Gjest ellaWE Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Heii jeg lurte på en ting, som jeg hvertfall syntes er viktig, hvordan kan jeg finne ut hvem som er tremeningene mine og firemeningene mine og o.s.v. Jeg vil helst slippe å måtte sette opp en diger liste for å skjekke utover hvem som er hvem, og sånt
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Du blir vel nødt til å tegne deg et familietre vil jeg tro. Det finnes ingen oversikt over sånt med mindre noen har drevet slektsgransking i slekta di. Per og Lise er søskenbarn. Pers barn og Lises barn er tremenninger. Tremenningenes barn blir firemenninger med hverandre osv.
Gjest ellaWE Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 æsj, det blir litt av et sliit , men hvordan kan jeg finne ut hva ``per og lise`` sine barn heter da ? . er det ingen som vet om jeg kan søke på noe på internett og skrive mitt navn og eventuelt foreldrene mine og besteforeldrene mine sine navn for å sskjekke det ?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 æsj, det blir litt av et sliit , men hvordan kan jeg finne ut hva ``per og lise`` sine barn heter da ? . er det ingen som vet om jeg kan søke på noe på internett og skrive mitt navn og eventuelt foreldrene mine og besteforeldrene mine sine navn for å sskjekke det ? Dette må nok gjøres på den tungvinte måten, dessverre. Hvis ikke noen har gjort den kjedelige jobben før deg da, og det kan du vel egentlig bare finne ut ved å enten spørre noen i slekta eller søke på navn i slekta på nett og se om det dukker opp noe.
Jade Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Kan du ikke spørre søskenbarna eller tantene og onklene dine da? Foreldrene dine vet gjerne også en del? Det er slik man finner ut av hvem man er i slekt med, man snakker med slekten sin Kanskje noen av dem har satt opp slektstre allerede.
Gjest *Mim* Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 æsj, det blir litt av et sliit , men hvordan kan jeg finne ut hva ``per og lise`` sine barn heter da ? . er det ingen som vet om jeg kan søke på noe på internett og skrive mitt navn og eventuelt foreldrene mine og besteforeldrene mine sine navn for å sskjekke det ? Det finnes ikke noe tremenningsregister på internett, nei. Vet du hvem som er søskenbarna til moren og faren din? Hvis ikke - spør dem! Barna deres er jo dine tremenninger.
Gjest ellaWE Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Det finnes ikke noe tremenningsregister på internett, nei. Vet du hvem som er søskenbarna til moren og faren din? Hvis ikke - spør dem! Barna deres er jo dine tremenninger. problemet der er at jeg vet ikke hvordan jeg skal finne barna dems ! også er det så mange med det navnet, og faren min har jo ikke snakket med dem på over 30år : /
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Heii jeg lurte på en ting, som jeg hvertfall syntes er viktig, hvordan kan jeg finne ut hvem som er tremeningene mine og firemeningene mine og o.s.v. Jeg vil helst slippe å måtte sette opp en diger liste for å skjekke utover hvem som er hvem, og sånt Du spør besteforeldrene dine hva deres søskens barnebarn heter; eller foreldrene dine hvem som er søskenbarna deres; og hva ungene til disse søskenbarna heter. Hvis foreldrene dine ikke er tilgjengelige, snakk med tanter eller onkler. hvis ingen av disse er tilgjengelige, må du nok bruke offentlige arkiv i de landene dine besteforeldre ble født
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Det finnes ikke noe tremenningsregister på internett, nei. Vet du hvem som er søskenbarna til moren og faren din? Hvis ikke - spør dem! Barna deres er jo dine tremenninger.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Når du har funnet dem, kan du jo plotte dem inn her: http://www.familysearch.org/Eng/ og starte ditt eget familietre på nett, så slipper barna dine å gjøre samem jobben, når de begynner å interessere seg
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Kan du ikke spørre søskenbarna eller tantene og onklene dine da? Foreldrene dine vet gjerne også en del? Det er slik man finner ut av hvem man er i slekt med, man snakker med slekten sin Kanskje noen av dem har satt opp slektstre allerede. Har gjort det allerede. Kjenner du alle tremenningene dine?
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Har gjort det allerede. Kjenner du alle tremenningene dine? Vet ikke tantene og onklene dine hva sine egne barn heter?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Vet ikke tantene og onklene dine hva sine egne barn heter? Hva mener du med vet ikke hva onklene dine sine egne barn heter? Jeg ville bare vite av noen om de kjenner alle tremenningene sine?
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 (endret) Noen spurte deg om hvorfor du ikke spør familien din (tanter, onkler osv.) om hva tremenningene dine heter, og da svarte du at du allerede hadde spurt. Hva fikk du til svar da? Jeg kjenner alle tremenningene mine, men jeg har bare truffet dem rundt tre ganger på slekstreff. Endret 11. april 2010 av Cho
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Noen spurte deg om hvorfor du ikke spør familien din (tanter, onkler osv.) om hva tremenningene dine heter, og da svarte du at du allerede hadde spurt. Hva fikk du til svar da? Jeg kjenner alle tremenningene mine, men jeg har bare truffet dem rundt tre ganger på slekstreff. Ja jeg har spurt og vet hvem som er mine tremenninger bare det at jeg har ikke kontakt med dem.Hva?? har du bare truffet dem tre ganger i året?? Å BRA for deg kjenner du også firemenningene og femmenningene dine?
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #16 Skrevet 11. april 2010 (endret) Ja jeg har spurt og vet hvem som er mine tremenninger bare det at jeg har ikke kontakt med dem.Hva?? har du bare truffet dem tre ganger i året?? Å BRA for deg kjenner du også firemenningene og femmenningene dine? Eemh.. Jeg har truffet tremenningene mine bare tre-fire ganger i løpet av livet, da noen bor i nord, noen bor i Frankrike og noen bor i USA. Fire- og femmenningene mine har jeg ingen anelse om hvem er, men det kan godt være jeg har truffet de en eller annen gang. Men hva er det egentlig du trenger hjelp til? Hva er meningen med denne tråden? Endret 11. april 2010 av Cho
rosemarin Skrevet 11. april 2010 #17 Skrevet 11. april 2010 Du sier du vil vite hvem som er tremeningene dine, men du kjenner dem? Nå skjønner jeg ikkeno. Uansett, spør foreldrene dine hvem som er dems kusiner og fettere. Og hvis disse kusinene og fetterne har barn, ja da har du tremeningene dine! Hvis du spør foreldrene dine hvem som er dems tremeninger, og disse igjen har barn, ja da har du firmeningene dine.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Du sier du vil vite hvem som er tremeningene dine, men du kjenner dem? Nå skjønner jeg ikkeno. Uansett, spør foreldrene dine hvem som er dems kusiner og fettere. Og hvis disse kusinene og fetterne har barn, ja da har du tremeningene dine! Hvis du spør foreldrene dine hvem som er dems tremeninger, og disse igjen har barn, ja da har du firmeningene dine. Hei du! Jeg har allerede spurt mine foreldre.Og begge av dem sier at de har fetter og kusine(søskenbarn). Ja og de har barn og nå vet jeg at de er tremenningene mine. Jeg mente bare det at jeg har aldri truffet dem. Og det er på grunn av at det er stor aldersforskjell mellom oss. Og det er det samme med firemenningene og.Mange av dem er over 30.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Hei TS, Kansje du kan spørre på skolen om det finnes et slektregister du kan se i, i ditt område? Det er også mulig at noen i slekta har ført et slektstre for dere. Videre vil det kansje vise seg at man må ta et par telefoner til slekt fjernt og nært når man ønsker å finne slik informasjon.
Furstina Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå