Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner meg så forvirret og lei meg. Mannen min har en yngre kollega som han har veldig nær kontakt med. De sender hverandre tekstmeldinger flere ganger i uka, og treffes for prat, mest i arbeidstiden. Han sier ikke noe særlig om forholdet til henne men forteller ellers ofte om episoder fra jobben etc. Kollegaen er gift og har barn og mannen min sier han ikke ønsker annet enn et vennskapsforhold og at hun betyr mye for ham. Når han får meldinger fra henne sletter han dem, og de han sender til henne. Jeg er sjalu på at han gir henne så mye oppmerksomhet. Samtidig synes jeg det er fint at han har nære venner utenom meg. Så jeg ser det mest som mitt problem, at jeg ikke helt klarer å slippe taket i at det er noe som kan true forholdet vårt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kl_*
Skrevet

Forstår deg jeg. At du er sjalu spesiellt med tanke på at han sletter meldingene de sender hverandre. Har du spurt han hvorfor han gjør det?

Det er hyggelig at folk får gode venner - så også når det gjelder det motsatte kjønn. Så lenge det ikke blir hemmeligheter som får meg å føle meg usikker.

Skrevet (endret)

Synes det er uproblematisk med venner av det annet kjønn. Men her synes jeg han gir deg grunn til å lure. Er meldinger til og fra henne de eneste han sletter? Og har du spurt ham hvorfor? Èn mulighet er jo selvsagt at han er redd for at du skal misforstå ellers uskyldige meldinger dersom han vet at du allerede er litt usikker på denne kollegaen, men da burde han kanskje heller snakke med deg om det.

Edit: Leif

Endret av Glitnir
Skrevet

Er jo ikke så mye opplysninger du gir, men.....

Liker ikke å si det, men her synes jeg du har all grunn til å bekymre deg.

Her ville jeg vært på vakt, om jeg var deg.

Du er ikke sjalu, med dine tanker. Du er helt naturlig mistenksom.

Skrevet
Er jo ikke så mye opplysninger du gir, men.....

Liker ikke å si det, men her synes jeg du har all grunn til å bekymre deg.

Her ville jeg vært på vakt, om jeg var deg.

Du er ikke sjalu, med dine tanker. Du er helt naturlig mistenksom.

Sier meg enig i denne vurderingen. Tror neppe jeg heller ville ha likt at min samboer slettet meldinger han fikk fra sine kvinnelige kolleger. Får ofte meldinger fra menn og kvinner fra jobben, men jeg sletter ikke meldingen av den grunn rett og slett fordi det står ikke noe der som er til å misforstås.

Skrevet

Jeg er en jente som arbeider i all hovedsak med menn, og jeg har veldig god kontakt med mange av dem og vi har blitt veldig gode venner. Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt noe forhold med dem, selv om vi har blitt venner, tekster hverandre av og til og møtes ute/ drar ut sammen. Man blir jo kompisen deres.

Det er jo litt pussig at han sletter meldingene da, men det er helt sikkert ikke noe å uroe seg for.

Anbefaler deg å prate med han og legge det fram slik at han forstår ditt ståsted i det hele. Kommunikasjon funker =)

Gjest Forklaring?
Skrevet

Hei

Kjenner igjen den guffne følelsen og skjønner at du reagerer. Samtidig tror jeg at det godt kan være en uskyldig forklaring på dette.

Jeg har nemlig selv en god venn i jobbsammenheng som jeg ofte smser med i tillegg til at vi prater en god del også om private ting i jobbsammenheng og gjerne drikker kaffe eller spiser lunsj sammen. Vi liker hverandre godt, men kun som venner, og er gift på hver vår kant.

For ikke lenge siden ble jeg bedratt av mannen min og trengte noen å prate med. Fordi jeg ikke syntes det var lett å prate og betro meg til de "vanlige" vennene siden de også er venner av mannen min, ble det denne jobbvennen jeg tydde til. Han har støttet meg og backet meg opp i en vanskelig tid og vært en kjempevenn. Han sender stadig små oppmuntrings-smser når vi ikke har sett hverandre på en liten stund. Om hans kone vet om dette, vet jeg ikke, men jeg regner med at han sikkert sletter disse meldingene ganske kjapt. Det er fordi han vet at jeg ikke ønsker at andre skal vite om situasjonen jeg har kommet opp i og han har lovet å ikke si det til noen.

Det har aldri, og kommer aldri, til å skje noe mellom oss, for det er ingen av oss interessert i. Men han betyr kjempemasse for meg som venn, så hvis jeg skulle mistet ham fordi kona ikke taklet vårt forhold, skulle jeg blitt kjempelei meg...

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Jeg hadde ikke tolerert det...Men det er meg da :)

Jeg ville ikke likt at han hadde hatt venninner som han pratet "hemmeligheter" med...hvorfor skulle han skjule noe for meg? Men nå er vi heldivis like på det området...jeg ville aldri inngått et vennskap med en annen mann når jeg er i et forhold, og ville ikke under noen omstendigheter gjort noe som ville fått ham til å føle seg usikker og mistenksom.

Vi forteller hevrandre, alt, men selvsagt...det jeg har med venninnene mine og han har med kompiser er en annen sak. Men motsatt kjønn skal en være mer forsiktig med, og iallfall om et gjør partneren usikker...

Skrevet

Sletter han meldinger han får fra andre også? Har du spurt han hvorfor han sletter meldingene hennes?

Selv hadde jeg reagert med kraftig sjalusi og mistenksomhet på slikt. Hadde nok forsøkt å finne ut så mye som mulig om dette vennskapet mellom dem.

Skrevet

Stusser ved at han sletter meldingene jeg da.

Kan godt være det er helt uskyldig, at det er sms som går på hennes privatliv ol. Men da hadde jeg regnet med at sms ville stått en stund, og om det var slik at jeg så dem så ville han forklart.

Er du med når de tar en kaffe ? Ellers så kunne du si en dag at du også ville treffe henne.

Skrevet

Jeg har samme følelsen.

vi var en fin trio, jeg, min kjære og bestevenninen vår.

Det oppsto noen problemer med henne, som strider mot mine meninger og prinsipper, og valgte at jeg ikke kunne ha en slik vennine lenger. (vi er ikke uvenner, men har gjort uttrykk for at jeg ikke lsyns noe særlig om henne lenger). Men kjæresten min og min tidligere bestevennine er fortsatt like gode venner. noe jeg ikke har noen problemer med! Dette syns jeg bare er flott.

Men på bursdagen til kjæresten min måtte jeg desverre jobbe.at han tok seg en tur på byen med noen venner, var det eneste jeg fikk høre noen dager etterpå. jeg spurte om han hadde kost seg, hatt en fin dag, og hva de hadde gjort, og hvem han var ute med. (ikkje for å kryssforhøre, men for å ha en koselig samtale ilag) Han ville ikke si noe om hvem han var ute med, og hva de gjore. noen dager etterpå så jeg bilder på facbook at han hadde vært med denne venninen. og dette var veldig sårende.

Vi var også på ferie i italia, der han får meldinger i ett sett. jeg spør bare hvem det er, og får et glimt av navnet på den som har sendt meldingen. Det var denne venninen, men han sa det var søsteren.

jeg sa det til han på kvelden at han ikkje trengte å holde hemligheter for meg, og at jeg ikke likte dette. han ville bare skåne meg for noe jeg ikke helt har skjønt enda.

Jeg VET at de ikke har noe slikt på gang.. siden jeg kjenner de begge, og de er bare veldig gode venner. Men alikavel er det så utrolig sårende å bli satt utenfor og ikke få vite hve det er de gjør/snakker om.

hadde vært mye bedre å få et lite innblikk i hva de gjør ilag, eller snakker om.. eller noe. Jeg vil ikke si jeg er sjalu, men jeg går rundt å lurer på hva de gjør og hvor de er, hva de snakker om ol, siden han ikke vil fortelle noe/vil holde det hemmelig.

Skrevet

Har en veldig, veldig god venn som i alle fall før slettet alle meldingene han fikk fra meg, og sendte til meg, rett og slett for at samboeren hans ikke skulle misforstå noe. Hun er (/var) ganske sjalu, og han ville derfor ikke risikere at hun skulle misforstå noe og overreagere. Han lot dog være å svare meg hvis hun var i nærheten, ellers hadde han kommet til å sende meldinger konstant. Det kan være så enkelt.

Men du kan jo bare spørre ham? Evt spørre om det er greit at du leser noen av meldingene han får, fordi du er usikker? Det burde ikke være et problem hvis han har rent mel i posen. :)

Skrevet
Har en veldig, veldig god venn som i alle fall før slettet alle meldingene han fikk fra meg, og sendte til meg, rett og slett for at samboeren hans ikke skulle misforstå noe. Hun er (/var) ganske sjalu, og han ville derfor ikke risikere at hun skulle misforstå noe og overreagere. Han lot dog være å svare meg hvis hun var i nærheten, ellers hadde han kommet til å sende meldinger konstant. Det kan være så enkelt.

Og du tror ikke denne oppførselen kan forsterke en sjalusi eller usikkerhet?

Hilsen en som også har en mann som gjør akkurat det du beskriver her.

Han har funnet den perfekte oppskrift på å få meg til å føle meg veldig liten når jeg hører at det durer (vibrerer, telefonen står på lydløs), han leser meldingen, og ti sekunder etterpå går han ut eller på badet for å svare.

Det faktum at han skjuler meldingene gjør meg sikrere på at han har noe å skjule, og det gjør meg tusen ganger mer usikker enn om han hadde svart åpenlyst.

Skrevet (endret)
Og du tror ikke denne oppførselen kan forsterke en sjalusi eller usikkerhet?

Hilsen en som også har en mann som gjør akkurat det du beskriver her.

Han har funnet den perfekte oppskrift på å få meg til å føle meg veldig liten når jeg hører at det durer (vibrerer, telefonen står på lydløs), han leser meldingen, og ti sekunder etterpå går han ut eller på badet for å svare.

Det faktum at han skjuler meldingene gjør meg sikrere på at han har noe å skjule, og det gjør meg tusen ganger mer usikker enn om han hadde svart åpenlyst.

Hun vet ikke om det. Hadde hun spurt hadde han fortalt hva som foregikk. Han gikk ikke direkte bak hennes rygg, og såret meg gjentatte ganger for å ikke såre henne. Kan nevne at han har sluttet med det nå. Hun får tro det hun tror, og hvis hun spør, regner jeg med at han forteller hva som foregår, men at han holder detaljer om mine personlige problemer unna henne. Kompisen min pleide forresten ikke å lese meldingene en gang. Han ignorerte dem til han ble alene i rommet eller faktisk måtte på do e.l. Og jeg ville ikke at han skulle skjule det for henne heller. :roll:

MEN:

Selvsagt virker det forsterkende! Poenget mitt var bare at det at han sletter meldinger ikke trenger å bety at han er utro. Det kan ha andre forklaringer.

Endret av Wind
Skrevet

sletter meldinger med engang de er sendt..og med engang de er mottat???

Hallo!...det er bare en smule rart!

Skrevet

Hva med å foreslå for mannen din å invitere denne venninnen og mannen hennes på middag. På denne måten kan du sørge for å inkludere deg i relasjonen, samt få et klarere inntrykk av hvordan du skal tolke forholdet mellom dem.

Skrevet
sletter meldinger med engang de er sendt..og med engang de er mottat???

Hallo!...det er bare en smule rart!

Hva som er så rart med det?

Det har jeg bestandig gjort,hater fulle innbokser.

Skrevet

Hei og takk for alle svar. Jeg synes dere viser stor forståelse og klokskap og er takknemmelig for at dere tar dere bryet med å svare. Utrolig bra å ikke bli avfeid som en hysterisk kjerring som ikke unner mannen sin noe! Det kjennes som jeg har fått saken litt mer på avstand nå og at jeg vil klare å sende bort gruble-tanker når de dukker opp. Og være selvhevdende nok til å be han snakke om forholdet sitt til henne, ikke bare lure. Det jeg synes jeg har lært noe om, er hvor sårbar jeg kjenner meg i forhold til at han skulle velge noen andre enn meg! Og samtidig - det er trolig prisen man betaler for å knytte seg så sterkt følelsesmessig til et annet menneske.

Skrevet

Sletter han alle meldinger han får, eller kun de fra henne. Har du spurt han om hvorfor han sletter de? Full innboks er vel ikke noe problem i disse dager med mindre han har en veldig gammel telefon...

Det kan jo hende at de snakket om noen problemer hun har som hun ikke ønsker at andre skal få vite om?

Skrevet
Hun vet ikke om det. Hadde hun spurt hadde han fortalt hva som foregikk. Han gikk ikke direkte bak hennes rygg, og såret meg gjentatte ganger for å ikke såre henne. Kan nevne at han har sluttet med det nå. Hun får tro det hun tror, og hvis hun spør, regner jeg med at han forteller hva som foregår, men at han holder detaljer om mine personlige problemer unna henne. Kompisen min pleide forresten ikke å lese meldingene en gang. Han ignorerte dem til han ble alene i rommet eller faktisk måtte på do e.l. Og jeg ville ikke at han skulle skjule det for henne heller. :roll:

MEN:

Selvsagt virker det forsterkende! Poenget mitt var bare at det at han sletter meldinger ikke trenger å bety at han er utro. Det kan ha andre forklaringer.

For meg er dette utroskap.

Min definisjon på utroskap, er at alt han ikke kan gjøre foran sin kjære er utroskap, uansett hvor uskyldig det egentlig er.

Jeg kan være så sur som bare f*** på kontakten mellom mannen min og venninner av han, men så lenge det skjer åpenlyst må jeg bare godta det selv om jeg ikke liker det.

Men hvis han derimot skjuler kontakten (selv om det er for ikke å såre meg), går han bak ryggen min, og når han går bak ryggen min, er han etter min definisjon utro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...