Gå til innhold

Gaver til ungene

Gjest pasta

Anbefalte innlegg

Hva skal dere gi til ungene deres til jul? Tenker på litt større gaver.

Jenta på 10 skal få skrivebord på rommet og en nitendo spill.

Jenta på 5 aner jeg ikke hva hun skal få, heller ikke gutten på 12. Helt tom for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror eldstemann skal få slalåmutstyr, og yngstemann skal kanskje få rosa rattkjelke. Evt så skal begge få hver sin akematte, og i tillegg cd-spiller til å ha på rommet. Evt noe helt annet. Klør meg fremdeles litt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to på 5 og 9 får Nintendo Wii spillkonsoll sammen og hvert sitt spill ved siden av. Til hverandre har de kjøpt klær; "Hello Kitty" undertøy og genser til Vesla, hettejakke m. Spiderman og "Biler"-pysj til Minsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn,men en lillebror på 10. Han ønsker seg kun spill til data og playstation,så d blir nok noe slikt :gjeiper: Litt Kjedelig med bare spill og greier som innebærer at de sitter forran skjermen hele dagen. Det er så lite sosialt. Men tror han blir skuffet om han får noe annet,så da får de bli det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen barn, men småsøstre og gud-datter :)

Søstrene mine får en liten stoffpose hver med litt småtterier oppi (singlet og truse, tåsokker og noen andre småting) også får dem en felles gave med noe "barne-champagne" (saft-lignende) og en plakat fra en film de liker..

Gudbarne mitt har jeg foreløpig bare kjøpt klær til, blir vel en liten leke i tillegg (men det får jo de små så mye av at) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var fem, så var det finese jeg fikk en barbie bil med campinvogn til hesten bak. Elsket den over alt på jord! Ble også veldig glad når jeg fikk min første sykkel! Mamma hadde laget en liten "skattejakt" og på loftet under noen pledd stod en rød fin liten sykkel med bjelle, kurv og støttehjul. fikk også andre ting som barnevog, konfyr, plastmat, strykebrett, dukke og dukkeklær. (ikke samme jul) Det er det jeg husker jeg ble helt over skyene glad for. Ellers fikk jeg jo også klær, sko, bamser, kjeleress, votter, ny barnehagesekk ol. Husker spesiellt en jul da jeg fikk den nydligste kåpen med pelskanter, en liten hue, votter og nydelige sko. Jeg bodde i det hele vinteren og langt ut på våren. (så lenge eg fikk lov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fikk en skrivebordsbrikke med kart over europa, og brutter'n fikk over hale verden. Det gjør at jeg ikke kjedet meg så mye under leksegjøringen, og alt sitter som et skudd ennå!

Til minste barnet hadde det vel vært kult med en handsåpe, med en svær edderkopp inni? Eller noe annet morro. Hva med en kikkert? Eller en fin ramme de kan ha bilde av bestevennen? MÅ ikke bruke masse masse penger.

Masse små bi-gaver kan være like stort.

En plakat med favoritt personen eller tv showet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere bruker mye penger på julegave til barna.. Vi kjøper leker, lydbøker (hører på det om kvelden i senga) .. Totalt bruker vi å handle for under 1000kr pr barn.. (barna er 5 og 7)

Enn dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man trenger ikke bruke mye penger på julegaver til barna. De kan bli kjempeglade for ting som både er hjemmelagd eller koster lite.

Tror forresten gutten på 12 skal få en god tursekk som han kan bruke når han skal på fjelltur. Så må han noen smågaver i tillegg som feks ei bok og et PS-spill. I fjor fikk han forresten en globus med lys i. Den ble han kjempeglad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir noe i Lego. Han er helt hekta.. Muligens CD-spiller og noen lydbøker fra hans mormor (vi får penger av henne til å kjøpe gave fra henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta på 4 får new born baby fra meg og pappa'n, fra lillebror får hun en bok om mamma mø.

gutten på 2 får et borsett av meg og pappa'n, og han får en liten baby born (ca 20 cm stor) fra storesøster.

Vi bruker minst mulig på gaver til barna, da de får mye fra besteforeldre, tanter og onkler.. Dessuten har begge bursdag på vinteren, så det kommer nok gaver uansett..

Kjøpte alle lekene på salg til halv pris. Boken ble kjøpt da den var satt ned med 70 % en gang i høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...