Gjest Gjest_Lillian_* Skrevet 27. desember 2008 #21 Skrevet 27. desember 2008 Ante ikke at det var uvanlig at menn brukte strømpebukse? Faktisk ikke tenkt over om det har vært med eller uten fot samboeren min bruker.
Transe Skrevet 27. desember 2008 #22 Skrevet 27. desember 2008 Det er mange menn som bruker strømpebukse, noen pga. varmen og noen skylder på varmen. Noen får kick av det. Jeg og noen andre menn bruker hele kvinneskalaen med skjørt mm og nyter jenteklærne., Kom igjen gutt, klæ dere mere i jenteklær, det er da bare lekkkert.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #23 Skrevet 27. desember 2008 Det er mange menn som bruker strømpebukse, noen pga. varmen og noen skylder på varmen. Noen får kick av det. Jeg og noen andre menn bruker hele kvinneskalaen med skjørt mm og nyter jenteklærne., Kom igjen gutt, klæ dere mere i jenteklær, det er da bare lekkkert. Men kjære deg, nå må du da skjønne, denne tråden handler ikke om menn som digger å kle seg i kvinneklær! Du skal hele tiden dra den over på det... Det handler ikke om at kvinneklær på menn er lekkert eller at de skal få kick av det, du tar bort poenget ved å stadig insistere...
Gjest Morten H Skrevet 1. januar 2009 #24 Skrevet 1. januar 2009 Jeg har også vurdert å prøve strømpbukser i ull, så noen i danmark før jul, type falke. Ganske dyre, rundt 300,- Nå ser jeg at det finnes atskillig billigere merker også, er det stor kvalitetsforskjell på disse? Noen som kan anbefale noe som holder bedre enn andre? Jada, jeg har alltid brukt stillongs, de mørkeblå som kryper opp under knehasene like fort som man setter seg inn i bilen. Jeg ser heller ingen grunn til at ikke menn kan benytte strømpebukser, men for meg er dette egentlig et kvinneplagg da.
Gjest jensen Skrevet 1. januar 2009 #25 Skrevet 1. januar 2009 Jeg har brukt strømpebukse minst like mye som stillongs de siste 8-9 åra. Er ivrig fjellskiløper og jeger og begynte ved en tilfeldighet med å låne en av konas ullstrømpebukser på ferie. Nå oppfatter jo de fleste strømpebukse som et kvinneplagg, men jeg vil tro at mange i min generasjon og yngre (40) synes det er greit å bruke strømpebukse. Selv ville jeg vært kjempefornøyd om jeg kunne gå i en butikk og kjøpe ullstrømpebukser til meg selv uten å bli flau. Vi menn er rare og kanskje ikke så lite feige..
Gjest egbert Skrevet 3. januar 2009 #26 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har også vurdert å prøve strømpbukser i ull, så noen i danmark før jul, type falke. Ganske dyre, rundt 300,- Nå ser jeg at det finnes atskillig billigere merker også, er det stor kvalitetsforskjell på disse? Noen som kan anbefale noe som holder bedre enn andre? Jada, jeg har alltid brukt stillongs, de mørkeblå som kryper opp under knehasene like fort som man setter seg inn i bilen. Jeg ser heller ingen grunn til at ikke menn kan benytte strømpebukser, men for meg er dette egentlig et kvinneplagg da. Tittet innom igjen og det er artig å se at denne tråden jeg startet fremdeles lever. I dag har jeg hatt på meg en fra Falke men i bomull. Den i ull har jeg ikke prøvd. Jeg tror ikke denne fra Falke er noe veldig bedre enn de som jeg har kjøpt på Lindex, men det kan være at de holder lengre. Det gjenstår å se. Generelt vil jeg si at hvis man kjøper ull er det lurt å satse på skikkelig kvalitet som ikke klør og som holder seg. Men det gjelder ikke bare strømpebukser. Helt enig, denne tråden handler ikke om menn som liker å kle seg i kvinneklær. Jeg liker godt å se kvinner i korte skjørt og nylonstrømper, men det er liksom noe helt annet. Jeg vil anbefale deg å prøve, men prøv noen vanlige fra Lindex eller Cubus først. De er gode nok de. Det er mange varianter å velge mellom og noen er bedre enn andre.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #27 Skrevet 3. januar 2009 Menn i strømpebukser! Det må være litt av et syn
Transe Skrevet 4. januar 2009 #28 Skrevet 4. januar 2009 Jeg kjøpte strømpebukse og stay-up i går. Var da ikke noe problem med det.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #29 Skrevet 4. januar 2009 Ser for min del ingen forskjell på strømpebukser og stillongs med sokker.. Det ene er bare litt mer praktisk enn det andre.. Om man skal i skogen o.l. så er det et slit med stillongs, må hele tiden stoppe opp for å dra de ned igjen fordi de hele tiden kryper oppover..
divadina Skrevet 6. januar 2009 #30 Skrevet 6. januar 2009 Ser for min del ingen forskjell på strømpebukser og stillongs med sokker.. Det ene er bare litt mer praktisk enn det andre.. Om man skal i skogen o.l. så er det et slit med stillongs, må hele tiden stoppe opp for å dra de ned igjen fordi de hele tiden kryper oppover.. Jeg skjønner heler ikke hvorfor ikke menn skal kunne bruke strømpebukser. De er mer praktiske enn stillongs og mye mer behagelige. Dessuten er det mye større utvalg mtp. tykkelse og materiale. Så lenge de ikke er av de helt tynne og gjennomsiktige så er de unisex for meg. Blir sikkert mer og mer vanlig etter hvert. 1
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #31 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skjønner heler ikke hvorfor ikke menn skal kunne bruke strømpebukser. De er mer praktiske enn stillongs og mye mer behagelige. Dessuten er det mye større utvalg mtp. tykkelse og materiale. Så lenge de ikke er av de helt tynne og gjennomsiktige så er de unisex for meg. Blir sikkert mer og mer vanlig etter hvert. Menn burde da kunne bruke nylon-stay-ups også for den del, hvis de ønsker det, uten at noen burde reagere på det i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #32 Skrevet 8. januar 2009 Menn i strømpebukse er direkte kvalmt og ufyselig. Jeg klarer egentlig ikke å tenke på en mann i strømpebukse som en mann. Det er ikke en mann for min del ihvertfall. Synes mennene skal la oss kvinner få ha strømpebuksene for oss selv.
Gjest postsekk Skrevet 8. januar 2009 #33 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Menn i strømpebukse er direkte kvalmt og ufyselig. Jeg klarer egentlig ikke å tenke på en mann i strømpebukse som en mann. Det er ikke en mann for min del ihvertfall. Synes mennene skal la oss kvinner få ha strømpebuksene for oss selv. Kvinner i bukser er direkte kvalmt og ufyselig. Jeg klarer egentlig ikke å tenke på en kvinne i bukse som en kvinne. Det er ikke en kvinne for min del ihvertfall. Synes kvinner skal la mennene få ha buksene for seg selv. Se så fint det er at samfunnet utvikler seg. Endret 8. januar 2009 av postsekk
Gjest Gjest_Bekka_* Skrevet 9. januar 2009 #34 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har aldri tenkt over dette? Man trenger ikke å sagge mye for å se litt av bokseren eller det som måtte være under buksa til gutta i klassen. Og jeg er ganske sikker på at jeg har sett longs på mange av dem, uten å i det hele tatt ha tenkt over det. Men når jeg tenker over dette nå, vil jeg heller ha en varm og sexy kjæreste som ikke blir usexy med longs? Hmmmmm
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #35 Skrevet 9. januar 2009 Stømpebukse er da ikke et kvinneplagg? Sånne gjennomsiktige nylonstrømpebukser, ja, men ullstrømpebukser? Jeg har aldri tenkt på ullstrømpebukser som et kvinneplagg. Jeg har ikke visst at andre gjør det heller. Hva er det som gjør en strømpebukse til et kvinneplagg mens en stilongs ikke er det? Eneste forskjellen på stilong og strømpebukse og jo at på strømpebuksen er sokkene "innebygget". Jeg liker å bruke strømpebukse framfor stilongs, ettersom stilongsene alltid kryper oppover leggene mine utover dagen med mindre jeg har veldig stramme sokker utenpå. Jeg hadde ikke kommet på at det at en mann kjøpte strømpebukse til seg selv var noe å reagere på engang. Jeg ble litt himmelfallen over at noen i det hele tatt kan synes noe sånt er rart. Jeg finner det også snodig at kvinner kan steile over menn i ullstrømpebukser, samtidig som de selv går med boxer. Lenge leve dobbeltmoralen.
Gjest Gjest_trine_* Skrevet 9. januar 2009 #36 Skrevet 9. januar 2009 er det noen her som har sett en mann bruke strømpebukse som ikke er for å kle seg ut eller noe? Eller noen som kjenner en mann som bruker strømpebukse til vanlig? Jeg så føttene til en mann på flyet en gang, men det kan ha vært bare knestrømper. Jeg har også sett en ung og veldig feminin gutt i shorts ha på seg en tynn en. Uten å dømme så var det jo litt uvandt.... Noen andre? bare nyskjerrig....
Gjest Langsyne Skrevet 10. januar 2009 #37 Skrevet 10. januar 2009 Om han har på seg strømpebukse, er jeg glad for at han ikke kommer til å fryse. Skal mer til for at jeg synes menn er usexye
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #38 Skrevet 10. januar 2009 er det noen her som har sett en mann bruke strømpebukse som ikke er for å kle seg ut eller noe? Eller noen som kjenner en mann som bruker strømpebukse til vanlig? Jeg så føttene til en mann på flyet en gang, men det kan ha vært bare knestrømper. Jeg har også sett en ung og veldig feminin gutt i shorts ha på seg en tynn en. Uten å dømme så var det jo litt uvandt.... Noen andre? bare nyskjerrig.... Jeg pleier ikke diskutere med menn hva de har under buksen sin Det er meg revnende likegyldig om de går med stilongs, strømpebukse, eller ikke noe som helst. Flystrømper går opp til kneet, og er unisex. Hvorfor skal kvinner få i både pose og sekk, mens menn bare får i sekken?
Transe Skrevet 10. januar 2009 #39 Skrevet 10. januar 2009 Kvinner i bukser er direkte kvalmt og ufyselig. Jeg klarer egentlig ikke å tenke på en kvinne i bukse som en kvinne. Det er ikke en kvinne for min del ihvertfall. Synes kvinner skal la mennene få ha buksene for seg selv. Se så fint det er at samfunnet utvikler seg. Ikke verst den.
Gjest Paal Skrevet 16. januar 2009 #40 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har brukt tykke strømpebukser høst og vinter i mange år - det er mye mer behagelig enn stillongs eller lange underbukser! "For trange i livet og for korte i beina"? - da må innsenderen ha kjøpt feil størrelse, jeg har aldri hatt det problemet. Om det er noe poeng å fortelle i forretningen at jeg kjøper strømpebuksene til meg selv? Nei, det er det jo ikke. Men ofte vil jeg jo ha råd og hjelp, særlig hvis jeg ikke har kjøpt akkurat det merket før og er usikker på størrelse osv. Da ville det bare være for dumt å late som om jeg kjøpte dem til kona, men heller kan spørre rett fram om selgeren tror at de er rett størrelse til meg osv. Og jeg har aldri møtt noen negative reaksjoner eller stive smil. Og jeg tror det etterhvert er blitt ganske vanlig at menn bruker (tykke) strømpebukser, eller i hvert fall er det ikke ikke uvanlig. Jeg spurte en gang en selger i en av Estetiques butikker i Oslo, om hun solgte mye strømpebukser til menn. Joda, det gjorde de ofte, men det var helst damer som kjøpte dem for samboere/menn, og mer sjelden at mennene selv kjøpte dem. Det er vel kanskje ikke så rart, det tok litt tid før jeg vennet meg til det selv, men nå synes jeg ikke det er mer flaut å gå å kjøpe en ullstrømpebukse enn å kjøpe en pakke med sokker. Og jeg bruker dem også når jeg går på treningssenteret. I garderoben der har jeg aldri fått noen kommentarer eller undrende blikk. Anbefalinger? Nå på vinteren er ull det beste, men mange synes at de klør. Da er det fint med strømpebukser av ull men med bomull innside, f eks Falke Soft Merino. De er svært gode å ha på, elastiske, og finnes i mange bra farger også for menn (f eks marine og grå), og også i ribbestrikket. Ca kr 260,- hos Estetique. Også danske MP har en slik ull/bomull strømpebukse, like behagelig som Falkes, men litt lavere på livet (jeg synes nok at Falke går litt vel høyt opp, og bretter den gjerne litt ned), litt dyre ca kr 300, og ikke så mange butikker som har dem i voksenstørrelser. Også Safa ullstrømpebukser er bra, særlig de ribbestrikkede er svært elastiske, og rimeligere, men de har altså ikke bomull innerst. Av de rimeligere har jeg gode erfaringer med standard ullstrømpebukser både fra Cubus og H&M. For høst og vår hadde Cubus et veldig fint produkt som het wool micro, akkurat passe varme for litt kjølige høstdager. Men i år er de blitt mye tykkere og strammere, og selv XL er ikke særlig behagelig for meg. Så når strømebuksen ikke skal være for varm, kjøper jeg heller Modal (en slags bomullvariant) hos Cubus. Ellers finnes det jo svært mye å velge i her, 40, 70 og 100 den, både hos Cubus og i dagligvareforretningene (Pierre Robert). Paal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå