Gjest Gjest_Alicia_* Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Utgangspunktet mitt: Er 18 år, jente. Trener så og si aldri (men liker å gjøre det) og er tynnfeit (mener at jeg i grunn ikke er så veldig stor, men er veldig feit for det, alt bare disser og jeg har masse cellulitter, har mest fett på kroppen, ikke muskler og kjøtt..), og spiser en del søtsaker.. Hva jeg vil: Gå ned 5-6 kilo, stramme opp kroppen og få litt muskler, bli kvitt cellulitter(som jeg har over hele kroppen, men spesielt på rumpe og lår). Jeg har tenkt å kutte ut alt av søtsaker og potetgull osv, og spise 7 måltider om dagen, for eksempel: 07.20 frokost: Salat, tomat og agurk , 1 grovt knekkebrød med skinke /kalkun 09.40 mellommåltid: 1 eple/gulrot/klementin 11.20 lunch: 2 grove knekkebrød med tomat eller avokado / 1 boks salat med skinke eller kylling f.eks. 13.20 mellommåltid: 1 eple/gulrot/klementin 16.30 middag: vet ikke hva det blir, er vanligvis ikke jeg som lager 18.20 mellommåltid: smoothie laget av bær og vann (er ca 75 kalorier) /gulrot 20.30 kveldsmat: 2 knekkebrød med tomat og skinke/kalkun, eller kokt egg eller eggerøre Hva synes dere om dette? Er måltidene greie, er det greit med 7 måltider om dagen sånn som jeg skal spise? Er det for sent å spise kveldsmat 20.30? Gjerne kom med forslag til måltider, men jeg kan ikke spise melkeprodukter. Kommer til å trene annenhver dag, enten om morgenen før frokost eller om kvelden, ca en time: Sykling på trimsykkel, minst 1 mil med ca 21 km i timen .. Styrke: 3x20 sit-ups, 3x10 push-ups - vet at jeg bør trene rygg og. Og knebøy og utfall.. men jeg synes det er så kjipe øvelser, så jeg orker nesten aldri å gjøre det.. =/ Har også en trenings-dvd som jeg skal prøve å trene til (The hotpants workout). Pga sosial angst får jeg ikke jogget og gått tur utendørs dessverre. Men skal prøve å presse meg til å gjøre det. Forslag til trening? Har som sagt trimsykkel, og en sånn stor ball og manualer. Kan jo prøve å trene mer etter hvert, men kan ikke trene så mye mer enn dette i starten. Hvor langt tror du jeg kan komme på 3 måneder med dette kostholdet og denne treningen -> Kan jeg klare å nå målene mine?
Gjest TS Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 oi, den streken under "(er ca 75 kalorier) /gulrot" skal ikke være der! Den trimsyklingen min pleier å bli rundt 360 kalorier forbrent, forresten, pleier å sykle med lavt gir..
Papaya84 Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Etter min mening ville jeg sagt at dette er alt for mye mat!! Syns du satser veldig høyt til å begynne med jeg... Ville begynt å trene ett par ganer i uka først, deretter økt litt etter litt. Tror kanskje det er viktigere for deg å gripe tak i den sosiale angsten før du tenker så mye å forandre noe annet... Da kan treningen kanskje bli en kjekk sosial ting når du kommer så langt! Det å kutte ut søtsaker og potetgull vil nok vise resultater ganske så fort, både på hud og vekt. Masse lykke til:)
Gjest TS Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Den sosiale angsten er jo der fordi jeg synes jeg er så forferdelig stygg. x) Hvorfor er det så mye mat? Jeg vil helst spise 7 måltider om dagen. Tror forbrenningen blir bedre da. Og jeg blir så utrolig sulten mellom frokost og lunch, lunch og middag, middag og kveldsmat, så vil helst ha mellommåltider. Nei, jeg skal trene annenhver dag, 3 eller 4 dager i uken. Fra starten av. Det er ikke så mye, og jeg har tid til det og synes det er kjekt. Får sikkert mer energi og bedre humør av det og. =)
Gjest TS Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Regna det ut nå, med til sammen: 5 knekkebrød 2 skiver skinke 1/4 avocado 1 tomat 1 eple 1 gulrot 1 smoothie = 512 kalorier og middagen er kanskje 400-500 kalorier = 1012 kalorier. er det så ille da?
Leo Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Regna det ut nå, med til sammen: 5 knekkebrød 2 skiver skinke 1/4 avocado 1 tomat 1 eple 1 gulrot 1 smoothie = 512 kalorier og middagen er kanskje 400-500 kalorier = 1012 kalorier. er det så ille da? Ja, det er faktisk en katastrofe! Hvis du spiser så lite i en periode hvor du mentalt og fysisk er i utvikling, så kommer du til å få føle konsekvensene av det senere og du vil garantert ikke ha krefter til å trene hardt! Ta deg sammen!
Gjest TS Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Hmm.. Men jeg vil jo gå ned i vekt og. Og det er jo mye (nok) mat, bare ikke så mye kalorier. Men kan kanskje spise egg også. Det er jo en del kalorier i det.
Leo Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Hmm.. Men jeg vil jo gå ned i vekt og. Og det er jo mye (nok) mat, bare ikke så mye kalorier. Men kan kanskje spise egg også. Det er jo en del kalorier i det. Sittende på rævva går du ikke ned et gram på den dietten der! Spiser du vanlig sunn mat og trener et par - tre ganger i uka derimot, vil du se at du går ned 500 - 1.000 gr. i uken. Egg er forresten fint å spise når du bygger muskler ved å trene! Masse protein! Spiser du derimot egg uten å trene, legger du bare på deg av dem...
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #9 Skrevet 8. november 2008 Jeg har jo skrevet at jeg skal trene annenhver dag. Og eggene er for proteinet ja. Og kaloriene.
Gjest jubelfun Skrevet 8. november 2008 #10 Skrevet 8. november 2008 Hmm.. Men jeg vil jo gå ned i vekt og. Og det er jo mye (nok) mat, bare ikke så mye kalorier. Men kan kanskje spise egg også. Det er jo en del kalorier i det. Har du tenkt til å sykle en mil tre ganger i uka?
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #11 Skrevet 8. november 2008 Ja, annenhver dag, er det noe galt med det?
Gjest Jubelfun Skrevet 8. november 2008 #12 Skrevet 8. november 2008 Hvorfor ikke legge inn en intervalltrening? Jeg kom i killer-form på 7 uker med intervall på sykkel.. Sikker på at du ikke blir litt lei av å gjøre den samme treningen tre dager i uka?
*Mocca* Skrevet 8. november 2008 #13 Skrevet 8. november 2008 Jeg synes fordelingen av mat er bra. Men 2 knekkebrød tilsvarer ca 1 brødskive, og da ville jeg tatt noe mer knekkebrød til måltidene, 3-4 knekkebrød... rundt 1000 kalorier er for lite, selv når du skal ned i vekt, pga at man setter kroppen i sparebluss, selv om man spiser ofte. Både Grete Roede og Libra f.eks, opererer med rundt 1500 kcal.
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #14 Skrevet 8. november 2008 Hvorfor ikke legge inn en intervalltrening? Jeg kom i killer-form på 7 uker med intervall på sykkel.. Sikker på at du ikke blir litt lei av å gjøre den samme treningen tre dager i uka? Tror ikke intervall er noe for meg.. Blir kanskje litt lei ja, men da får jeg bruke trenings-dvden min eller presse meg til å dra ut og jogge. Jeg synes fordelingen av mat er bra. Men 2 knekkebrød tilsvarer ca 1 brødskive, og da ville jeg tatt noe mer knekkebrød til måltidene, 3-4 knekkebrød... rundt 1000 kalorier er for lite, selv når du skal ned i vekt, pga at man setter kroppen i sparebluss, selv om man spiser ofte. Både Grete Roede og Libra f.eks, opererer med rundt 1500 kcal. Bra at du synes det Jeg skal prøve å spise salat med skinke eller kylling i stedet for knekkebrød noen ganger og. Og har jo avocado på knekkebrødene av og til. Skal prøve å spise mer enn 1000 kalorier ja, vil ikke komme i sparebluss. Skal prøve å spise 1500 da hvertfall.
Leo Skrevet 8. november 2008 #15 Skrevet 8. november 2008 Både Grete Roede og Libra f.eks, opererer med rundt 1500 kcal. Og selv det er alt for lite når man trener! Trener du/dere hardt flere ganger i uken bør dere i hvert fall spise min. 1.900 kcal. pr. dag. og sannsynligvis en god del mer.
