Gå til innhold

Abonnere på utenlandske blader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et par blader jeg godt kunne tenke meg å kjøpe oftere, men på Narvesen er de jo så dyre, og når prisen i dollar eller pund står på bladet, ser jeg jo at prisen i NOK gjerne er langt over det dobbelte (et blad til 4 pund i "utenlandspris" koster f eks 110 kr i Norge).

Men hvis jeg abonnerer - må jeg betale mer enn abonnementspris + porto for utenlandske abonnenter :klø: ? Toll, moms? Det er jo ikke det på bøker man bestiller...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gjesteline_*
Skrevet

Jeg har abonnert på utenlandske (amerikanske) blader flere ganger, og har bare betalt abonnementspris.

Skrevet

Jeg abonnerte en stund på et utenlandk blad, og betalte aldri noe mer enn abonnementprisen...

Skrevet

Sjekk med dem, jeg har abonert på amrikanske blader og da betaler man en international pris, litt med enn vanlig som amerikanerne betaler men langt langt mer enn det man må betale for å kjøpe hvert blad på narvesen. De tar jo ofte mer enn dobbel pris, helt utrlig at de kommer unna med det. Anbefaler deg absolutt å abonere!! :Nikke:

Skrevet
Det er et par blader jeg godt kunne tenke meg å kjøpe oftere, men på Narvesen er de jo så dyre, og når prisen i dollar eller pund står på bladet, ser jeg jo at prisen i NOK gjerne er langt over det dobbelte (et blad til 4 pund i "utenlandspris" koster f eks 110 kr i Norge).

Men hvis jeg abonnerer - må jeg betale mer enn abonnementspris + porto for utenlandske abonnenter :klø: ? Toll, moms? Det er jo ikke det på bøker man bestiller...?

tror ikke det er moms på aviser bøker o.l.

Det gjør det lett å abbonere på utenlandske tidsskrift.

Problemet er å få betalt. De vil gjerne ha betalingen i form av sjekk! (noen som husker hva det er?!), eller ved at du oppgir kredittkortnr. på telefon.

Veldig turn-of for meg i all fall, så best å sjekke om de har en webside, og tillater netthandel og enten wired trensfer, eller sikker kredittkortbetaling på nett. Helst kredittkort som du har. Am.Expr. er fryktelig vanlig i USA og tilsvarende uvanlig i Norge.

Skrevet
tror ikke det er moms på aviser bøker o.l.

Det gjør det lett å abbonere på utenlandske tidsskrift.

Problemet er å få betalt. De vil gjerne ha betalingen i form av sjekk! (noen som husker hva det er?!), eller ved at du oppgir kredittkortnr. på telefon.

Veldig turn-of for meg i all fall, så best å sjekke om de har en webside, og tillater netthandel og enten wired trensfer, eller sikker kredittkortbetaling på nett. Helst kredittkort som du har. Am.Expr. er fryktelig vanlig i USA og tilsvarende uvanlig i Norge.

Veldig ofte akseperer de Visa eller Mastercard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...