Beibi Skrevet 7. november 2008 #1 Del Skrevet 7. november 2008 Hei til de som måtte dumpe innom i dagboka mi! Jeg er ei dame på 32 år som er gift og har et barn på 10 år. Jeg er veldig ustrukturert og valgte derfor en generell dagbok. Men egentlig så er dette kanskje å regne som en prøverdagbok? Det er iallefall akkurat de tankene som opptar meg mest for tida! Vi får se.....veien blir til mens man går. Jeg og min mann har forsøkt litt halvhjerta å bli gravide i ca 2 år uten hell. Vi har lenge hatt den instillinga at "skjer det så skjer det". Vi har ikke tenkt på om det er rett tidspunkt osv.....Men nå kjenner jeg at det kommer en vond følelse snikende med følelsen av at det er noe galt med meg. Så nå har jeg bestillt time hos privat gynekolog til uka. Normalt sett er jeg veldig avslappa og rolig som person men nå gruer jeg meg virkelig. Men det blir godt å få det overstått for dette har jeg utsatt i lang tid! Jeg regner med at det vil bli endel tanker i etterkant av denne undersøkelsen uansett hva resultatet blir. Skal vi virkelig prøve på ordentelig på å få et barn sammen eller skal vi bare fortsette å ha det fint sammen vi tre? Skal jeg føde et barn til så er det viktig for meg at jeg ikke blir så veldig mye eldre enn jeg er nå. Men nå får jeg lage middagen vår ferdig! Huset er vasket for helgen og i kveld skal vi bare se på "skal vi danse" og grøsse nostalgisk til "twin peaks"!!! Fast rutine det nå :D God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 10. november 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 10. november 2008 Oksestek på ca 2 kg: brun raskt i kjele på alle sider putt den i en leirgryte og sett den inn i ovnen på rundt 60-70 grader la den stå i 6-7 timer men øk gradene til ca 150 i ca 20 min mot slutten ha gjerne hvitløk,gulerøtter og løk i leirgryta så blir det en fin kraft Dette blei veldig bra! Måtte bare skrive det ned så jeg ikke glemmer det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2008 Da har jeg vært hos legen og fått påvist pco. Jeg er litt lei meg nå. Det er ikke noe gøy å få vite at det vil bli vanskelig å bli gravid. Det er ikke noe gøy å måtte ta piller for å få igang eggløsningen. Men det er fint å hvite hvorfor jeg ikke blir gravid. Legen var optimistisk så da velger jeg å være det også. Det er ikke sånn at jeg føler at jeg vil bli gravid NÅ og helst igår. Ikke enda. Jeg setter så utrolig stor pris på min lille famile. Vi har det veldig koselig sammen vi tre. Når/hvis vi er så heldige å få en baby til så vet jeg at det er noe som vil knytte oss enda tettere. Jeg synes det er mange fordeler med å få barn med stort aldersforskjell jeg. Det var en tid da jeg var trist fordi datteren min aldri ville få søsken å leke med sånn som jeg hadde selv men det går ikke an å tenke sånn. Hun ville blitt en flott storesøster for en liten gutt eller jente nå! Jeg er stolt av den store jenta mi :rødme: Hun er så omsorgsfull,klok og glad i å hjelpe meg med stort og smått. Sitter her og blir helt rørt av å tenke på det jeg...blir veldig sentimental av å tenke på hvordan tida raser forbi. Jeg tenker mye på at jeg ikke riktig var voksen nok for barn da jeg fikk henne og at jeg ikke hadde erfaring nok til å nyte den lille tida hun var lita nok. Det blir nok endel tårer ikveld kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 13. november 2008 Etter en kort tur i kjelleren så begynner det å gå bedre. Jeg har lest endel om "tilstanden" min og funnet ut at å starte på lavkarbo diett er lurt! Jeg trenger å ta av noen kg mellom 10-20 kanskje? Jeg har slutta å veie meg men merker på klærna at de stammer. Tror jeg har alt fra str 36-42 i skapet mitt nå. Hovedproblemet er magen min. Den ser unektelig litt gravid ut men det er visst endel av kjennetegnene på pco. Jeg tror det skal være mulig for meg å kutte ut karbohydrater. Skal inrømme at jeg vil sørge lenge over "tapet" av hvitt brød,nanbrød,pitabrød,kaker,potetmos,muffins.....oioi...den lista blir lang. Men kroppen min sier jo stopp nå. Jeg er lei av å snakke om hvor lei jeg er av å være overvektig. Det er ikke meg i det hele tatt fordi jeg har alltid vært tynn. Det er vrient å få oversikt i hva jeg skal spise og ikke spise. Jeg føler faktisk at etter 2 dager på det jeg mener er riktig så står magen min mer ut enn noensinne! I går fks spiste jeg: Omelett av 2 egg,4 champing,litt løk,hvitøk,salatblader jordbæryoughurt 1 clementin 1 neve peanøtter naturelle 1 klementin 1kyllingfilet med tomat og løk + endel light cola. stekte i tilsammen 3 ss rapsolje sånn ca i løpet av dagen. Sånn i ettertid har jeg lest at frukt er dumt. Det er endel karbo og sukker i vanelig tineyoughurt. Faktisk så er det sukker i kyllingfileten jeg spiste også!(first price). Jeg forventer ikke akkurat å se forskjell etter to dager men magen min står jo ut som en ballong...jaja,jeg får bare holde ut! Målet er å bli kvitt pco'en, gå ned endel i vekt og kanskje,kanskje vil jeg få en liten baby i magen. Jeg tør nesten ikke håpe! Kanskje hvis jeg går ned nok kg så klarer vi det uten medisiner. Jeg har innstilt meg på at det vil ta tid uansett! Utfordringen er nå å skrive ned handleliste for neste uke. Prøver å finne mat som alle kan spise,som ikke blir altfor dyr og ikke altfor uvant for mannen og datteren. Det at jeg slanker meg vil jeg helst ikke at hun skal merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 13. november 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. november 2008 Må skrive ned ting jeg putter i meg: en omelett av 2 egg med en halv pakke bacon. Helte av fettet fra baconet. (sikkert feil men det er bare så ekkelt......) Litt ost på toppen. 1/4 blomkål med en håndfull løvtynn pepperskinke gratinert i ovn med litt ost en stor neve peanøtt naturelle en kyllingfilet,3 champ,løk i ovnen rapsolje. og litervis med vann. Dette må være en bra lavkarbodag så vidt jeg kan forstå! Jeg er veldig mett hele tiden men da jeg skulle smøre matpakker til de andre til morgenen i dag så tok jeg meg selv i å stå å lukte på ei brødskive dessuten så har jeg enormt lyst på is og kaker. Ikke at jeg spiser mye av det til vanelig men kroppen skriker etter karbos merker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 15. november 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 15. november 2008 Dårlig dag idag!!! Tror forandringen i kostholdet har skylda for at jeg har vært helt ute idag. Vondt i magen,kvalm,hodepine og trøtt!! Håper det går over!! Kveldssalaten min: 1 avocado salatblader løk et par ts med rømme pepper +et bløtkokt egg med litt salt på siden. mettet veldig bra og følte meg mye bedre med en gang jeg fikk i meg den. bortsett fra en liten kveldstur har denne dama ligget på sofaen og sett film. Ikke mye å skryte av akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 16. november 2008 #7 Del Skrevet 16. november 2008 Hei beibi! En liten hilsen fra meg som også ligger på sofaen og slapper av. Skulle egentlig gå en tur, men...for et vær!!!! Håper du er i bedre form i dag - og at lavkarbodietten hjelper! Hva er forresten pco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 17. november 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 17. november 2008 Hei lunalu! så koselig med en hilsen fra deg Pco er å ha små cyster på eggstokkene som gjør at man ikke alltid får eggløsning eller mens. En slags hormonforstyrrelse tror jeg det er. Jeg prøver å lese litt om det men gynekologen min sier at jeg ikke burde lese for mye om det men høre på han isteden Ellers så har det vært en rolig helg. Fokus er mat hele tiden for min del. Nå begynner ting å stabilisere seg litt. Det er visst normalt å føle seg dårlig i starten på en sånn lavkarbokur. Jeg veier meg ikke men kan faktisk se at jeg har gått ned litt :D Det rare er at jeg mitt enorme søtsug er borte. Det eneste jeg absolutt ikke klarer å tenke på er varme hjemmelagede boller....og varme baguetter med smør. Skal jeg skeie ut så vil dette være min festmat nå. Ellers så begynner jeg å glede meg masse til jul nå. Alle julegavene er nesten klare,julekalenderene også. I desember har jeg tenkt at vi bare skal slappe av, gå på julekonserter,spise smultringer (ja ikke jeg da ) på byen og ikke stresse i det hele tatt. Plutselig fikk jeg det litt travelt med å finne julekaker uten mye karbohydrater. Sukk................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 17. november 2008 #9 Del Skrevet 17. november 2008 Hei igjen! Jeg synes du er kjempe flink, som klarer å følge en sånn kur - skulle gjerne tatt av meg litt jeg også - men det er jammen ikke lett med alle fristelser overalt!!! Skal opereres 1.des. og er redd for at jeg skal legge på meg.... blir sikkert mye i ro første tida. Har bedt min mann om hjelp... slik at ikke han kjøper med seg godsaker hjem Jeg gleder meg også masse til jul, det klør i fingrene etter å begynne å pynte litt... Kjøpte mange julegaver i helga! Hadde mamma og pappa på besøk, så da fikk sendt nordover med dem da de dro!!! Det er så mye fint i butikkene...sukk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 18. november 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg forstår du gruer deg til kombinasjonen operasjon/juleforberedelser! Det er veldig lett å kose seg med god mat igjennom hele desember Jeg har også en mann som skal "trøste" meg hvis jeg har det litt trått med mine favoritt godterier. Egentlig så kjøper han godis til meg veldig ofte for å være snill når jeg tenker meg om Når du er ferdig med operasjonen så er det jo heller ikke sikkert du har spesiellt lyst på godteri? Mitt råd er å prøve å bli hekta på ett eller annet i forkant,fks dataspill,håndarbeid eller hva du liker. Jeg er ikke så god på å strikke,men noen ganger får jeg ånden over meg og planlegger å strikke et lappeteppe (!) til jenta mi. Da er jeg i full gang noen dager før jeg blir lei... Jeg synes denne kuren er lett å følge selv om man har famile som også skal få mat de er vant til. Det eneste er at det blir littegrann dyrere i butikken. Vi prøver å ha et husholdningsbudsjett og da hender det vi tyr til billige middager som grøt,suppe,pannekaker innimellom. Det er veldig greit å planlegge en gang i uka synes jeg! Forandringen nå er at vi trenger mer reint kjøtt. Merker klare forbedringer nå: -Humøret er mye bedre -Har mer energi -Har ikke behov for å spise søtt -Blir mett av mindre -Er mett lengre -Mindre luft i magen -Fordøyelsen er bedre -Har mistet lysten på brus,et lite glass med pesi max er nok -Føler meg mer harmonisk Jeg er veldig glad for å ha fått en dytt i ryggen mot å ta tak i ting. Jeg håper at eggstokkene mine begynner å oppføre seg normalt etterhvert også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 18. november 2008 #11 Del Skrevet 18. november 2008 Bare innom og hilser på - jeg kommer sterkere tilbake senere. Driver og gir veiledning til studenter, og har hatt bursdags"rumpe" tidligere i kveld! Lange dager, og det har vært utrooooolig mye besøke i det siste! Klem til deg som er så flink!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 18. november 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 18. november 2008 Hva er bursdags rumpe ? Det er et uttrykk jeg aldri har hørt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 19. november 2008 #13 Del Skrevet 19. november 2008 He he - ja, artig ord!!! Vi kaller det for bursdagsrumpe hvis vi ber inn til sånn seinere feiring... Vår datter feira med jentebursdag på fredag, så hadde vi litt feiring på lørdag med familie. I går hadde vi venner på besøk - med sine barn.... På en måte en liten attpåfeiring av en større feiring...herregud så dårlig jeg er til å forklare... Skjønte du noe av det??? Jeg skulle gjerne gått på en kur hvor jeg spiste masse reint kjøtt. Elsker kjøtt. Spesielt elgkjøtt og kylling! - Og alt det gode tilbehøret...ulp hvordan går det med kuren? Jeg synes du hadde et godt råd ang. min opr. - nemlig å prøve å bli hekta på noe. Gulrøtter f.eks. - for jeg får helt sikkert lyst på godterier!!!!! Men ble iallfall enig med mannen min om at i år så holder det med pepperkakebaking og kanskje en sort som heter Drømmer. - ikke så lurt å småspise kaker i jula.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 20. november 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 20. november 2008 Da skal jeg innføre ordet "bursdagsrumpe" her hjemme Kuren går finfint! Jeg har skrekken for å veie meg så det har jeg ikke gjordt enda,men jeg er på vei inn i den "rette" delen av klesskapet og får på meg bukser som ikke passa i forrige uke iallefall. Jeg tenker sånn at det ikke spiller så stor rolle akkurat hvor mange kg jeg går ned så lenge jeg føler meg vel. Jeg er ikke så veldig overvektig og kuren er jo startet hovedsaklig for å stabilisere hormonene mine. Jeg skal veie meg når jeg føler at jeg er der jeg vil være. Det blir spennende å se hva vekta er da. Jeg hadde planer om å skrive inn hva jeg får i meg men det har sklidd litt ut. I går spiste jeg iallefall dette: En tynn skive entrecote med løk og cottage cheese avocado med kesam og sprøstekt bacon en neve mandler en skive fiberrik med cottage cheese og paprika sprøstekt bacon ca 6 skiver Tar omega 3 tilskudd og multivitamin i tillegg til litervis med vann. Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg synes det er litt flaut å fortelle folk at jeg slanker meg og må spise på en spesiell måte. Det irriterer vettet av meg fordi jeg vet at min vekt er et samtaleemne blandt enkelte medlemmer av familen vår. Jeg har alltid vært tynn som ei flis men gikk opp veldig mye på 2 år og øket enda mer etter det. Åpner jeg for å snakke med det med dem så renner det ut teorier på hvorfor det er sånn,at jeg leer på meg for lite,at de har observert at jeg har drukket for mye cola osv. Alt på 5 min ca. De blir røde i kinna og er overdrevent ivrige i å fortelle meg hva jeg gjør feil. Det sårer fordi jeg kjenner dem godt nok til å vite at dette temaet er vel diskutert bak min rygg. Dette er ikke vrangforestillinger dette er fakta. Nå vet jeg hvorfor vekta har økt sakte men sikkert og hvorfor jeg ikke har klart å gå ned. Likevel har jeg ikke lyst til å fortelle om diagnosen min. Jeg har virkelig ikke lyst til at fruktbarheten min skal bli diskutert over kaffebesøkene til mine foreldre også. Blir kjempeirritert bare av å skrive om dette !!! GRRRR... Poenget med denne utredningen er at dietten gjør at jeg unngår å spise borte. Det er trist å høre meg selv takke nei til middagsinvitasjoner og sammenkomster der det er mat involvert. Sånn går det virkelig ikke an å ha det! Konklusjonen er at jeg må bite i det sure eplet og fortelle hvordan jeg må spise...så får jeg bare stålsette meg for alle meningene om hvor farlig og usunt det er å ikke spise karbohydrater. Sukk..... Å nei...nå blei jeg skikkelig irritert!! Men,godt å få det ned likevel. Forstår jo at jeg ikke kan bure meg inne med mann og barn for å ha full kontroll på maten. Nå skal jeg gå og ta meg en lang dusj,ta på en bukse som ikke har passet på evigheter og gå en lang hund med bikkja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 20. november 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 20. november 2008 omelett m to egg og ca 100g kjøttdeig litt ost en tynn entrecotesikve ca 100 g en youplait uten fett 2 ribbebiter en liten 70 % sjokkisbit Føler meg bra. Tror jeg har fått litt mye salt de to siste dagene. Litt mye lightbrus i dag også. vet ikke hva jeg skal ha til kvelds enda Mål: kutte ned drastisk på light brusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 20. november 2008 #16 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg tror du gjør lurt i å ikke fly på vekta hele tida. Det kan jo virke motsatt også, at man mister motivasjonen fordi en føler en ikke går ned fort nok. Jeg er enig i at det viktigste er jo å føle seg vel! Tenk om alle forståsegpåere kunne gitt litt støtte i slankingen i stedet for å komme med teorier på hvorfor en må slanke seg. Jeg kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne. Det er ikke artig å vite at noen diskuterer noe sånt bak ryggen på en! Prøv å ikke bry deg om dem - de er uvitende! Kos deg heller med at du har kommet deg inn i en bukse som ikke passet før - og belønn deg selv med å kjøpe deg et "spa"sett til neste gang du dusjer/bader. Godlukt, eller noe annet til selvpleie!!! Jeg synes forresten at alt du spiser høres godt ut!!! Jeg er en elendig kokk, og egentlig ikke så veldig interessert i mat... Jeg kan godt være uten middag i mange dager. eller spise det samme flere dager på rad... Tror mannen min er glad for at han lager maten her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 23. november 2008 #17 Del Skrevet 23. november 2008 ha en fin søndagskveld!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 23. november 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 23. november 2008 Takk for oppmuntring lunalu Helga har vært kjempefin! Lørdag var vi ute i skogen hele dagen med hund,barn og grilla pølser på bål. Idag har vi bare slappet av og ikke gjordt stort annet enn å sett på tv. Trist at mandagen kommer så fort.. Kroppen min ser ut til å reagere veldig bra på kostholdet mitt. Føler meg stadig mer avslappet og mindre oppblåst. Det nærmer seg snart slutten på en syklus så sant jeg er i rute da...noe jeg er innimellom iallefall! Snart skal jeg til gynekologen igjen også. Gruer meg ikke like mye til det som sist. Heldigvis. Sist var jeg så nervøs at jeg bablet helt vilt,svarte feil på enkle spørsmål,kløna med å komme opp i stolen med rompa bar og nei.....huff,huffhuff.....!!! I dag lurte mannen min på om pampers var å regne som den beste bleia. Hehe søt han :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 24. november 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg har våget meg på vekta idag. Da vet jeg hvor galt/bra det står til iallefall! Nå har jeg begynnt å fundere på å slippe litt opp på karbohydratene sakte men sikkert framover. Jeg har ikke fått helt til å spise mye fett likevel. Vurderer å fortsette å kutte karbohydrater men ikke så strengt som jeg har gjordt til nå. Det er juletid snart og jeg vil nødig gå på en kjempesmell da! Jeg tror det er større tjangs for å lykkes om jeg finner en gylden middelvei og supplerer med litt trening. Jeg føler iallefall at jeg har god kontroll på hva jeg bør og ikke bør spise nå. I morgen skal jeg starte svømme trening. Det er nok den ultimate treningsform for meg. Håper det iallefall. Blir jeg gravid i nærmeste framtid så er det også en fin treningsform da. I dag har jeg hatt overskudd nok til å ta en liten løpetur tilogmed. Veldig stolt altså Det er gode dager !! Håper eggstokkene og hormonene mener det samme... Det som er positivt er at det kjennes som om mensen kommer i normal tid denne mnd. Det er et godt tegn siden den drar på lang ferie innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi Skrevet 25. november 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 25. november 2008 Da er jeg offisiellt på vekt kjøret !!!!!!! :gjeiper: Siden jeg er en kg i minus siden igår så holder jeg stilen igjennom dietten min. Sikkert bare vann men det er veldig merkelig å spise seg så stapp mett men likevel gå ned. Det betyr at det blir et minimum inntak av karbohydrater en stund til. Det går veldig bra men jeg sliter virkelig med å akseptere at jeg faktisk er litt overvektig og at jeg ikke kan spise hva jeg vil lenger. Blir sprø av å tenke på hva jeg veide for noen få år siden. Jeg forstår helt ærlig ikke hvordan det er mulig å forandre seg sånn på så kort tid. Når jeg skulle handle klær før så tok jeg bare de klærne jeg likte i str small/medium (på øyemål) kjøpte dem og de satt perfekt på meg. Skal jeg kjøpe klær nå så må jeg sette av en time eller to til prøving. Alt det der er så vrient å akseptere. Ok at det er de dumme hormonene som har feilen...men likevel. Sukk...det nytter ikke tenke på dette,jeg må bare ta situasjonen som den er nå. I kveld skal jeg svømme. Gleder meg faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå