Gjest Gjest_Loop_* Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Iblant "må" man jo ha kaker og snacks på bordet som ikke er av sorten grønnsaker med dip osv. Og iblant kommer slike anledninger litt for tett til at man kan si at "jaja, det er jo bare en sjelden gang". Så derfor skulle jeg gjerne laget meg et lite repertoar av kaker som ikke består av bare smør og sukker og fløte. (Får av og til hakeslipp av enkelte oppskrifter) Så, folkens, har dere noen gode oppskrifter på lager som ikke gir oss tette blodårer bare av synet av ingrediensene? Jeg tenker da på alt fra skuffekaker og runde kaker til småkaker og cookies.
stjernekyss Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 For å være en smule "ond", lagde jeg disse i går, og de var helt vanvittig gode Har oppskrift på banankake med havrgryn og da, dersom det er interessant? Det er jo hakket sunnere
Gjest Gjest_Loop_* Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 For å være en smule "ond", lagde jeg disse i går, og de var helt vanvittig gode Har oppskrift på banankake med havrgryn og da, dersom det er interessant? Det er jo hakket sunnere Mmmmmm, sikle-sikle Den der MÅ jeg bare prøve! Tar gjerne imot oppskrift på banankake også jeg.
stjernekyss Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Mmmmmm, sikle-sikle Den der MÅ jeg bare prøve! Tar gjerne imot oppskrift på banankake også jeg. Hahaha Banankake de la kjempegod 125 gram smør 125 gram sukker Vispes sammen til hvitt og luftig 2 egg 1 ts vaniljesukker 4 moste bananer 1 ts natron 2 ts bakepulver (jeg dropper natron og tar heller mer bakepulver) 1,25 dl melk 250 gram hvetemel/spelt + havregryn (jeg pleier å ta halve/halve) Blande, blande, blande Smør brødform 1 time i ovnen på 180 grader (Med både banan OG havregryn, synes jeg denne kaken kan klassifiseres som sunn! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå