst, hvis du plages med gnaging. (Det anbefales forøvrig i turstøvler på sommern også)

Jeg husker ikke hva isbroddene heter, men du får dem for to-tre hundrelapper i sportsbutikker. De består av wire i spiral rundt gummi, og danner to kryssende spiralfjærer unter fotbladet. De er helt glimrende på hardstampa snø, og løs is. På speilis i strenge minuser, må det pigger til, men det er skummelt okke som.

I løsere snø er det et helvet å både gå og løpe. Men er du masochist, så værsågod. Glatt vannavvisende med høyt mykt skaft. Men her er det bedre med ski eller taxi :lur:

Skrevet
Jeg husker ikke hva isbroddene heter, men du får dem for to-tre hundrelapper i sportsbutikker. De består av wire i spiral rundt gummi, og danner to kryssende spiralfjærer unter fotbladet. De er helt glimrende på hardstampa snø, og løs is. På speilis i strenge minuser, må det pigger til, men det er skummelt okke som.

De heter Yaktraks

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg har bestilt Icebugs walkingshoes, og gleder meg til å gå tur på isføre uten brodder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...