Nienna83 Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg har en bachelorgrad i radiografi og videreutdanning i stråleterapi, samt jobbet 2 år på radiumhospitalet som sistnevnte. Nå vil jeg bygge på med ledelse-, administrasjons- og økonomifag. Tenkte en ny bachelorgrad egentlig. Noen som vet om noen eksempler i Oslo-området? Jeg har sett på Helseledelse og Helseøkonomi ved UiO, noen som har noen erfaringer med denne? Eventuelt finnes det generelle studier på økonomi og ledelse eller økonomi og administrasjon. Jeg vet ikke om jeg bør velge en mer generell utdannelse innen faget eller en mer helserettet feks helseledelse og helseøkonomi. Samtidig lurer jeg på om det er dumt å velge noe som bare er rettet mot helse, da det jo stadig er kutt i administrasjonen i Helse-Norge.. Uff ble rotete dette her, men jeg er virkelig i villrede. Syns det er så mye forskjellige økonomistudier der ute og så vanskelig å velge. Hjelp? Noen meninger?
mann23 Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Jeg har en bachelorgrad i radiografi og videreutdanning i stråleterapi, samt jobbet 2 år på radiumhospitalet som sistnevnte. Nå vil jeg bygge på med ledelse-, administrasjons- og økonomifag. Tenkte en ny bachelorgrad egentlig. Noen som vet om noen eksempler i Oslo-området? Jeg har sett på Helseledelse og Helseøkonomi ved UiO, noen som har noen erfaringer med denne? Eventuelt finnes det generelle studier på økonomi og ledelse eller økonomi og administrasjon. Jeg vet ikke om jeg bør velge en mer generell utdannelse innen faget eller en mer helserettet feks helseledelse og helseøkonomi. Samtidig lurer jeg på om det er dumt å velge noe som bare er rettet mot helse, da det jo stadig er kutt i administrasjonen i Helse-Norge.. Uff ble rotete dette her, men jeg er virkelig i villrede. Syns det er så mye forskjellige økonomistudier der ute og så vanskelig å velge. Hjelp? Noen meninger? Bachelorgraden din, er den en BSc (Bachelor of science)? Isåfall kvalifiserer du til å ta en mastergrad i industriell økonomi, noe som er meget ettertraktet som ledelse og økonomigrad
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Hva med å ta en generell økonomi-bachelor og så velge helseøknomi som valgfag/fri studiepoeng feks.?
Nienna83 Skrevet 8. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2008 (endret) Hva med å ta en generell økonomi-bachelor og så velge helseøknomi som valgfag/fri studiepoeng feks.? Jeg visste ikke at det gikk an. Ved hvilket studium/lærested kan man gjøre dette? Endret 8. november 2008 av Nienna83
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 På universitetet (i alle fall UiB) er det jo sånn at man tar en bachelor feks i samfunnsøkonomi, også kan man bruke 30-60 studiepoeng (litt usikker på antallet) til å selv velge fritt blant fagene som tilbys på fakultetet (og også utenom fakultetet). På denne måten kan man til en viss grad sette sammen sin egen bachelor og velge hva man vil spesialisere seg i. Viss du feks. vil studere ved UiO, så skulle det jo gå an å studere administrasjon og ledelse eller samfunnsøkonomi el.l. også velge fag fra helseledelse og helseøkonomi. Men ta kontakt med den skolen du vil inn på for å få mer informasjon om hvordan dette funker. Hadde jeg skulle valgt om igjen i dag og ikke var helt 100% sikker på hva jeg ville, så hadde i alle fall jeg valgt så generelt som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå