womenwomen Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Etter mine erfaringer : Menn har alltid " boostet opp " min selvtillit .Mens andre kvinner opplever jeg vil forsøke så godt de kan å " rive ned " med div ekle kommentarer , spørsmål , kritikk - ved min kropp , mitt ansikt , hår , pupper , vekt ja allt ved meg .Kvinner liker ikke engang SE andre kvinner med god selvtillitt . Da er de straks på hugget enten som konkurrenter eller kritikere : ) Er menn like jævlige mot andre menn ? Bare lurer ? Menn - får dere god selvtillitt av kvinners behandling av dere ? Jeg liker gi menn ros - de har gitt meg så mye generelt opp igjennom årene .så gøy å spre litt ros .Et smil vet du - gir et smil tilbake : )
waco Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Mange menn forventer seg kanskje litt mer enn et beskjedent smil tilbake? Det at jenter forakter og mistrives med attraktive jenter, gjør jo hele kjønnsspillet enklere for oss gutter. Dersom dere hadde hatt fellesskapen så hadde det vært uendlig mye vanskeligere for oss å få napp. For mennenes del så behøver vi denne sjalusien og intrigemakeriet dere jenter imellom.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Mange menn forventer seg kanskje litt mer enn et beskjedent smil tilbake? Det at jenter forakter og mistrives med attraktive jenter, gjør jo hele kjønnsspillet enklere for oss gutter. Dersom dere hadde hatt fellesskapen så hadde det vært uendlig mye vanskeligere for oss å få napp. For mennenes del så behøver vi denne sjalusien og intrigemakeriet dere jenter imellom. [/quote Kvinner lyver også for andre kvinner og er ikke ærlige bestandig mot andre kvinner . kremt...Vil ikke utdype det nærmere -men virker som de ikke unner andre kvinner å ha det " enklere " enn dem selv . . desverre . Jeg ser ikke vitsen med dette intrigemakeriet - til syvende og sist er det mannen som er " jegeren " uansett og velger hvem han vil ha . Uansett hvor innbydende en kvinne " gjør seg " ovenfor han . Så derfor kan jenter bare slutte å hakke på andre kvinner . Konsentrer dere heller om å gjøre det beste ut av dere SELV mener jeg . Mannen er egentlig JEGERN - selv om jeg som kvinne har mine virkemidler å bruke jeg også -om jeg vil ha en spesiell mann.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Mange menn forventer seg kanskje litt mer enn et beskjedent smil tilbake? Det at jenter forakter og mistrives med attraktive jenter, gjør jo hele kjønnsspillet enklere for oss gutter. Dersom dere hadde hatt fellesskapen så hadde det vært uendlig mye vanskeligere for oss å få napp. For mennenes del så behøver vi denne sjalusien og intrigemakeriet dere jenter imellom. Hvorfor hadde det vært vanskeligere å få "napp" hvis dette var tilfellet? Jentene hadde da ikke vært noe mindre kåte selv om de ikke konkurerte med hverandre. (For du vet at det er derfor jenter puler menn vel? De blir kåte de også skjønner du. )
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Det at jenter forakter og mistrives med attraktive jenter, gjør jo hele kjønnsspillet enklere for oss gutter. Dersom dere hadde hatt fellesskapen så hadde det vært uendlig mye vanskeligere for oss å få napp. For mennenes del så behøver vi denne sjalusien og intrigemakeriet dere jenter imellom. [/quote Kvinner lyver også for andre kvinner og er ikke ærlige bestandig mot andre kvinner . kremt...Vil ikke utdype det nærmere -men virker som de ikke unner andre kvinner å ha det " enklere " enn dem selv . . desverre . Jeg ser ikke vitsen med dette intrigemakeriet - til syvende og sist er det mannen som er " jegeren " uansett og velger hvem han vil ha . Uansett hvor innbydende en kvinne " gjør seg " ovenfor han . Så derfor kan jenter bare slutte å hakke på andre kvinner . Konsentrer dere heller om å gjøre det beste ut av dere SELV mener jeg . Mannen er egentlig JEGERN - selv om jeg som kvinne har mine virkemidler å bruke jeg også -om jeg vil ha en spesiell mann. For et patetisk syn du har på vegne av ditt eget kjønn. Mannen er jegeren og den som velger hvem han vil ha?! Lever du i 1950 eller? I 2008 kan kvinner være like mye "jegere" som menn, hvis de bare tør. Det er ingen pålitelige vitenskaplige kilder som kan dokumentere at mannen fra naturens side er "jegeren" i samspillet mann/kvinne. Dette er kun en teori, laget av menn, og som regel støttet av menn (og av kvinner som tilfeldigvis tenner på denne tanken).
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 For et patetisk syn du har på vegne av ditt eget kjønn. Mannen er jegeren og den som velger hvem han vil ha?! Lever du i 1950 eller? I 2008 kan kvinner være like mye "jegere" som menn, hvis de bare tør. Det er ingen pålitelige vitenskaplige kilder som kan dokumentere at mannen fra naturens side er "jegeren" i samspillet mann/kvinne. Dette er kun en teori, laget av menn, og som regel støttet av menn (og av kvinner som tilfeldigvis tenner på denne tanken). Men hvis mannen som kvinnen jakter på da er 0 intrisert i henne - så nytter det uansett ikke hva hun gjør - omså hun legger seg naken og skrever rett foran han .... Vell - vi kvinner kan likesågodt avvise mannlige beilere / jegere også -men menn har fra naturens side en adferd som er " litt mer jegeraktig " og pågående enn kvinner .Samfunnet har mer aksept for at en mann oppfører seg slik - er mer normalisert . Dersom jeg - en kvinne oppfører meg som en dreven jeger , skiller jeg meg alltfor mye ut i forhold til andre kvinner - vil noen menn bli " redde " , noen vil tro jeg er kanskje " løs " og er en særdeles sexuelt aggresiv kvinne , alltså får en kvinne ikke like positiv respons da - som en mann ville gjordt .Menn liker " føle " de ER JEGEREN - for da føler de at de har " litt kontroll " over situasjonen . Det smarteste for en sexuelt aggresiv kvinnelig " dreven manne-jeger " -om hun skal lykkes med å få han - er å la mannen TRO han er jegeren Dermed holder hun sin " iver og lyst " og pågåenhet mot han - litt i bånd og bremser seg selv litt - ventende på det rette øyeblikk -hvor hun kan gi seg selv litt friere tøyler : ) Men da - har hun endelig lyktes og er i " mål " før hun kan gjøre det . Mine erfaringer - i hvertfall .PRØV - å overbevis meg om at jeg tar feil ?.
K.A. Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 For et patetisk syn du har på vegne av ditt eget kjønn. Mannen er jegeren og den som velger hvem han vil ha?! Lever du i 1950 eller? I 2008 kan kvinner være like mye "jegere" som menn, hvis de bare tør. Det er ingen pålitelige vitenskaplige kilder som kan dokumentere at mannen fra naturens side er "jegeren" i samspillet mann/kvinne. Dette er kun en teori, laget av menn, og som regel støttet av menn (og av kvinner som tilfeldigvis tenner på denne tanken). Det er en teori understøttet av en hel mengde observasjoner, det er jo nettopp derfor det er en teori i antropologisk sammenheng, og ikke en hypotese. Selvfølgelig finnes det unntak, men det er nettopp det de er: unntak. Man kan jo selvfølgelig stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er natur eller kultur som har fremmet dette med at mannen er "jegeren", men dette er da noe som går igjen hos andre pattedyr også: det er som regel hannen (i vårt tilfelle mannen) som er den aggressive part. Dette har forsåvidt logisk sammenheng i at hannen alltid kan få flere avkom enn hunnen. Hunnen har maks én graviditet på ethvert tidspunkt, mens hannen kan gjøre flere hunner gravide i samme periode. Videre understøttes teorien av størrelse på mannens penis. Menn har det desidert største lem i forhold til kroppsmasse blant alle primater, og pattedyr forøvrig. Den er langt større enn nødvendig. Dette har antakeligvis samme årsak som kvinnenes overdimensjonerte bryster (for de er overdimensjonerte fra naturens side): størrelsen har sosial betydning for vår art. Og mannens penis har alltid vært et virilitetssymbol i menneskers historie. Ikke bare har vi større penis enn nødvendig, men vi har en tendens til å overdimensjonere den i kunstneriske avbildninger også. Ymse statuer av mannlige fruktbarhetsguder, erotisk kunst fra forskjellige sivilisasjoner (hvis man ser på den tradisjonelle japanske kunsten er det ikke måte på hvor stort manslemmet skal være i kunsten). Mannens penis har derav også alltid vært et maktsymbol. Kvinnens vagina har aldri blitt avbildet på samme måte. Dessuten har det alltid vært den som penetrerer som er blitt ansett som den dominante. Over hele verden, fra antikkens Hellas, det føydale Japan eller forsåvidt dagens Sør-Amerika, har det ikke vært skam knyttet til å være den aktive i et homoseksuelt forhold. Men å være den passive, den som blir penetrert, er blitt ansett som underdanig og til dels skammelig i samtlige disse kulturer. Dette hjelper enda mer på å etablere mannen som jeger. Det ligger i kjønnenes natur, og er eldre enn sivilisasjonen selv. Det er ikke uten grunn at samtlige kulturer har utviklet seg likt med tanke på hvem som er jeger.
Perhaps Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Menn har fra naturens side en adferd som er " litt mer jegeraktig " og pågående enn kvinner. Ideelt sett har de det, ja. Men er de slik i praksis på butikken, i gatene, på t-banen, på bussen eller på byen? Nja...tror ikke det.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2008 Det er en teori understøttet av en hel mengde observasjoner, det er jo nettopp derfor det er en teori i antropologisk sammenheng, og ikke en hypotese. Selvfølgelig finnes det unntak, men det er nettopp det de er: unntak. Man kan jo selvfølgelig stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er natur eller kultur som har fremmet dette med at mannen er "jegeren", men dette er da noe som går igjen hos andre pattedyr også: det er som regel hannen (i vårt tilfelle mannen) som er den aggressive part. Dette har forsåvidt logisk sammenheng i at hannen alltid kan få flere avkom enn hunnen. Hunnen har maks én graviditet på ethvert tidspunkt, mens hannen kan gjøre flere hunner gravide i samme periode. Videre understøttes teorien av størrelse på mannens penis. Menn har det desidert største lem i forhold til kroppsmasse blant alle primater, og pattedyr forøvrig. Den er langt større enn nødvendig. Dette har antakeligvis samme årsak som kvinnenes overdimensjonerte bryster (for de er overdimensjonerte fra naturens side): størrelsen har sosial betydning for vår art. Og mannens penis har alltid vært et virilitetssymbol i menneskers historie. Ikke bare har vi større penis enn nødvendig, men vi har en tendens til å overdimensjonere den i kunstneriske avbildninger også. Ymse statuer av mannlige fruktbarhetsguder, erotisk kunst fra forskjellige sivilisasjoner (hvis man ser på den tradisjonelle japanske kunsten er det ikke måte på hvor stort manslemmet skal være i kunsten). Mannens penis har derav også alltid vært et maktsymbol. Kvinnens vagina har aldri blitt avbildet på samme måte. Dessuten har det alltid vært den som penetrerer som er blitt ansett som den dominante. Over hele verden, fra antikkens Hellas, det føydale Japan eller forsåvidt dagens Sør-Amerika, har det ikke vært skam knyttet til å være den aktive i et homoseksuelt forhold. Men å være den passive, den som blir penetrert, er blitt ansett som underdanig og til dels skammelig i samtlige disse kulturer. Dette hjelper enda mer på å etablere mannen som jeger. Det ligger i kjønnenes natur, og er eldre enn sivilisasjonen selv. Det er ikke uten grunn at samtlige kulturer har utviklet seg likt med tanke på hvem som er jeger. Enig i det KA . Men det jeg syns er så synd . Er at det liksom skal ses på som " skammelig " å være den som blir penetrert ? Er det derfor menn ELSKER å få en liten finger opp i rompa - er så skammelig forbudt ? De nyter tydeligvis å bli penetrert de også .Uansett hvor dominant å mektig hannkjønnet liksom skal forestilles - så virker det som de kan LIKE OG NYTE JA - kvinnerollen sexuelt de også . Desverre er det knyttet mye mer skam til kvinnens sexualitet - enn mannens . Vil våge å påstå dette er en stort handicap for mange kvinner sexuelt å leve med .Reduserer absolutt nytelsen - for de som er INDOKTRINERT med gammeldagse holdninger også helt " ubevisst " uten å være klar over det selv .Hva det kommer av .
Nabodama Skrevet 8. november 2008 #10 Skrevet 8. november 2008 Etter mine erfaringer : Menn har alltid " boostet opp " min selvtillit .Mens andre kvinner opplever jeg vil forsøke så godt de kan å " rive ned " med div ekle kommentarer , spørsmål , kritikk - ved min kropp , mitt ansikt , hår , pupper , vekt ja allt ved meg .Kvinner liker ikke engang SE andre kvinner med god selvtillitt . Da er de straks på hugget enten som konkurrenter eller kritikere : ) Er menn like jævlige mot andre menn ? Bare lurer ? Menn - får dere god selvtillitt av kvinners behandling av dere ? Jeg liker gi menn ros - de har gitt meg så mye generelt opp igjennom årene .så gøy å spre litt ros .Et smil vet du - gir et smil tilbake : ) Jeg har ikke hatt den opplevelsen med andre kvinner, har ikke opplevd ekle kommentarer og kritikk, og har heller ikke vært sånn mot andre, så det å dømme andre kvinner sånn synes jeg du skal la være. Greit at det er DIN opplevelse, men ikke tro at det gjelder alle. Det kan kanskje være greit å gå litt i seg selv også hvs en opplever andre kvinner som fiender støtt og stadig. Er det noe du selv kan gjøre med det? Er det noe i din oppførsel som trigger dette hos andre kvinner? Oppfører du deg sånn selv, ettersom du har en noe fiendtlig innstilling? Jeg liker forresten også å gi menn ros og komplimenter. Tror nok vi damer får mye mer ros og komplimenter enn vi gir tilbake, mange menn blir helt satt ut når de får høre noe pent om seg selv.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2008 Jeg har ikke hatt den opplevelsen med andre kvinner, har ikke opplevd ekle kommentarer og kritikk, og har heller ikke vært sånn mot andre, så det å dømme andre kvinner sånn synes jeg du skal la være. Greit at det er DIN opplevelse, men ikke tro at det gjelder alle. Det kan kanskje være greit å gå litt i seg selv også hvs en opplever andre kvinner som fiender støtt og stadig. Er det noe du selv kan gjøre med det? Er det noe i din oppførsel som trigger dette hos andre kvinner? Oppfører du deg sånn selv, ettersom du har en noe fiendtlig innstilling? Jeg liker forresten også å gi menn ros og komplimenter. Tror nok vi damer får mye mer ros og komplimenter enn vi gir tilbake, mange menn blir helt satt ut når de får høre noe pent om seg selv. Ja og derfor er det så gøy og hyggelig å rose menn ! De er ikke vant til å få ros og blir helt " satt ut " : ) Hva går det av henne ?Spesielt fremmede menn - kjempegøy å si - ååå for noen brede sexy skuldre du har .. ha ha Gøy å se reaksjonene . ÅÅÅ du er så pen - hadde det ikke vært for at jeg er opptatt - så ville jeg ha blitt med deg hjem i natt : ) Mange menn trenger også mye mer selvtillitt syns jeg . Innerst inne er det mange menn som sliter med sitt eget selvbilde -faktisk . Så vil derfor oppfordre alle damer om å være litt mer rause med å rose menn for det de er flinke til : ) Eller det du liker ved dem osv
K.A. Skrevet 8. november 2008 #12 Skrevet 8. november 2008 Enig i det KA . Men det jeg syns er så synd . Er at det liksom skal ses på som " skammelig " å være den som blir penetrert ? Er det derfor menn ELSKER å få en liten finger opp i rompa - er så skammelig forbudt ? De nyter tydeligvis å bli penetrert de også .Uansett hvor dominant å mektig hannkjønnet liksom skal forestilles - så virker det som de kan LIKE OG NYTE JA - kvinnerollen sexuelt de også . Det er ihvertfall en av de avgjørende årsakene til at anus er et så privat område for mannen, og derfor det er vanskelig å utforske det seksuelt. Jeg vil forøvrig være forsiktig med å generalisere at "menn elsker å få en finger opp i rompa". Dette stemmer kun for de menn som elsker å få en finger opp i rompa. Om man har motforestillinger mot det vil det ikke føles som deilig; tvert imot.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2008 Det er ihvertfall en av de avgjørende årsakene til at anus er et så privat område for mannen, og derfor det er vanskelig å utforske det seksuelt. Jeg vil forøvrig være forsiktig med å generalisere at "menn elsker å få en finger opp i rompa". Dette stemmer kun for de menn som elsker å få en finger opp i rompa. Om man har motforestillinger mot det vil det ikke føles som deilig; tvert imot. he he he nå flirer jeg godt . Ja - ikke ta allt BOKSTAVELIG dere leser jeg skriver damer .... KA ble litt engstelig og har herved advart dere og sier OBS ! IKKE ALLE menn digger en finger opp i rompa si : ) Bare slapp av menn - vi skal spørre om LOV først : )
Nabodama Skrevet 8. november 2008 #14 Skrevet 8. november 2008 Det er ihvertfall en av de avgjørende årsakene til at anus er et så privat område for mannen, og derfor det er vanskelig å utforske det seksuelt. Jeg vil forøvrig være forsiktig med å generalisere at "menn elsker å få en finger opp i rompa". Dette stemmer kun for de menn som elsker å få en finger opp i rompa. Om man har motforestillinger mot det vil det ikke føles som deilig; tvert imot. Enig i det. Menn er forskjellige, og noen vil føle det som et skikkelig overtramp om de fikk en finger opp der uten videre.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. november 2008 Enig i det. Menn er forskjellige, og noen vil føle det som et skikkelig overtramp om de fikk en finger opp der uten videre. JAAA - men vi kvinner er ikke voldtektsforbrytere - så rompa får dere ha i fred . Tror ingen kvinne ville være så " tilbakestående mentalt " at hun stakk fingern inn der om det var uønsket fra mannens side ...isåfall var hun en kvinnelig sadist .Dere menn er skånet for slikt ...Tror neppe vi vil imitere menns forbrytelser -opp igjennom historien ...mot kvinner -alltså dette med å ta seg til rette .Er jo et typisk " mannsfenomen "
waco Skrevet 8. november 2008 #16 Skrevet 8. november 2008 Det er damer som velger partnere da, det er noe alle vet. Jenta har alltid bestemt hvem hun vil ligge med, og mannen blir alltid valgt.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #17 Skrevet 8. november 2008 Det er damer som velger partnere da, det er noe alle vet. Jenta har alltid bestemt hvem hun vil ligge med, og mannen blir alltid valgt. Enig med Waco. Hunnen er hos de fleste arter (oss inkludert) den som velger partner. Hannen tilbyr seg for alle, mens hunnene siler ut. Så å si at den penetrerende part er den dominante blir nok litt feil. Hadde det vært så "naturlig" at mannen er den dominante, hadde nok ikke likestilling fungert i praksis. Men det gjør det jo. Det er lite som tyder på at det er noe problem for kvinner å være dominant over, eller på likefot, med mannen.
womenwomen Skrevet 8. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2008 Men hvis mannen som kvinnen jakter på da er 0 intrisert i henne - så nytter det uansett ikke hva hun gjør - omså hun legger seg naken og skrever rett foran han .... Vell - vi kvinner kan likesågodt avvise mannlige beilere / jegere også -men menn har fra naturens side en adferd som er " litt mer jegeraktig " og pågående enn kvinner .Samfunnet har mer aksept for at en mann oppfører seg slik - er mer normalisert . Dersom jeg - en kvinne oppfører meg som en dreven jeger , skiller jeg meg alltfor mye ut i forhold til andre kvinner - vil noen menn bli " redde " , noen vil tro jeg er kanskje " løs " og er en særdeles sexuelt aggresiv kvinne , alltså får en kvinne ikke like positiv respons da - som en mann ville gjordt .Menn liker " føle " de ER JEGEREN - for da føler de at de har " litt kontroll " over situasjonen . Det smarteste for en sexuelt aggresiv kvinnelig " dreven manne-jeger " -om hun skal lykkes med å få han - er å la mannen TRO han er jegeren Dermed holder hun sin " iver og lyst " og pågåenhet mot han - litt i bånd og bremser seg selv litt - ventende på det rette øyeblikk -hvor hun kan gi seg selv litt friere tøyler : ) Men da - har hun endelig lyktes og er i " mål " før hun kan gjøre det . Mine erfaringer - i hvertfall .PRØV - å overbevis meg om at jeg tar feil ?. Men hva mener dere om dette innlegget da ovenfor ? Virker det logisk eller ikke ? ER mannen den egentlige Jegeren ? Eller bare tror han det selv : ) ER det kvinnene som velger PARTNERE -til syvende å sist ?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #19 Skrevet 8. november 2008 Etterhvert som samfunnet har blitt mer likestilt har det også blitt mer akseptert og "naturlig" at kvinner tar initiativet. Så dette med at mannen er den pågående part er nok mest et innlært, kulturelt fenomen. Kvinner og menn velger partnere begge to (begge må jo si seg enige, hvis ikke er det voldtekt ), men når det gjelder sexpartnere er nok kvinner mer kresne enn menn.
K.A. Skrevet 8. november 2008 #20 Skrevet 8. november 2008 Det er damer som velger partnere da, det er noe alle vet. Jenta har alltid bestemt hvem hun vil ligge med, og mannen blir alltid valgt. Men hun velger blant sine beilere. Mennene konkurrerer om hennes gunst, og hun, som den passive part, velger. Hun velger ikke blant menn som ikke prøver seg på henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå