Camilla89 Skrevet 12. november 2008 #21 Skrevet 12. november 2008 Ingen som bruker eple? Må ha små eplebiter i tacoen min, det er nydelig (men så er jeg kjempeglad i epler også da) Salat er også et must! Og mais, revet ost og taco saus.. Kjøtt og wraps/skjell sier seg selv Dette må jeg ha for å få et fullkomment taco-måltid hvertfall
Fat Sally Lee Skrevet 12. november 2008 #22 Skrevet 12. november 2008 Det er også veldig godt med tortilla chips ved siden av...nam nam nam! Jeg kan også tenke meg at litt revet gulrot er godt til, men har ikke prøvd det. ...Nå fikk jeg lyst på taco ja :gjeiper: Ja, revet gulrot blandet inn i kjøttet er kjempegodt! Jeg blander gulrot i kjøttet før jeg tilsetter kryddermix og tacosaus, det gjør kjøttet skikkelig saftig og godt.
prudence_88 Skrevet 14. november 2008 #23 Skrevet 14. november 2008 Vi bruker. Wraps salsa salat agurk tomat mais paprika revet ost sopp eventuelt rømme eller løk.
Gjest Frosk Skrevet 14. november 2008 #24 Skrevet 14. november 2008 Jeg vil ha bønnestuing, hjemmelaget salsa (tomat, rødløk, vårløk), guacamole, noe grønt (IKKE kinakål!), cherrytomater, mais, paprika...
Kamelia83 Skrevet 15. november 2008 #25 Skrevet 15. november 2008 Vi drev og diskuterte her hva som er standardtilbehør til taco, altså hva man ville følt hadde manglet hvis det ikke var med. Vi fant ut at det er: - kjøttdeig (selvsagt) - skjell/wraps - revet ost - agurk - tomat - mais - salsa - løk - rømme Er det noe som mangler der? Guacamole og bananskiver mangler.
Supramundane Skrevet 17. november 2008 Forfatter #26 Skrevet 17. november 2008 Bananskiver? I taco? Det er det snåleste jeg har hørt!
LekeHusmor Skrevet 18. november 2008 #27 Skrevet 18. november 2008 Jeg syns det mangler salat og guacamole. Cheddardip/saus er også veldig godt i, syns jeg da. Istedenfor revet ost. Men det er ikke akkurat sunt
cilipili Skrevet 18. november 2008 #28 Skrevet 18. november 2008 Vi spiser en blanding av røde linser, 2 bokser tomater og 2 pakker tacokrydder. (Sinnsykt mye sunnere enn kjøttdeig, og faktisk mye bedre. Ikke at jeg er så objektiv da ) Kokes i 20-30 min. Som tilbehør: Tortillas Skjell Rømme Hvitløkssalsa Tomater Agurk Mais Paprika Salat Ost
Imax Skrevet 19. november 2008 #29 Skrevet 19. november 2008 Vi bruker ananas. Hit hos ungene. Ellers bytter vi gjerne ut kjøttdeigen med laks! Skjæres i terninger, stekes og så har man krydderblandingen utblandet i vann over (som du har på kjøttdeig). Vi har også en supergod oppskrift på Chicken Fahitas, som passer best på sommeren når man kan grille kyllingen: 1 halv boks salsa, 3-5 ss olje, 1 ss hvitløkspulver, 1-2 ss soyasaus, 1 ss sukker. Ha kyllingfilet i blandingen og la det marinere. Grilles hele på grillen, og skjæres i strimler. DØDSDIGG!
Gjest Tanita Skrevet 19. november 2008 #30 Skrevet 19. november 2008 Wraps eller skjell (jeg foretrekker wraps) Tortillachips ved siden av salsa kjøtt agurk i terninger rød og grønn paprika i strimler ananas tomat revet ost mais evt løk.