Gjest Fliss Skrevet 8. november 2008 #16 Skrevet 8. november 2008 Etter min mening ville jeg sagt at dette er alt for mye mat!! Syns du satser veldig høyt til å begynne med jeg... Ville begynt å trene ett par ganer i uka først, deretter økt litt etter litt. Tror kanskje det er viktigere for deg å gripe tak i den sosiale angsten før du tenker så mye å forandre noe annet... Da kan treningen kanskje bli en kjekk sosial ting når du kommer så langt! Det å kutte ut søtsaker og potetgull vil nok vise resultater ganske så fort, både på hud og vekt. Masse lykke til:) Håper du mente å skrive "for lite mat" Mitt forslag er å spise som du vanligvis spiser - men kutte ut chips og snop i det daglige .. Men ikke legg inn noe forbud - tillatt deg å spise noe godt av og til. Jeg har svært dårlig erfaring med å gi meg selv bastante forbud mot noe ..
aline Skrevet 8. november 2008 #17 Skrevet 8. november 2008 tror det kan være en ide å prøve å finne på sunn mat som du varierer godt, OG som du lar inneholde sunne, kaloririke ting også. salat kan være veldig godt, og det er masse godt og sunt man kan ha i det. Kylling, laks (stekt i biter), svinekjøtt stekt i biter, lam, tunfisk, reker og krepsehaler etc etc i tillegg kan du ha egg i salaten, avokado, nøtter, frø og kjerner og forskjellige typer ting som det for å få forskjellig smak på den og godt med næringsinhold. middag kan være lett å få sunn også, selv om du ikke lager den selv nødvendigvis. Pass på fordelingen av ingredienser om du kan. Ikke ha masse poteter, ris eller pasta, ta en del av dette også, men ikke la den bli en stor del av tallerkenen. KJøtt er bra, og grønnsakene kan du spise en god del av. og ang at du vet du bør trene rygg etc også, men ikke gidder. Grunnen til at du bør trene rygg når du trener mage, er at ellers kan du få ett veldig skjeivt muskelgrunnlag. Dersom du har stramme og sterke magemuskler, men utrente og slappe ryggmuskler, så vil du lett risikere å få en helt utrolig elendig holdning. Og holdning, gjør en hel masse i forhold til hvordan du ser ut. Med god holdning, ser de aller fleste av oss mye flottere ut, bærer klærne våre mye penere og tar oss rett og slett bedre ut. Synes du det er lekkert med jenter som luter og henger fremover? Ja, det kan være kjedelig, men GJØR det. Og om ikke, ville jeg faktisk vært forsiktig med altfor mye magemuskler også, rett og slett for å unngå å bli kjempesterk i magen kontra ikke sterk i ryggen. Og tillat deg å ha en fridag en gang i uka eller en gang hver 14 dag, der du kan skjeie ut og kose deg med litt snop, litt god mat og bare sløve. Det å gå fra lite trent og lite sunn, til 150% sunn og trent over natta, uten å ha det minste lille pusterom, tror jeg er en god oppskrift til å gå lei. Det gjør ingenting for kroppen om du koser deg en dag en gang i blant, så lenge det ikke skjer hele tiden. lykke til, og ja, jeg tror du kan komme langt på 3 mnd om du passer på å droppe snop (bortsett fra fridag), trener og spiser rett og nok.
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #18 Skrevet 8. november 2008 Jeg må nesten slutte helt med sukker, i noen uker hvertfall, for jeg er så avhengig.. Og er lei av det, sukker er jo egentlig ikke godt, og det gjør bare dumme ting med kroppen. Så de 3 første ukene skal jeg ikke spise sukker hvertfall. Men skal gjøre det i sosisale situasjoner, så det blir ikke heeelt slutt. Men skal begrense meg. =) Kan lage salater med skinke/kylling/laks/svinekjøtt, avocado, kikerter, nøtter osv. ja Og jeg vet at det er derfor jeg bør trene ryggen og, når jeg trener magen. Så jeg får vel bare presse meg til å gjøre det Sellv om jeg synes det er kjiipt å ligge der på magen på gulvet og løfte armene og beina osv Men skal gjøre det
Papaya84 Skrevet 8. november 2008 #19 Skrevet 8. november 2008 Den sosiale angsten er jo der fordi jeg synes jeg er så forferdelig stygg. x) Hvorfor er det så mye mat? Jeg vil helst spise 7 måltider om dagen. Tror forbrenningen blir bedre da. Og jeg blir så utrolig sulten mellom frokost og lunch, lunch og middag, middag og kveldsmat, så vil helst ha mellommåltider. Nei, jeg skal trene annenhver dag, 3 eller 4 dager i uken. Fra starten av. Det er ikke så mye, og jeg har tid til det og synes det er kjekt. Får sikkert mer energi og bedre humør av det og. =) UNNSKYLD UNNSKYLD!!! jeg mente selvfølgelig LITE mat!!! Off, det ble en STOR feil. Beklager!!!!!
Gjest TS Skrevet 8. november 2008 #20 Skrevet 8. november 2008 Okei, bra. For det er ikke akkurat mye. Eller det er jo nok mat i mengde, men litt lite kalorier. Men skal jo prøve å spise mer kaloririk mat, som sagt. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå