Gå til innhold

Åssen klesstil på gutta?

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet (endret)

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet
Hvorfor ikke? Det er bra å se ung ut! TS er jo bare 25, trenger ikke å se ut som en gubbe da vel.

dette vet TS best selv. Jeg har selv erfaring med å se ut som jeg mye yngre ut enn jeg faktisk er og ikke bli tatt like seriøst. Derfor har jeg valgt en stil som ikke gjør at jeg ser yngre ut. Ikke alltid like gøy i bli tatt for å være tenåring når man er i slutten av 20-åra. Det samme hvis man ser mye eldre ut velger man kanskje en stil som nettopp gjør at man ikke blir gubbete.

det er nettopp dette som er et eksempel på at man tilpasser klesstilen til utseendet sitt.

Skrevet
Dette er kupannelugg:

For ei søt ku! :ler:

Jeg er forøvrig litt uenig i at dress er kjedelig. Det som er så fint med en god kvalitetsdress er at du kan ha den i mange år, og den kan varieres ved å bruke forskjellige skjorter (og slips) til. Sko og sokker kan også varieres for de som liker det.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
dette vet TS best selv. Jeg har selv erfaring med å se ut som jeg mye yngre ut enn jeg faktisk er og ikke bli tatt like seriøst. Derfor har jeg valgt en stil som ikke gjør at jeg ser yngre ut. Ikke alltid like gøy i bli tatt for å være tenåring når man er i slutten av 20-åra. Det samme hvis man ser mye eldre ut velger man kanskje en stil som nettopp gjør at man ikke blir gubbete.

det er nettopp dette som er et eksempel på at man tilpasser klesstilen til utseendet sitt.

Jeg ser også ung ut. Synes det er helt topp jeg. Stadig vekk blir jeg sjekket opp av gutter som er en del yngre enn meg, og da tror de jeg er like gamle som dem :) Jeg foretrekker gutter som ser unge ut selv, uansett hvor gammel man egentlig er, er det positivt å holde seg bra. man skal selvsagt ikke kle seg barnslig, men ungdommelig er noe annet.

Skrevet (endret)

Sko er helt klart viktig, ja.

Jeg tror nok jeg hadde kjøpt nye sko til typen min om han brukte joggesko eller Ecco-sko.. ;) Sneakers er greit, men ikke vanlige joggesko. Allværsjakke.. Hehe.. Det er greit når man går tur med bikkja liksom..

Jack & Jones-bukser og alt annet av klær derfra er noe av det styggeste jeg ser, da er det nesten bedre å kjøpe buksene sine på HM. De har i alle fall bedre snitt, selv om kvaliteten ikke er det beste. Har aldri sett en fin gutterumpe i Jack & Jones-bukse.

Jeg ville heller lagt en del penger i ålreite jeans, og i stedet kjøpe rimeligere t-skjorter, skjorter og gensere.

Høres ut som du har en ganske streit stil, så jeg vil anbefale deg å sjekke ut Brandstad.

Edit: Måtte sjekke ut Merrell-sko siden det stod nevnt lenger opp i tråden, og jeg ikke hadde hørt om det før. Det var jo bare stygt, og hadde passet til Jack & Jones-klær..

Endret av Ce'Nedra
Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Problemet er at jeg synes de "joggeskoa" til Ecco er fantastisk gode å gå i...

Kanskje jeg prøve noe annet. Har også noen litt finere Ecco sko, men hadde problemer med at de gnagde i hælen, kjøpte hælsåle så ble det faktisk bedre. De er helt svarte og ser litt mer "flate"/stilige ut.

Hvordan ser disse skoene ut da? :) Finn en link. Er jo ikke sikkert de er noe problem i det hele tatt.

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet
oppussingsobjekt med stort potensiale sa jeg, ikke storoppussingsobjekt, vi snakker ikke om noen extreme makeover her, hehe.

hihi... ja regna med det var det du mente :ler:

Fikk nesten sagt "oppussing" det første/andre året som student. Ei jeg ble godt kjent med spurte jeg om hu ville være med å shoppe, regna med hu var litt flink til å finne klær. Hu fant i nok (liker jeg å tru) klær som passet meg. Hu prøvde vel litt å pushe på noe klær jeg ikke ville ha, for litt mening om klesstil har jeg. Men trur jeg hadde endt opp med andre klær hvis jeg hadde gått aleine

Enig, bortsett fra hettegensere!

Ellers kan det være fint med en litt tøff skjorte over en nøytral t-skjorte, istedenfor å bruke genser.

Sko er og blir viktig! Ikke gå i den fallgruben og tro at det holder med ett par sko som passer til "alle" anledninger. Velstelte kvalitetssko gjør et godt inntrykk, og skoene forlenger levetiden sin betraktelig hvis de får "hvile" litt innimellom. Det finnes sko som er både tøffe og bekvemme, bare du leter litt. Merrell er et merke som er foreslått over, og jeg er helt enig. De har mye fine sko for menn, og min mann synes i alle fall at de er veldig gode å gå i.

Av yttertøy liker i alle fall jeg at gutter/menn går for det litt konservative. En 1/2-lang mørk ullfrakk på vinteren slår sjelden feil. For fuktigere vær er oilskinjakker også fint. Allværsjakker er ikke nødvendigvis noen hit, for å si det slik :) Bør vel helst spares til en tur i skogen.

Lykke til i jakten på en stil som passer deg!

Jeg er nok ikke den eneste damen her inne som er et forhold med en mann som er mindre åpen for stiljusteringer enn deg :)

Ups... har vel egentlig gått mer eller mindre med sånne sko for "alle" anledninger. Orker lissom ikke å tenke så hardt på det, bryr meg kanskje ikke så veldig mye, bare littegrann.

Har ikke helt sansen for 1/2 lange frakker, eneste til dress.

Har vel også klart å prestere å gå med den samme sommerjakka i mange år, en sånn Napapiri (eller hva det heter), liker den veldig godt. Hvit tynn jakke, veldig god, men er vel fort 6-7år gammel nå. Brukte den vel sist for ca 1-2år siden. Har ikke giddi å kjøpt noe ny.

Hihi... artig å høre (åpen for stiljustering...), spørrs for åpen jeg egentlig er når det kommer til alt :gjeiper:

Har igrunn ikke prøvd med skjorte bare, kun til dress for min del. Føler det blir litt stiv pynta da, men ser jo også at det er litt stilig når du er på byen og kanskje ellers og. Men stress med skjorte, stryke og greier...

Ce'Nedra:

Ikke ecco sko i det hele tatt, har ikke de noen kule synes du eller?

og heller ikke Jack&Jones, er det så ille da? Hvor/Hvilke type butikker mener du er bedre da? Er det kun buksene eller genser også?

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Edit: Måtte sjekke ut Merrell-sko siden det stod nevnt lenger opp i tråden, og jeg ikke hadde hørt om det før. Det var jo bare stygt, og hadde passet til Jack & Jones-klær..

Merrell har jo masse fint :)

Hehe, det er helt tydelig av denne tråden at alle liker forskjellige klær.

Hva med å bruke nettet til inspirasjon, ikke bare her i forumet?

- http://www.laredoute.no/SplashPage/SplashP...amp;PageId=3021

- http://www.asos.com/Man/

- http://men.style.com/

- http://www.mensvogue.com/

Er jo masse masse masse kult der ute, men for å finne måter å kombinere på trenger man ofte litt inspirasjon. Ikke bare beskjed fra KG-jenter om hva de selv syns er best. Det tar ikke over natta å skape sin egen stil..

Gjest Stjernedryss
Skrevet (endret)

Jeg synes dunjakker er kult, men sånn type frakk passer bedre om man er litt fin i tøyet.

Ecco sko er vel greit hvis man går for den typen spisse pensko.

Det er uansett viktig å ha flere par sko og flere par jakker, det finnes ikke noe som passer til alle anledninger.

Endret av Stjernedryss
Gjest Gjest_g25_*
Skrevet
Hvordan ser disse skoene ut da? :) Finn en link. Er jo ikke sikkert de er noe problem i det hele tatt.

De jeg bruker mest nå og har hatt i noen år ligner veldig på disse, Ecco RUGGED TERRAIN V:

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/herre...00201/detail.do

som sagt forholdsvis like de, bortsett fra noen år eldre så er nok noe i samme greine...

Disse kjøpte jeg for ca 1mnd siden, Ecco NEOBASIC:

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/herre...00101/detail.do

ligner veldig i hvertfall. Hadde veldig problemer med gnaging i hælen, så syntes det var noe dritt sko! hihi fikk en liten såle bak så hjalp det. men må gåes inn merker jeg for de er litt "tranger" enn de jeg går med til vanlig

Og så kjøpte jeg meg de her om dagen, Ecco ULTRA TERRAIN II:

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/herre...52570/detail.do

så jo nå ut fra navnet at det er vel mer for bruk ute i naturen, men likte disse jeg...

Er vel kanskje nr2 som er best? eller ikke de heller?

Liker forresten å ha gode sko når jeg kjører bil, liker å ha "kontakt" med pedalen, kjenne bilen "gjennom" skoa/beina. Derfor synes jeg det er noe drit å kjøre med vintersko eller pensko, rare greier.

Hva synes dere å gå med vintersko, stygt? Jeg bruker det kun av praktiske grunner, veldig greit når det er snø, slaps og isete. Ikke så godt å gå i joggesko eller hva det nå er.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg syns at det virker som om noen her inne er veldig sære på sko. Jeg er en sko-frik selv, og har alt for mange par, det samme har kjæresten min, massevis!! Likevel, jeg må si jeg syns de skoene du har er helt fine jeg. Så lenge du tar godt vare på dem, så de holder seg litt freshe?

Jeg har sansen for at gutter har en litt sporty stil, og da er komfortable sko en del av greia. Skoene i midten kan helt fint kombineres med forskjellige bukser.

Jeg ser ikke noe problem med skoene dine over hodet :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg syns at det virker som om noen her inne er veldig sære på sko. Jeg er en sko-frik selv, og har alt for mange par, det samme har kjæresten min, massevis!! Likevel, jeg må si jeg syns de skoene du har er helt fine jeg. Så lenge du tar godt vare på dem, så de holder seg litt freshe?

Jeg har sansen for at gutter har en litt sporty stil, og da er komfortable sko en del av greia. Skoene i midten kan helt fint kombineres med forskjellige bukser.

Jeg ser ikke noe problem med skoene dine over hodet :)

Jeg er sær på sko ja. Sko skal ikke være bare helt ok, men de skal være råstilige.

Skrevet

Jeg må bare spør, hårfarge, hudfarge (du ser på blodårene om du har varm eller kald hud. Dvs blå=varm eller grønn=kald), øyefarge og kroppsbygning?

Man kan nesten ikke si hva en kan bruke av klær uten å ta disse forhånds"reglene". Ikke alle kler alt, og man har ofte noe som kanskje bør skjules.

Og sko. Viktig for meg og :fnise:

Min samboer har et par ecco sko, som er av den pyntede typen. De er kjempefine! Og behaglige visstnok. Men man kan jo bruke sneakers/skatesko og enda se bra ut, istedet for å pines i jålesko.

Skrevet

Jeg synes ikke de Ecco-skoene var spesielt kule, nei.. Samboer'n har et par lignende fra Timberland, men han bruker de når han går tur på vinteren, ikke når vi skal på kino eller ut.. Synes Ecco-sko er litt gubbete.. Sa hva jeg mente om Jack and Jones lenger opp, og kom også med forslag til annen butikk.

Men men.. Tror vi uansett har for ulik smak til at jeg kan gi deg råd.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Det finnes masse kule Nike sko som både er trendy og gode å gå i. Du kan jo gå en tur på Stress og se om du liker noe der, men kanskje ikke din stil og du ikke liker hettegensere.

Skrevet
Det finnes masse kule Nike sko som både er trendy og gode å gå i. Du kan jo gå en tur på Stress og se om du liker noe der, men kanskje ikke din stil og du ikke liker hettegensere.

Enig i dette. Samboeren min fant seg kule Nike vintersko i fjor, og de var også Goretex om det er det du er ute etter TS.

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet

Masse svar her nå ja... (har vært borte en liten uke nå). Ble veldig mye skoprat nå, kanskje gå litt mer tilbake til bukser og gensere +++

Jack & Jones-bukser og alt annet av klær derfra er noe av det styggeste jeg ser, da er det nesten bedre å kjøpe buksene sine på HM. De har i alle fall bedre snitt, selv om kvaliteten ikke er det beste. Har aldri sett en fin gutterumpe i Jack & Jones-bukse.

Høres ut som du har en ganske streit stil, så jeg vil anbefale deg å sjekke ut Brandstad.

Javel... andre butikker enn HM og nettbutikker?

Brandstad, hvor? jeg bor ikke oslo nå (men til våren da...)

Jeg må bare spør, hårfarge, hudfarge (du ser på blodårene om du har varm eller kald hud. Dvs blå=varm eller grønn=kald), øyefarge og kroppsbygning?

Hårfarge: brunt/lysbrunt (kanskje?)

Hudfarge: vanskelig å si men kanskje mer kald hud (skjønner ikke hva du mener med dette da...)

Øyefarge: grønne (litt brunt)

Kroppsbygning: tja, høy, tynn...

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

jeg kler meg så bra at jeg jeg ikke vil bruke di samme klærne 2 ganger engang!! for blir alltid lagt merket til.. og da føler jeg at jeg må alltid ha noe nytt.. hører at jeg har en bra still!!

Skrevet

Huum, kan du ikke se at de fleste jenter her har forkjellige meninger.

Mitt råd er, kle deg som det passer deg, som viser hva slags person du er.

Jeg for instense, er en halvt italiener, som elsker å feste, og liker electro house musikk, dj'ing, gitarspilling, energetisk, har ADD, og glad i å sjekek opp jenter :)

http://albums.fastseduction.com/masfpix/5/...4-09.Kadeqw.jpg

Slikt kler jeg meg i hverdagen.

Om kvelden før jeg skal ut, kler jeg meg slikt :)

http://albums.fastseduction.com/masfpix/5/...4-09.Piiimp.jpg

Andre kvelder :)

http://albums.fastseduction.com/masfpix/5/...1-09.edited.jpg

TVAPUA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...