Gjest Mayamor Skrevet 15. juni 2003 #1 Del Skrevet 15. juni 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63688 Mange menn/fedre får ofte på pukkelen fordi de ikke stiller opp for sine barn. Dessverre er det bare halve sannheten. Mange fedre ønsker å stille opp for sine barn, men mor trenerer. Ville bare med denne artikkelen vise at det er ikke bare mor det er "synd" på etter samlivsbrudd... Ei heller far... Det ER barna det hele går utover dessverre... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 15. juni 2003 #2 Del Skrevet 15. juni 2003 Han ba om 9 timer (men fikk 7,5 år)....... ikke 9 år! :o Her kommer sikkert mange til å si at vi bare hører en side av historien, hvilket er sant. Men dommeren hørte begge, og ga faren rett og mor beskjed om å betale omkostningene. Men ja, det er dessverre barna det alltid går utover..... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 15. juni 2003 #3 Del Skrevet 15. juni 2003 And I think to myself what a wonderful world ( synges ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 15. juni 2003 #4 Del Skrevet 15. juni 2003 Klipper litt fra "den andre siden" fra artikkelen jeg: "Politiet har også ilagt ham besøks- og kontaktforbud både overfor moren og barna, etter at han ble anmeldt for trusler. " ...og sier som noen av dere har spådd: Siden vi ikke kjenner begge sider av saken, skal vi kanskje være litt forsiktige med å dømme moren i saken også..... Er forøvrig enig i at det generelt sett er uforholdsmessig mye vekt på mors "betydning for barna" i forhold til fars ved samlivsbrudd, og at far har for svake rettigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. juni 2003 #5 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvorfor han fikk besøksforbud står det ingenting om heller... I disse tider hvor mange tragedier skjer - er et besøksforbud flittig brukt under prinsippet: føre var. Og jeg kan forstå det. Men at en mor skal være så kald at hun ikke lar sine egne barn få si farvel til farfar - synes jeg virker kaldt uansett. Dessuten ville ikke morens advokat kommentere noe. I tillegg fikk faren medhold... Så jeg tror at i denne saken har mor unødvendig straffet far. Det er ikke så veldig uvanlig... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 16. juni 2003 #6 Del Skrevet 16. juni 2003 - Familien min og jeg har ikke en gang fått ringe og gratulere barna med dagen. Saken blir hele tiden trenert fra hennes side, mener barnefaren. Politiet har også ilagt ham besøks- og kontaktforbud både overfor moren og barna, etter at han ble anmeldt for trusler. - Det satte dommeren til side. Politiet hadde ikke engang avhørt meg om saken, sier han. Ja, det står at han er ilagt forbud mot kontakt og besøk, det står også at han ikke har blitt avhørt i saken...... men som sagt, jeg er fortsatt enig i at det er to sider i en sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustine Skrevet 16. juni 2003 #7 Del Skrevet 16. juni 2003 I svært mange tilfeller er nok mor den svake part - ihvertfall har det vært slik historisk sett. Men jeg har fått innblikk i hvor rettsløs pappaen kan være gjennom min bror. Han har fått barn med ei han har vært/ var sammen med i et par år. De har aldri bodd sammen. Det er mistanke om at hun ble gravid for å redde forholdet da det var på hell. (Hun sa dengang at hun hadde hormonspiral og påstår det fortsatt.) Tror hun drømte om at de skulle kjøpe hus sammen og at alt skulle ordne seg. Det gikk ikke slik, dessverre. Han har tydeligvis ingen rettigheter bortsett fra å betale bidrag. Selvom han ønsker å være sammen med barnet mest mulig så kan visst hun nekte. Jeg har i utgangspunktet sympati med henne, men hun har vist seg svært lunefull og irrasjonell. Siden hun er i en svært økonomisk presset situasjon er det om å gjøre for henne å unngå at barnet får være hos sin far virker det som. Det ser ikke ut til at barnets beste står i fokus. Er det noen som vet noe om hans rettigheter mht samvær med barnet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. juni 2003 #8 Del Skrevet 16. juni 2003 Augustine: Det er ikke uvanlig det du forteller. Historisk har kanskje kvinner vært svakest. Men ikke nå lenger... Anbefaler din bror å ta kontakt med www.foreningen2foreldre.com Der er det mange som kan dele erfaringer og gi råd og tips. Ellers må han bare stå på og bevise at dette er noe han virkelig ønsker... Paradoksalt må ikke mor bevise det samme... Lykke til. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 16. juni 2003 #9 Del Skrevet 16. juni 2003 Blir så forbanna på sånne kjerringer, jeg. Snakk om å være ego. Hva med å sette sin egen feide til side for barnas skyld? Men nei, se det går ikke. Heldigvis hadde rettsapparatet vett nok til å sette moren på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andrassy Skrevet 16. juni 2003 #10 Del Skrevet 16. juni 2003 Ja, det er jo alltid mor det er noe galt med, ikke sant? Det er jo alltid mor som ønsker å ødelegge et forhold mellom far/barn, det er mor som saboterer, er vrang og vrien. Hun kan jo bare gjøre som hun vil, så må barna og far danse etter hennes pipe. Selvfølgelig tenker ikke mor på barnas beste, men kun på seg selv.... mens far stakkar, bare har barnets beste for øye og er snill og grei som dagen er lang. Ut fra det som er referet i avisen HØREs det ille ut, men hva vet vi? Interessant nok så er reaksjonene her inne helt annerledes enn når det referes til saker hvor barnevernet kommer i et dårlig lys i pressen. Da er det sååå mange som forsvarer barnevernet, og er så påpasselige med å fortelle om alt vi ikke vet om saken, og hvor ensidig det som står i avisen er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 16. juni 2003 #11 Del Skrevet 16. juni 2003 - Familien min og jeg har ikke en gang fått ringe og gratulere barna med dagen. Saken blir hele tiden trenert fra hennes side, mener barnefaren. Politiet har også ilagt ham besøks- og kontaktforbud både overfor moren og barna, etter at han ble anmeldt for trusler Jeg mener bare at vi ikke vet hva som har skjedd her. Trusler er ikke akseptabelt uansett om politiet har avhørt eller ikke. Mannen protesterer heller ikke på å ha kommet med dem. Jeg ønsker ikke å ta side i saken her, syns selv det var ille da jeg leste om den. Men ikke døm moren nord og ned så lenge dere ikke vet hele bakgrunnen - som alltid har to sider. Forundrer meg også over den massive "mor har all makt og tar ikke hensyn til barna men er bare hevngjerrig"-vinklingen her, da den ikke er å finne i alle andre sammenhenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 16. juni 2003 #12 Del Skrevet 16. juni 2003 Mor her bør skamme seg :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå