Gå til innhold

Selge på Finn - hva er riktig etikette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å selge noen klesplagg på Finn. Jeg la dem ut for to dager siden og i går morres fikk jeg en mail fra ei som var interessert. Jeg sa hvordan hun i så fall måtte betale (forhåndsbetale til min konto). Fikk ikke svar. Sendte en ny mail og sa hun måtte si ifra hvis hun ville ha plagget fordi det er flere som er interessert. Har ikke fått svar ennå, er 24 timer siden jeg sendte mailen.

Hva er riktig etikette nå?

Vil gjerne selge unna plagget så fort som mulig og si ja til en annen som var veldig interessert og ville betale plagget med en gang. Men jeg er jo litt redd for at hun første har betalt for plagget til min konto og ikke har sett mailen min om at hun må si ifra om hun vil ha det.

What to do?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville solgt til en annen. Svarer hun ikke at hun vil kjøpe og at hun har betalt, så er det hennes tap. Skulle hun ha overført penger allikevel(det er jo en smal sak å sjekke), så får du føre de tilbake.

Vil man kjøpe, sier man i fra om at man betaler. ;)

Skrevet

Hei

Du kan selge til en annen med god samvittighet.

(Blir utrolig oppgitt over en del kjøpere på finn.no som avtaler å komme og se på ting / kjøpe noe og så aldri dukker opp. Da har man gjerne sagt nei til noen andre i mellomtiden. Hvor vanskelig kan det være å sende en sms og si at man har ombestemt seg?)

Skrevet

Som selger på finn.no lærer man seg etterhvert å være litt kynisk.. Førstemann til mølla, uten å tenke noe mer over det.

Jeg har lært meg til å ikke stole på noen kjøpere der før pengene er i hånda og det jeg selger er ute av huset!

Når det gjelder betaling osv: Jeg er selv blitt lurt da jeg skulle kjøpe Playstationspill og ble bedt om å sette over penger.. Satte over penger, og hørte aldri noe mer. Måtte true med anmeldelse før jeg fikk pengene tilbake. Som oftest går det bra, men så er det denne ene gangen av og til som lett gjør folk skeptiske.

Tilby gjerne kjøper å bruke den betalingsløsningen som finn.no tilbyr, det gir kjøper en trygghet på at varene vil komme frem og at pengene ikke blir borte.

Jeg blir selv skeptisk når folk bare svarer med å sette over penger!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...