Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #1 Del Skrevet 15. juni 2003 Vurderer tur til Thailand i desember. Noen som har vært i Patong? Erfaringer? Noen som har reist dit med Apollo? Anbefallinger av skreddere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 15. juni 2003 #2 Del Skrevet 15. juni 2003 - Har vært i Thailand, men ikke i Patong.- En meget vellykket tur startet for vår del i Bangkok- 2 døgn- det er nok i denne "gryten".- Det eneste vi bestilte i Norge, var flyreise og 2 døgn på hotell. Så sydover med tog til Hua-Hin - fin badeby.-Her ligger hotellene på rekke og rad. Deretter en tur til Nord-Thailand, - Chiang-Mai. Denne turen ble ordnet av et reisebyrå der nede- drevet av dyktige studenter.De var meget service-minded, hjelpsomme og rimelige!-Anbefaler at dere bruker slike små reisebyrå- de finnes på hvert hjørne. Ellers er det vanskelig, for ikke å si umulig å anbefale en spesiell skredder- de finnes overalt, og dere må bare plukke ut en som ser noenlunde seriøs ut.- Kjører dere tuc-tuc (anbefales!)-så vil nok sjåføren mer enn gjerne ta dere med til en skredder eller gullsmed-butikk.........som gjerne er en slektning av ham! Når dere ankommer flyplassen, så står det horder av mennesker der som vil huke tak i dere, for sight-seeing osv.- de fleste i uniform for å se mest mulig seriøse ut. Det er ikke så skummelt som det høres ut som, men ha litt is i magen og ikke ta den første og beste! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viva Skrevet 15. juni 2003 #3 Del Skrevet 15. juni 2003 Prøv Kemer i Tyrkia, der er varmt. Var nesten 65c i Solen i slutten av Juli i fjor! Viva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Cicilie--du tuller nå???? Ikke ta en tuc-tuc tur. Med mindre du vil bli lurt, da! De tar deg med til skreddere og gullsmeder selv om du overhodet ikke vil dit, og prisene der er mye høyere enn hos en selvvalgt skredder. I Bankok er det shopping som gjelder. Skreddere finner du mange av over alt, jeg har vært veldig godt fornøyd med flere av de som ligger rundt Silom square. Men forhør deg litt, sjekk priser og se på kvaliteten på det de har lagd før (bruk litt tid i butikken og se om andre kunder er fornøyd når de henter sine varer!) Skal du få sydd noe på 24 timer blir ikke kvaliteten den beste, har du to dager der lønner det seg å gå til skredderen med en gang slik at de ihvertfall har to døgn på seg. Uansett, jeg var i Thailand i desember i fjor, og det var en flott årstid å reise dit på. VIl anbefale deg å dra til noen av øyene på vestkysten, vi var på østkysten og der var det regntid. Sjekk også guidebøker før du drar, bl.a. Ko Phangan er godt kjent for backpackere og party-mennesker, men dersom du ønsker deg en rolig ferie uten dop så unngår du den øya. Det er også veldig stor forskjell på standarden på hoteller/bungalower der det er unge backpackere og ikke, unge backpackere er kjent for å ikke stille store krav til standard. Har ikke vært i Patong! (hvor er det?) God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Men Jamila- mener du at man skal unngå tuc-tuc -turer uansett? Jeg synes det var noe av det festligste jeg var med på- mye trafikk og av og til en smule skummelt- vi kom alltid i snakk med disse tuc-tuc-kjørerne og en av dem ville tilogmed gifte seg med meg! Ikke rart jeg ble sjarmert! - Men man blir jo ikke tvunget til å kjøpe noe som helst- og pruting er ganske utbredt.- Det er jo knall-billig uansett. Når det gjelder skreddere, så kan det jo være en ide å spørre noen andre turister om de kan anbefale noen. -Men jo fortere de syr, dess dårligere blir vel kvaliteten, det stemmer jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Unngå tuctuc turer... nja.... kommer an på hvor god tid man har! Vi klarte å bli lurt med på tuctuc tur. Og det kostet bare en femmer, så sånn sett gjorde det ingen ting! Det er sant at det er en fin måte å se byen på, men vi endte ikke opp der vi ønsket, men derimot en helt øde plass så vi måtte ta taxi dit vi egentlig skulle. Konklusjonen min er vel at dersom du har noen timer til overs og vil føle deg lurt på en halvsjarmerende måte, så gjør det gjerne. Men som effektivt framkomstmiddel for å bevege seg fra a til b, eller som guide for å finne den beste skredderen, styr unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 Tuk-tuk turer er kjempeartig, selv om man blir tatt med til steder man ikke har noen interesse i. Man må jo ikke kjøpe noe, bare ta en liten titt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 17. juni 2003 #8 Del Skrevet 17. juni 2003 Prøv Kemer i Tyrkia, der er varmt. Var nesten 65c i Solen i slutten av Juli i fjor! Viva Dette gjaldt i desember da, Viva... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 17. juni 2003 #9 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvis du skal til Phuket, så ville jeg ikke valgt Patong. Der er kjøpmennene sabla pågående, og det er helvetes bråkete der om kvelden. Bare noen km lenger sør har du Karon, eller Kata, roligere og koseligere, og med veldig flotte strender. Jeg var der i desember 2001, nydelig vær, godt og varmt... I Karon har du et skredderfirma som heter Jasbal, som ligger langs hovedgaten. De skredderne som IKKE står på gata og skal kaste deg inn, er de beste... Hos Jasbal insisterer de på at du skal komme tilbake å prøve minst to ganger, de slipper deg ikke før du her 100% fornøyd. Koselige karer! Tuk-Tuk er en fin, billig...og luftig transport..sjarmerende! ...og du bestemmer selv at du skal fra A til B. Punktum! Hils til trønderen som driver Odin Bar i Kata! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. juni 2003 #10 Del Skrevet 17. juni 2003 Kata Beach kan jeg anbefale, var der på bryllupsreise i september. Litt mindre sted, og ikke så pågående selgere (etterhvert kjenner de deg igjen, og lar deg være i fred). Karon er også fint, tilbragte en ettermiddag der også (men vi var alltid glade når vi kom "hjem" til Kata Beach. Patong likte jeg ikke. Der fant man alt det man har hørt om Thailand. Gamle griser, unge jenter, dop og fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #11 Del Skrevet 20. juni 2003 Patong???? Forvilla oss dit en kveld på shopping. Det er et HELVETE!!!!! Tuk-tuk er ikke farlig,men vanlig måte å reise på. DU bestemmer hvor du skal. Om en blir lurt engang så kan det jo ikke være slik: Å giiiid ikke reis med de. Du blir lurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!for fem kroner også. Alle kan ikke godt engelsk heller, så vær sikker på at de forstår hva du sier så det ikke skjer med deg da. Iallefall, jeg vil ikke anbefale deg noen ferie i Patong. Karon og Kata er kjempefint. Du vil ikke angre på turen dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå