Gå til innhold

Åssen klesstil på gutta?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet

Har lyst til å høre åssen klesstil dere jenter liker at gutter har.

Noe spesifikke klær dere liker at gutter går med, og evt noe dere ikke liker i det hele tatt (helst det førstnenvte)?

Kan forsåvidt høre alle stiler, men ikke veldig interessert i svarte og mørke klær, med "glitter" og nagler osv. Er mer interessert i å høre litt mer nøytral stil men samtidig litt kul/stilig/elegant.

Liker jenter feks best jeans? eller stoffbukser? mye stæsj? nøtral genser? osv...

Er en høy, tynn, forholdsvis rolig av meg, noe som passer meg bedre enn andre ting feks? (sikkert vanskelig å si uten å se noe bilde) men litt sånn generelt har jeg lyst til å høre...

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg synes det er kult med forholdsvis enkle klær. Smale jeans, men ikke helt trange, V-hals gensere med skjorte under er fint. Det er superviktig å ha fine sko, har du ikke det blir det lagt merke til med en gang, husk at de fleste jenter elsker sko! Jeg synes klær i nesten alle farger kan være kule, alt fra svart eller hvitt til gult, rødt, blått eller rosa. Alt i alt er det vel snittet på klærne som bestemmer hvor bra det ser ut. Jeg synes det er finest med delvis ettersittende, men ikke helt tighte klær.

Skrevet

Det kommer egentlig helt an på hvordan gutten er som person. Jeg har en kompis som er utrolig stilig i en litt "halvkonservativ" stil, med f.eks. mørke jeans, skjorte og dressjakke/blazer.

Andre gutter jeg kjenner kler litt mer lekne klær, klær som har litt attitude og som er litt gøye å se på. De har ofte en mer laidback stil med hettegensre og mer trendy klær i garderoben.

Alder har gjerne litt å si. Er man i 20 åra og gjerne student, kan en "tillate" seg mer enn om man er 35 og karrieremann. Ikke det at menn i dress ikke er fint, for det kan de absolutt være, men det passer seg liksom ikke for en student. ;)

Det jeg ikke liker uansett alder, kroppsfasong og type er saggebukser, gutter i rosa, masse stæsj, og som generelt sett ser ut til å ha tilbragt minst en time på badet om morran før de gikk ut. Misforstå meg rett. Gutter må gjerne ta vare på seg selv, men jeg liker ikke når det blir for metro.

Mitt tips til deg er å gå i en eller to litt trendy butikker som selger klær til gutter på din alder. Som regel jobber det flinke folk der som kan hjelpe deg å sette sammen et antrekk og to. Se litt rundt deg. Hva liker DU? Det er viktig at du selv er komfortabel i klærne, for er du ikke det, lyser usikkerheten lang vei. Dessuten er det ikke kult å føle seg rar og utilpass når man er ute blant folk, er det vel? ;)

Når du føler deg vel, blir du mer sikker på deg selv, og det liker de fleste jenter uansett hvilken klesstil de foretrekker at gutta har. :)

Skrevet

Rockabilly! :D

Akkurat som kjæresten min;)

Masse tatoveringer, elvissleik, trange jeans (ikke helt skinny), rutete skjorte, singlet, belte med en kul beltespenne, boots (helst i alligatorskinn/slangeskinn eller lignende) og skinnjakke.

Dødskult hvis en er tøff nok til å gå med det - og at en har personligheten til det;)

Skrevet

Lite stæsj.

Nøytale bukser (både dongeri og mørke stoffbukser er greit) som sitter bra (verken skinnyjeans eller saggebukser, takk.)

Høy og tynn passer fint til pene, nøytale cardigans og heller en t-skjorte i fin farge under.

Ikke trykk på klærne ('tøffe' motiver og sånt er nei takk)

Hettegensere er ja takk.

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet

Takker for tips, mange bra igrunn! :-)

Den baggy-stilen liker jeg ikke, der hettegenser er noe jeg ikke er stor fan av, men kunne kanskje vært brukt, ikke vet jeg, føler det litt skatter stil.

Jeg er 25år og har begynt å jobbe. I jobben kreves det ikke noe kleskode eller dress, så er egentlig fritt fram der (kanskje dress ved evt viktige møter).

Det blir ikke for kjedelig med bare en enkel bukse og genser? Eller det har kanskje noe å si med åssen klær'na er/ser ut. Har inntrykk av at stoffbukser blir liksom litt pent og kjedelig.

Trykk på klær liker jeg ikke selv, men ser det er veldig mye med trykk på gensere, feks hos Jack&Jones, er noen av de kanskje ok?

Føler noen av klær'na jeg har er litt "fine", feks mørk (nesten litt lilla) og en stripete genser (grå, blå, lilla eller noe). Men samtidig liker jeg meg i de da... Bortsett fra at jeg synes buksa er litt trang, eller trange lommer.

Synes det er vanskelig å finne klær, dvs det som ser best ut på meg. Trur det er fint å ha med seg ei jente, letter for hu å se hva som ser bra/best ut. De i butikken trenger nødvendigvis ikke være mye til hjælp.

Åssen er det, er det sånn at dere liker at gutter har mye klær, skifter veldig ofte? Og da at du ikke bruker det du har på byen (fest o.l.) i hverdagen eller? Er nok ikke så flink der, har kanskje mye å si det.

Hmm... sko ja, huff da. trur jeg har bommet litt der. Liker godt å gå i joggesko, eller Eccosko, sorte for de er deilig å gå i! Spesielt når jeg studerte å gikk til skolen. Kanskje ikke det beste det heller? Trives igrunn best i joggesko-type sko. De andre er ikke så behagelige, men kanskje noe stiligere.

Jakke også trur jeg er noe sløv, blir fort allværsjakka. Som sagt praktisk hvis det begynner å regne (noe det gjorde ofte i Trondheim).

Hvilke butikker mener dere er best for gutter?

Har pris noe og si?

Føler at jeg burde kanskje endre litt på klesstilen min. Men om det hjelper noe vet jeg ikke... Det er vel egentlig personligheten som teller mest.

Men kom gjerne med mer tips, bare pøs på

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Pris har vel ikke så mye å si, men litt må man jo betale for å finne noe kult. Jeg kjøper mye billige klær, men det er jo til gjengjeld klær jeg bare bruker noen få ganger. Dersom du er gutt er det nok lurer å kjøpe litt dyrere, men nøytrale klær. Sko har mye å si, jeg har i hvertfall avvist gutter pga skoene, hehe. Det er mange jenter som "pusser opp" kjærestene sine, men foretrekker vel å slippe et "oppussingsobjekt", hehe :P

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet
Pris har vel ikke så mye å si, men litt må man jo betale for å finne noe kult. Jeg kjøper mye billige klær, men det er jo til gjengjeld klær jeg bare bruker noen få ganger. Dersom du er gutt er det nok lurer å kjøpe litt dyrere, men nøytrale klær. Sko har mye å si, jeg har i hvertfall avvist gutter pga skoene, hehe. Det er mange jenter som "pusser opp" kjærestene sine, men foretrekker vel å slippe et "oppussingsobjekt", hehe :P

Jeg prøver å unngå å betale mer enn tusenlappen for bukse, helst under 600, og har samtidig ikke lyst til å kjøpe noe billig. Føler meg av en eller annen grunn ikke helt komfortable med veldig billige klær. H&M eller Cubus eller hvor det er, er ikke der jeg føler jeg vil kjøpe klær. Kan godt hende det er noe fint der, men da trur jeg i hvertfall ei jente må finne det for meg. T-skjorter og sånt kan gå der.

Har helst vært på Jack&Jones, tilsvarende butikk jeg ikke husker navn på og Carlings. Vet ikke om den siste er min stil egentlig, samme med JC. Noen andre steder?

Ser jo at noe gutter er veldig flinke til å kle seg og har masse kule og stilige klær som ikke alle andre har. Men det har vel litt med interessen. Er jo fint å se litt velkledd ut.

Jasså, avvist gutt pga skoa...hmm den hørtes drøy ut, men er kanskje noe i det. Ligger jeg tynt an da... ups :-p

Godt sagt, "oppussingsobjekt" HI HI!!! den var god...hehe, likte den kommentaren :-)

Men det er vel så at jenter generelt er flinkere til å kle seg og vite hva som er fint eller ser bra ut...

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Mulig du er et "oppussingsobjekt med stort potesiale" ;)

Jeg ville nok investert i bukser fra 1000-1500 kr hvis jeg var deg. Buksene som koster litt sitter finere på, og kjøper du ganske nøytrale olabukser så har du de lenge. Det gjør jo ikke noe om man bruker samme buksa ofte heller hvis man varierer med resten av klærne. Det kan nok være lurt om du tar med en venninne ut for å handle, mange jenter er jo veldig gode på klær. Jeg er ingen ekspert selv, men jeg ser jo i hvertfall hva jeg liker og ikke liker da.

Det kan være greit å gå i joggesko av og til hvis de er kule, men på byen er dette fyfy!

Skrevet

Det mest sexye stilen på gutter (som kler det, dvs stram. fin kropp, ikke fett på magen) syntes jeg er hvit stram t-skjorte og slitte jeans og tøffe sko, ikke store klumpete sko da..Men tjaaa brune Merellsko eller noe i den duren..

Skrevet

Jeg for min del bryr meg fint lite om skoene, så vi er nå forskjellige vi jenter. ;)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg for min del bryr meg fint lite om skoene, så vi er nå forskjellige vi jenter. ;)

Ja, du sier noe der ;)

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet
Mulig du er et "oppussingsobjekt med stort potesiale" ;)

Det kan være greit å gå i joggesko av og til hvis de er kule, men på byen er dette fyfy!

JAVEL, sjef!! :gjeiper: hihi ikke noe joggesko på byen fra nå av...

Ups... ble jeg et stor oppussingsobjekt.... huff da, totalrenovering...hihi.

Vet ikke om jeg er så ille da, håper jeg. Men alltids litt forandringer trengs nok nå og da.

Er ikke den som er ofte å kjøpe klær, kanskje 2-3år, ikke så mye oftere enn det... til nå i hvertfall.

På vgs var det enda sjeldnere trur jeg, var i hvertfall ikke veldig opptatt av klær da, blitt litt mer da jeg begynte på universitet.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Sko trenger ikke se "joggete" ut for å være gode. Merrell har mange gode sko, de er bra for beina, og ser kule ut. Lacoste har også endel fine guttesko som er behagelige men stilrene, hvis du er usikker så gå for noe sort, det kan kombineres med det meste.

Ellers syns jeg du skal tenke mer på hva du selv liker deg i enn hva du tror andre liker deg i. Liker du allværsjakke, så kan du jo gå for en litt sporty stil når du er utendørs på hverdager, og når du skal ut på byen kan du jo finne en annen jakke som du syns er litt mer stilig og passer til anledningen.

Det trenger ikke være så dyrt å ha en fin garderobe, men invester gjerne litt i noen bra bukser som du er superfornøyd med. Da kan du bruke dem mye, og heller variere på genserne og skoene, belte etc. Hvis du liker genserne du har så bruk dem, hvis du vil ha mer variasjon kan du jo kjøpe et kult skjerf til :)

Det er mange stilige butikker i Markveien på Grünerløkka som samboeren min handler i, i tillegg går han på vareprøvesalg og lagersalg så får han stilige bukser fra fjorårets kolleksjon til 75% rabatt. For sko kan du jo prøve Lille Vinkel på Majorstuen, de har Merrell-sko. Ta deg en bytur og gå innom butikkene du går forbi, så ser du vel om det er ting du liker eller ikke, mange stilige ting på Brandstad, men det er mye trykk på klærne for tiden så kan hende du må lete litt i hyllene for å finne det du er ute etter.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
JAVEL, sjef!! :gjeiper: hihi ikke noe joggesko på byen fra nå av...

Ups... ble jeg et stor oppussingsobjekt.... huff da, totalrenovering...hihi.

Vet ikke om jeg er så ille da, håper jeg. Men alltids litt forandringer trengs nok nå og da.

Er ikke den som er ofte å kjøpe klær, kanskje 2-3år, ikke så mye oftere enn det... til nå i hvertfall.

På vgs var det enda sjeldnere trur jeg, var i hvertfall ikke veldig opptatt av klær da, blitt litt mer da jeg begynte på universitet.

oppussingsobjekt med stort potensiale sa jeg, ikke storoppussingsobjekt, vi snakker ikke om noen extreme makeover her, hehe.

Annonse
Gjest antigartner
Skrevet
Lite stæsj.

Nøytale bukser (både dongeri og mørke stoffbukser er greit) som sitter bra (verken skinnyjeans eller saggebukser, takk.)

Høy og tynn passer fint til pene, nøytale cardigans og heller en t-skjorte i fin farge under.

Ikke trykk på klærne ('tøffe' motiver og sånt er nei takk)

Hettegensere er ja takk.

Enig, bortsett fra hettegensere!

Ellers kan det være fint med en litt tøff skjorte over en nøytral t-skjorte, istedenfor å bruke genser.

Sko er og blir viktig! Ikke gå i den fallgruben og tro at det holder med ett par sko som passer til "alle" anledninger. Velstelte kvalitetssko gjør et godt inntrykk, og skoene forlenger levetiden sin betraktelig hvis de får "hvile" litt innimellom. Det finnes sko som er både tøffe og bekvemme, bare du leter litt. Merrell er et merke som er foreslått over, og jeg er helt enig. De har mye fine sko for menn, og min mann synes i alle fall at de er veldig gode å gå i.

Av yttertøy liker i alle fall jeg at gutter/menn går for det litt konservative. En 1/2-lang mørk ullfrakk på vinteren slår sjelden feil. For fuktigere vær er oilskinjakker også fint. Allværsjakker er ikke nødvendigvis noen hit, for å si det slik :) Bør vel helst spares til en tur i skogen.

Lykke til i jakten på en stil som passer deg!

Jeg er nok ikke den eneste damen her inne som er et forhold med en mann som er mindre åpen for stiljusteringer enn deg :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Når vi først er inne på klær, så for all del ikke glem håret! Det styggese jeg ser er sånn kupannelugg som mange gutter har :ler:

Skrevet

Å kle seg bra handler vel så mye om å finne klær som passer til kroppen og utseende man har. Så det er jo litt vanskelig for oss her på et forum å uttale oss hva du passer til. Hvis du ser mye yngre ut enn du er bør du kanskje ikke kle deg i typisk veldig ungdommelige klær

men kan uttale meg generelt:

Til hverdags: Jeg har ikke noe imot joggesko, dvs ikke typiske hvite løpesko, men type sneakers. Mørke jeans er bra. Det er ikke nødvendig å bruke så altfor mye på dette. Men vær bevisst på passformen. Verste jeg ser er gutter i posete bukser som går inn nede i beina. Jeg liker heller ikke når gutter går i helt trange jeans, selv om de har bein til det. Skjorter er fint, men det trenger ikke være så stivt for det. Har heller ikke noe imot hettegensere/-jakker. Heller ikke litt morsomme klær som t-skjorter med morsomme trykk osv. Og allværsjakke er fyfy for meg, ikke bra..!

Ti fest: menn i dress er digg! Invester i en dyr kvalitetsdress med bra snitt som du kan ha i mange år. Menn er jo forsåvidt heldige, iom at de bruker den samme dressen om igjen uten å tenke på om oen har sett den før.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hvis du ser mye yngre ut enn du er bør du kanskje ikke kle deg i typisk veldig ungdommelige klær

Hvorfor ikke? Det er bra å se ung ut! TS er jo bare 25, trenger ikke å se ut som en gubbe da vel.

Gjest Gjest_g25_*
Skrevet
Ti fest: menn i dress er digg! Invester i en dyr kvalitetsdress med bra snitt som du kan ha i mange år. Menn er jo forsåvidt heldige, iom at de bruker den samme dressen om igjen uten å tenke på om oen har sett den før.

Jeg ser det heller motsatt, at jenter har mer muligheten til å ha mye forskjellig. Vi menn må bare gå med dress, igrunn EN kjedelig klesskombinasjon når du ser det sammen med jenter. Til fest eller selskap ser du alle menn med dress mens du ser vel ikke ei lik jente med samme kjole e.l.

Det finnes mange typer dresser, men det blir ikke det samme.

Ser mange flotte svar her, blir nesten satt ut.

Stjernedryss:

Hva mener du med kupannelugg?

Problemet er at jeg synes de "joggeskoa" til Ecco er fantastisk gode å gå i...

Kanskje jeg prøve noe annet. Har også noen litt finere Ecco sko, men hadde problemer med at de gnagde i hælen, kjøpte hælsåle så ble det faktisk bedre. De er helt svarte og ser litt mer "flate"/stilige ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...