Gjest Egbert Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Jeg er en vanlig mann i 30-årene med fast jobb, samboer og barn som synes det er mye mer behagelig å bruke strømpebukser enn stillongs. Da tenker jeg på tykke i ull eller bomull, evt. 60 denier eller tykkere. For meg et det et plagg som holder meg varm og har ingen interesse for crossdressing. Jeg har prøvd ulike typer stillongs men finner ingen som er like behagelig som strømpebukse og det har heller blitt til at jeg har fryst. Strømpebukser finnes også i forskjellige varianter og man kan velge hva som passer best mtp. temperatur ol. Jeg har tidligere brukt dette men i år er første gang på lenge jeg kjøper. Jeg har etter litt søking på internett forstått at dette faktisk ikke er helt uvanlig og det selges også strømpebukser for menn. Nå gir jeg litt mer f... i hva andre skulle mene Så i år er jeg ikke like sjenert når jeg har vært ute og handlet og har også fått eller spurt om hjelp og jeg tror ikke det har vært noen tvil om hvem det er til. Likevel får jeg hyggelig og god hjelp uten noen rare miner. Så, jeg lurer på om menn som handler strømpebukser til seg selv i butikker kanskje ikke er så uvanlig likevel. Er det blitt mer akseptert? Jeg vil derfor gjerne spørre dere her inne som jobber i klesbutikk om dere har noen erfaringer med dette, eller erfaringer fra andre menn om hva slags reaksjoner dere har fått fra andre.
milla-mor Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Jeg har jobbet i Norges største strømpebutikk, og vi hadde mannlige kunder hele tiden. Som ikke la skjul på at det var til dem selv. Mange kjøpte til og med blonde stay-ups til seg selv. Null problem, og ikke noe vi lo av på bakrommet, akkurat. 1
mari4ever Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Jeg har jobbet i Norges største strømpebutikk, og vi hadde mannlige kunder hele tiden. Som ikke la skjul på at det var til dem selv. Mange kjøpte til og med blonde stay-ups til seg selv. Null problem, og ikke noe vi lo av på bakrommet, akkurat. aldri hørt om dette da men. tror kanskje jeg hadde begynt å ledd hvis en mann hadde spurt meg om dette på jobb siden aldri opplevd det før. haha jeg leeeer
Gjest StockDama Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Nå er det nå slik at de som jobber i slike butikker skal hjelpe, uten rare miner. Og de fleste i slike butikker er ikke direkte dømmende til å begynne med. Noen menn liker strømper, big whoop... hvis de liker det, så hvorfor ikke. Blonder eller ei.
Gjest mann 37 Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 (endret) Det er nå en gang slik at mange menn er nysgjerrige på å gå i dameklær, og jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Kvinner kan jo gå i mannsklær (hvis det fortsatt er noe som kan kalles typiske mannsklær??) uten at noen tenker over det en gang. Olaskjorte og olabukse m/røffe boots til f.eks. Dress til og med, uten at noen legger merke til det en gang. Lurer på hvor mange kvinnelige transvestitter det finnes egentlig?? Endret 8. november 2008 av Arwen
Gjest egbert Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Takk til alle som har svart! Med tiden er vel mer og mer av klær blitt unisex og som nevnt kan kvinner gå i det meste av mannsklær uten at noen skulle tenke noe mer rundt det. For meg handler det å bruke strømpebukser ikke om å bruke kvinneundertøy men rett og slett holde meg varm på en behagelig måte. Dessverre er dette et plagg som tilhører kvinner og barn. I hvertfall iflg. avdelingen i klesbutikken. Kanskje man bare skulle sagt stillongs m/fot akkurat som man sier strømpebukser u/fot. Forskjellen er liten uten dette bortsett fra at jeg ikke har funnet noen stillongs for menn som er like behagelig. Hva synes kvinner (og andre menn) om menn som bruker tykke strømpebukser for å holde seg varm? Jeg snakker ikke her om blonde-stay-ups eller tynne solbrune som jeg ikke har noe interesse av (på meg selv). Jeg nevnte dette for en venninne og hun skjønte godt hva jeg mente. Hun så på strømpebukser som unisex og syntes jeg var smart som fant en løsning i stedet for å fryse. Jeg ble faktisk positivt overrasket. Kvinner er vel like opptatt av at klær skal sitte behagelig?
Gjest Pet Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Hadde kjæresten min brukt strømpebukse, hadde jeg ikke ønsket å vite det. Synes ikke stillongs eller lange underbukser er noe særlig sexy heller, men skjønner jo at han må holde seg varm om vinteren. Men strømpebukser? Nei takk.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #9 Skrevet 8. november 2008 Jeg skjønner TS godt jeg.. Mamma slet som et hel***** med meg når jeg var liten ettersom jeg da fikk stillongs men nektet å gå med det. Den kryper jo oppover om man beveger seg mye. Kunne ALDRI falt meg inn å gå med stillongs, det er ekkelt og stoffet er ekkelt, og beina kryper oppover, og det vil ikke holde seg nede med mindre man putter strikk rundt beina og så sokker over.. Isjj.. Også blir det iskaldt om man først blir litt våt og det kommer f.eks snø neddi sokkene.. Isj..
Leo Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 (endret) Selv har jeg alltid hatet strømpebukser som pesten, men jeg hadde ikke så mye som løftet et øyelokk hvis en mann hadde dukket opp i min forretning og kjøpt til seg selv. For øvrig selger selv REMA1000 ullstrømpebukser opp til str. 48 - 50 nå om dagen... Personlig har jeg i mange år kjøpt ullstilongs og lange underbukser beregnet for menn, så jeg reagerer i hvert fall ikke hvis en mann skulle foretrekke noe tilsvarende med motsatt fortegn. Det er jo bare snakk om en stilongs med eller uten sokk i den ene enden! Edit: Et lite ord som manglet... Endret 9. november 2008 av Leo
Ce'Nedra Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Jeg har alltid hatet strømpebukser selv, da jeg alltid ender opp med strømpebukselivet nede på knærne. Tenker det vel som litt barnslig med strømpebukse fordi det var en ting jeg måtte bruke på barneskolen. Kjøp deg strømpebukser du, det viktigste er at du holder deg varm Jeg har i alle fall aldri tenkt over hva slags superundertøy min kjære bruker..
Glynis Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Du vil vel ha ærlige svar, og jeg må si at min innebygde freak-radar reagerte når jeg så trådoverskriften. Det jeg ikke kan forstå er hvordan strømpebukser er mer behagelig enn stilongs, særlig for en mannekropp. Strømpebukser er alltid for lange i livet og for korte i beina. Nei, menn skal ha stilongs hvis de fryser. Det beste er egentlig menn som ikke fryser (jada, nå er jeg urettferdig.)
Transe Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Bruker strømpebukse og stay-up fordi jeg liker det, ikke pga. av varmen.
Gjest Gjest_Lillian_* Skrevet 9. november 2008 #14 Skrevet 9. november 2008 Hva er forskjellen på strømpebukse og stillongs/lange underbukser? Strømpebukse har fot og sitter vel tettere og bedre på huden. Ikke vet jeg men jeg tipper at en myk middels tykk strømpebukse er mer behagelig enn stillongs og lange underbusker. Så gjerne for meg gutter bruk det! Kan det tom være sexy..og bedre enn slaskete stillongs- men da forutsetter jeg at strømpebuksa passer.. Selv bruker jeg stort sett strømpebukse under hele vinteren (fra 20-40 denier) Har forstått at det er på vei inn for menn, men er nok lenge før det blir vanlig-om noen gang. Jeg kjøper mine strømpebukser på mytights.com-har sett at de har for menn også.. da kommer det jo rett hjem i postkassen.
Fortunatus Skrevet 9. november 2008 #15 Skrevet 9. november 2008 at menn bruker strømpebukser for å holde seg varme ville jeg aldri ha reagert på.. det er jo det samme som stillongs bare med sokker?
Supraspinatus Skrevet 9. november 2008 #16 Skrevet 9. november 2008 Da jeg var i militæret brukte vi gjerne sånne kvinnestrømpebukser underst for å unngå gnagsår.. Det var vel helst de sokkene vi brukte, men mange kjøpte strømbuksene og klippet dem til. Så brukte de resten til å pusse sko med. Gir en bra shine Så sikkert litt rart ut når det kom en haug med unge gutter som kjøpte butikken tom for la mote 1
Gjest Miley Skrevet 9. november 2008 #17 Skrevet 9. november 2008 Det jeg ikke skjønner er det store poenget med å fortelle at det er til en selv. Om jeg kjøper en strømpebukse forteller jeg jo ikke henne bak kassa hvem den er til. Og hadde jeg stått bak kassa hadde jeg strengt tatt brydd meg lite om hvem som eventuelt skulle ha den strømpebuksen. Om mannen hadde begynt å bruke strømpebukser hadde jeg ledd meg ihjel.
Shinana Skrevet 10. november 2008 #18 Skrevet 10. november 2008 Hei, Er det ikke greit at en mann bruker strømpebukser da? Kan liksom ikke se hva som skulle være galt med det selv om strømpebuksene skulle være designet for damer. Spiller vel ingen rolle. Ingen plikter å fortelle ekspeditøren om hvem som skal ha det man kjøper. Da blir det mere som en unnskyldning synes jeg. En annen ting; Hvorfor er det noen som "ler seg ihjel" hvis de. f.eks. ser en mann i strømpebukser? Det der har jeg aldri klart å forstå. Hvis noen føler seg komfortabel med et plagg; hvorfor skal vi andre "le oss ihjel" av det? Det skurrer synes jeg. 1
Gjest Egbert Skrevet 10. november 2008 #19 Skrevet 10. november 2008 Artig å lese alle svarene! Smaken er som baken her også, folk foretrekker ulike ting. Men det er artig å lese om det som ikke kan tenke seg menn bruke dette plagget. Det får meg til å tenke på de historiene jeg har hørt om da det ikke var vanlig for kvinner å bruke jeans... Poenget er at strømpebukser kommer i alle forskjellige varianter av tykkelser og stoff de er laget av. Dermed er det mer å velge mellom hvis man ønsker noe som varmer litt og er behagelig å ha på. Det finnes noe superundertøy som er ganske tynt, men det er slaskete å gå med. Kan ikke si at de har bedre passform enn strømpebukser selv om de er laget for menn. Jenter jeg har spurt sier som oftest at strømpebukser kan være veldig behagelige å gå med, selv om noen hater de kanskje pga. at de måtte bruke de som barn. Jeg lurer på om strømpebukser har hatt en utvikling og har blitt mer behagelige enn før. Dessuten kjenner jeg meg igjen i stillongs som kryper oppover lager glippe eller at det blir en klump nede ved ankelen. Heretter gidder jeg ikke gå og fryse mer og uten at jeg har tenkt å reklamere for hele verden hva jeg har under buksa:) Tipper at vi kommer til å glise litt av diskusjoner som denne om noen år. Trenden på nettbutikkene forteller jo endel om dette selv om jeg ikke kjenner noen andre menn som liker å bruke dette plagget. Men jeg har jo ikke spurt noen heller...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #20 Skrevet 10. november 2008 Jeg har brukt strømpebukse minst like mye som stillongs de siste 8-9 åra. Er ivrig fjellskiløper og jeger og begynte ved en tilfeldighet med å låne en av konas ullstrømpebukser på ferie. Nå oppfatter jo de fleste strømpebukse som et kvinneplagg, men jeg vil tro at mange i min generasjon og yngre (40) synes det er greit å bruke strømpebukse. Selv ville jeg vært kjempefornøyd om jeg kunne gå i en butikk og kjøpe ullstrømpebukser til meg selv uten å bli flau. Vi menn er rare og kanskje ikke så lite feige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå