Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For ett år siden flytta jeg ut fra huset som jeg eier. Ex-samboeren min ønsket å kjøpe huset av meg, noe som var helt OK for min del. På grunn av mange faktorer, så har dette salget blitt utsatt til nå. Da er spørsmålet:

Det er ingen grunn til å engasjere noen megler på dette, for kjøper og selger er i enige om både salgssum, overtakelsesdato og alt. MEN, jeg vil jo helst at dette skal gå smertefritt med tanke på kontrakt og en eventuell eierskifteforsikring.

Hvilke anbefalinger har dere som kan dette?

Hvordan går jeg fram for å ikke sitte med "skjegget i postkassa" om 3 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å bruke en advokat til å ordne med kontrakt og ikke minst overføring av pengene i forbindelse med kjøpet.

Vi kjøpte av en kompis, og brukte advokat til kontrakt og pengeoverføring. Da vet man at alt blir "på stell", og ikke minst slipper du å vente på at han betaler (hvis han plutselig skulle finne det for godt å somle med dette). Vi betalte tolv tusen til advokat, men jeg tror du kan få det rimeligere.

Skrevet

jeg jobber i ett eiendomsmegler firma og vi har slike "oppgjørsoppdrag" hele tiden. koster kunden rundt 8000 kr så tar vi oss av alt med penger og papirer. prisene varierer vel litt fra firma til firma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...