Anglofil Skrevet 19. november 2008 #31 Skrevet 19. november 2008 (endret) Tortillas Skjell Kjøttdeig m/tacokrydder Ost Mais Enkelt og greit. Mvh Yvonne Endret 19. november 2008 av Yvonne
Kamelia83 Skrevet 19. november 2008 #32 Skrevet 19. november 2008 Bananskiver? I taco? Det er det snåleste jeg har hørt! Smak! det er kjempegodt :O)
Strix Skrevet 20. november 2008 #33 Skrevet 20. november 2008 (endret) Følgende må jeg ha: Tacoshell eller tortilla Kjøttdeig av en eller annen sort, med old el paso sitt tacokrydder! Tomat Agurk Salat Rømme Revet ost Når jeg husker det: Hjemmelaget guacamole Endret 20. november 2008 av Strix
Busy Lizzie Skrevet 21. november 2008 #34 Skrevet 21. november 2008 Hei, til dere som bruker agurk, er det da slangeagurk eller syltet? Biter eller skiver. ble litt nyskjerrig for jeg har aldri hatt agurk med taco før. Skal ha venner over på meksikansk i morgen så prøver å få med alt så alle blir fornøyde.
Fat Sally Lee Skrevet 21. november 2008 #35 Skrevet 21. november 2008 Vi bruker slangeagurk i biter. det smaker nydelig, selv om det ikke egentlig hører hjemme på taco i original forstand.
Kamelia83 Skrevet 21. november 2008 #36 Skrevet 21. november 2008 Hei, til dere som bruker agurk, er det da slangeagurk eller syltet? Biter eller skiver. ble litt nyskjerrig for jeg har aldri hatt agurk med taco før. Skal ha venner over på meksikansk i morgen så prøver å få med alt så alle blir fornøyde. Trodde "alle" brukte agurk i Norge jeg Det er slangeagurk i biter det menes. For de fleste hvertfall. Aldri hørt om noen som bruker sylteagurk.
Gjest Eurydike Skrevet 21. november 2008 #37 Skrevet 21. november 2008 Siden jeg i dag for en gangs skyld har hatt taco, kan jeg endelig svare i denne tråden! Den riktige sammensetningen: Nystekte maistortillas texmex-krydrete kyllingbryststrimler med limeskvis salsa (klasetomater, chili, rødløk, masse frisk koriander, litt olivenolje og sherryeddik) guacamole (avokado, lime og bittelitt tomat, rødløk og cayenne) refried beans (av pintobønner, bacon og hvitløk, kjørt i stavmikser) revet ost med litt smak rømme grønn salat
Plym Skrevet 22. november 2008 #38 Skrevet 22. november 2008 Siden jeg i dag for en gangs skyld har hatt taco, kan jeg endelig svare i denne tråden! Den riktige sammensetningen: Nystekte maistortillas texmex-krydrete kyllingbryststrimler med limeskvis salsa (klasetomater, chili, rødløk, masse frisk koriander, litt olivenolje og sherryeddik) guacamole (avokado, lime og bittelitt tomat, rødløk og cayenne) refried beans (av pintobønner, bacon og hvitløk, kjørt i stavmikser) revet ost med litt smak rømme grønn salat Du lager egne maistortillas? Dele oppskrift?
Gjest Eurydike Skrevet 22. november 2008 #39 Skrevet 22. november 2008 (endret) Du lager egne maistortillas? Dele oppskrift? Det var første gang, og litt eksperiment, så oppskriften er ikke definitiv, men så veldig vanskelig var det ikke. Det viktigste er å få tak i Masa Harina, dvs den riktige typen maismel (jeg fant på velassortert innvandrerbutikk). Så blander man mel, litt salt og vann - et sted mellom dobbelt så mye mel i forhold til vann og 50/50. Det lureste er antakelig å se etter oppskrift på pakken her. To kopper mel + litt mindre vann ble til 8 tortillas i vår versjon. Rull til passe store baller, la hvile 10 min pakket i plastfolie, kjevle ut mellom to stykker plastfolie. Stek i tørr, varm panne, ca. ett minutt pr side, pakk haugen inn i alu-folie etterhvert (det holder tortillaene varme og gjør dem myke). Endret 22. november 2008 av Eurydike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå