Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Til dere som betaler fagforeningskontingent: Når dette trekkes av lønna, går det da av brutto eller nettolønn? Jeg vet at man får skattefradrag, men er det slik at man må trekke hele beløpet av nettolønna, og så vente på neste skatteoppgjør før man får noe tilbake?
ToveM Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Hos oss trekkes den jo av lønnen, med andre ord er den trekt før pengene kommer inn på konto på lønningsdag. Mener den trekkes av bruttolønnen, sltså før skatten regnes ut.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Til dere som betaler fagforeningskontingent: Når dette trekkes av lønna, går det da av brutto eller nettolønn? Jeg vet at man får skattefradrag, men er det slik at man må trekke hele beløpet av nettolønna, og så vente på neste skatteoppgjør før man får noe tilbake? Vet ikke om ulike lønnssystem behandler dette ulikt, men da jeg jobbet i kommunen var det slik at trekket ble gjort av bruttolønnen, men skattetrekket ble beregnet av månedslønnen fratrukket fagforeningskontingenten. På denne måten ble skattetrekekt redusert med en gang kontingenten var trukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå