Gå til innhold

si d til venninna mi?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest..kvinne
Skrevet

Hei..

Trenger et godt råd.. Jeg har en venninne som har vært forelsket i samme type i litt over 2 år. Noen ganger virker det som hun tror det er gjensidig. Jeg er veldig god venn av ham hun er forelsket i, og vet at han ikke er interessert i noe forhold med henne. Bør jeg si det til henne? Det er tydelig at hun ikke skjønner det selv...etter 2 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei..

Trenger et godt råd.. Jeg har en venninne som har vært forelsket i samme type i litt over 2 år. Noen ganger virker det som hun tror det er gjensidig. Jeg er veldig god venn av ham hun er forelsket i, og vet at han ikke er interessert i noe forhold med henne. Bør jeg si det til henne? Det er tydelig at hun ikke skjønner det selv...etter 2 år...

Nei, det synes jeg er hennes sak å finne ut av, ikke noe en venninne trenger blande seg borti.

Skrevet

ville sagt det på en pen måte slik at hun kunne gått videre og ikke brukt mere tid på han og denne forelskelsen.

Gjest missLady
Skrevet

Klart skal du si ifra! Det hadde iallefall jeg kommet til å gjort

Skrevet
ville sagt det på en pen måte slik at hun kunne gått videre og ikke brukt mere tid på han og denne forelskelsen.

Ja, for så enkelt er det jo at man kommer over det med en gang man finner ut at følelsene ikke er gjengjeldt :rødme:

Synes venninnen ikke skal blande seg borti. Hun risikerer bare å sette vennskapet på prøve ved å gjøre det.

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper å si noe til henne. Innerst inne så vet hun godt at det ikke er gjensidig siden det har gått 2 år. Noen jenter bruker veldig lang tid på å komme seg videre. Det blir litt det samme som å påpeke at noen har en kjempekvise midt på nesa. Man vet jo selv at den er der men det er utrolig nedtur når noen kommenterer den....

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Vel...jeg vet ikke...det kommer jo an på hvor close dere er...Mine venninner vet at jeg er en person som sier ting som de er...og ser jeg at dem dater feil fyr, eller er i andre håpløse situasjoner, så skriker jeg ut....som oftest vet de dette selv da...

En bekjent av meg var i et usunt forhold i nesten 2 år, der han behandlet henne som dritt,og hun klaget hver dag på det, men gikk ikke i fra ham. Hva kan en gjøre da? Må bare la dem finne ut av det selv...nå sitter hun med knust hjerte og prøver å komme seg videre....

Skrevet

Jeg hadde sagt det. Kanskje hun innerst inne vet det, men ikke klarer å gi opp håpet? Tenk så mye tid hun kaster bort på denne forelskelsen... Jo før hun innser at det ikke er håp, jo før kan hun begynne å komme over ham.

Gjest gjest..kvinne
Skrevet

takk for mange gode råd.. Virker litt som flertallet mener jeg ikke burde si d, men det er så sårt å høre henne fortelle om hva han har gjort eller sagt (bare små-ting som hun blåser opp, men som ikke er noe tegn på forelskelse!).. Men er det dårlig gjort ovenfor vennen min, at jeg sier det til henne? Egnetlig tror jeg ikke han bryr seg om d.. han blir vel bare glad for å forhåpentligvis slippe maset hennes

Skrevet
takk for mange gode råd.. Virker litt som flertallet mener jeg ikke burde si d, men det er så sårt å høre henne fortelle om hva han har gjort eller sagt (bare små-ting som hun blåser opp, men som ikke er noe tegn på forelskelse!)..

Hva slags småting er det?

Skrevet

Har hun sagt rett ut at hun er forelsket? Og hva mener hun om at det har gått så lang tid uten at det har blitt noe? Har selv hatt gode venner som mine venninner og andre har vært skråsikre på at jeg er forelsket i, uten at jeg har vært det. Men så er jeg heller ikke blant de som deler slikt med venner. Så da føler de vel at det er fritt frem for spekulasjoner :)

Skrevet

Vet han om at hun er forelsket i han? Kan du ikke få han til å få henne til å skjønne (på en fin måte) at han ikke er interessert? Uten at han viser at han vet om det, evt.? I hvertfall unngå ting som kan gi henne forhåpninger.

Gjest gjest..kvinne
Skrevet

Småting er som at hun møter blikket hans hvis de er sammen med felles venner.. (det er klart han en gang må møte blikket hennes når hun sitter å ser

på han en hel kvel...) Eller at hun får en helt vanlig vennskapelig sms fra han 1 gang annen hver mnd..

Hun har før sagt at hun er forelsket i ham. Nå sier hun at hun vet ikke, men hun oppfører seg mot ham som hun alltid har gjort. Tydelig at hun egentlig er forelsket.

Hun sier at hun synes det tar litt lang tid før han "får ut fingeren", men at hun har lyst å gi ham den tiden han trenger for å ta det første skrittet.. Hun sier også at hun nå ser litt framgang hos ham, noe jeg vet ikke er tilfelle...

Skrevet

Synes du bare skal la være å blande deg inn, og du trenger i hvert fall ikke få ham til å si noe til henne, som en annen foreslår her. Det er ikke egentlig en sak som angår deg, spesielt ikke hvis du ikke vet sikkert om hun er forelsket lenger.

Skrevet

The truth will set you free. But first, it will piss you off.

Jeg kan ikke helt forstå at folk ville latt være å si det, egentlig. Til en venninne?

Jeg hadde blitt fryktelig såret om en venninne skjulte en så vesentlig informasjon for meg.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig med Milla-mor.

Har hatt denne samtalen med en venninne av meg, der jeg hadde snakket med han hun var forelsket i og visste at han var på vei inn i et forhold. Kunne aldri ha latt henne fortsette å "dumme seg ut" ved å fortsette og oppføre seg så åpenlyst forelsket som hun gjorde, når jeg visste at han ikke var interessert.

Hun tok det pent, og vi er fortsatt gode venner. Tror ikke det hadde vært så hyggelig hvis hun fant ut at jeg visste uten å si noe!

Skrevet
Ja, for så enkelt er det jo at man kommer over det med en gang man finner ut at følelsene ikke er gjengjeldt :rødme:

det har jeg da aldri men. Men hun kan begynne å bearebeide kjærlighetssorgen.

The truth will set you free. But first, it will piss you off.

Jeg kan ikke helt forstå at folk ville latt være å si det, egentlig. Til en venninne?

Jeg hadde blitt fryktelig såret om en venninne skjulte en så vesentlig informasjon for meg.

enig i dette

Gjest cybergirl
Skrevet

hvorfor skal DU si det til henne? du kan heller prøve å få HAN til å si det.

Skrevet

Jeg hadde ikke engang vurdert å ikke si det, det blir som å lyve henne opp i ansiktet når hun sitter og snakker om at hun vil gi han den tiden han trenger osv. Klart man kan se an situasjonen litt, men dere er jo tydeligvis fortrolige når hun snakker med deg om "forholdet" sitt til denne gutten!

Jeg syns det høres VELDIG spesielt ut å ikke si noe når hun gir uttrykk for at hun tror at han er interessert.

Gjest samme som over
Skrevet

Og hvordan i all verden skulle det gjøre saken noe bedre å få HAN til å si det? Det er jo et mye hardere slag å få for henne! Man føler seg vel sannsynligvis mindre ydmyket hvis man i hvert fall slipper at vedkommende man er forelsket i skal se ansiktet ens idet man får vite at forelskelsen ikke er gjengjeldt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...