Gå til innhold

Ned i centimeter, men ikke særlig ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg prøver å slanke med jevnt og trutt, og følger ikke noen superkur. Men nå har jeg gått ned omtrent 5cm rundt midjen, og sikkert litt på resten av kroppen også(har ikke målt), men vekten er omtrent den samme. Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du?

Muskler veier nemlig mer enn fett, så hvis du trener har du nok byttet bort en del fett mot muskler. Det er i såfall veldig bra. Ikke heng deg opp i vekten. Du blir jo mindre, ikke sant? :)

Skrevet

Vil virkelig få kvitt litt fett på kroppen og trenger å få bort noen cm. Hva gjorde du for å få bort noen cm ?

Skrevet

Kardiotrening er bra for fettforbrenningen. Kombinerer du dette med styrke får du trent musklene også. De skal jo gjerne ta litt av fettets plass? ;)

I førsten mister en gjerne en del vann i kroppen også, noe som kan medføre litt ekstra skrumping.

Skrevet

Kast vekta - er mitt råd .. Bruk speil og klærne dine til å se om du er fornøyd.

Jeg var nylig på kurs hos en klinisk ernæringsfysiolog og hun hadde heller ikke vekt hjemme ..

Skrevet

Ahhh...ignorance is bliss, huh?

Aner dere hvor mye som skal til før en jente legger på seg så mye som en kg muskler? Med mindre ts boler har hun ikke lagt på seg særlig mye muskler.

Om ts ikke har trent så mye før, kan hun ha lagt på seg vann, siden musklene ofte samler et par kg vann når man begynner å trene.

Skrevet

jeg har trent jevnt og trutt, og de siste årene har jeg ikke gått ned 1 kilo, men jeg har gått ned fra 29-26 i bukse str på 1,5 år og har blitt mye strammere i kroppen!

vet at det sies at hvis man ikke boler så får man ikke mye muskler, og at det ikke kan utgjøre mye av vekten, men det har det i hvertfall gjort på meg (fettprosenten har jo også blitt mindre...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...