Gå til innhold

Latskap

Gjest Gjest_Sara_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Jeg mener det.. jeg føler meg så sørgelig lat - nesten alltid trøtt og doven.

Er det noen som kjenner det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hele tiden, i mange år.. aner ikke hva det er!

Skrevet

Går litt opp og ned her. Av og til føler jeg meg effektiv, andre ganger blir jeg helt desperat av meg selv fordi jeg utnytter tida så dårlig og bare vil ligge på sofaen og sove...

Skrevet
Går litt opp og ned her. Av og til føler jeg meg effektiv, andre ganger blir jeg helt desperat av meg selv fordi jeg utnytter tida så dårlig og bare vil ligge på sofaen og sove...

Samme her, men har funnet ut at jeg klarer å leve med det etter at min støv-på-hjernen-venninne som jobbet fulltid (perfeksjonist også der) og som måtte ha et perfekt hjem med perfekte barn i tilegg møtte veggen og ble uføretrygdet. Hun sier i ettertid at hun skulle ønsket at hun var mer som meg, normalt ryddig, normalt rent, normalt flittig og med ro til å kose meg med en god bok når jeg ville.

Så moralen er, nyt latskapen når den setter inn. :)

Skrevet
Dovenskapen er undervurdert. :fnise:

Ja, og det er ikke noe å fnise av. Takket være latskapen går verden fremover og vi har fått funnet opp maskiner som kan gjøre de slitsomme jobbene for oss.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg tror det er veldig normalt å føle seg lat i perioder.

Jeg sier som *Mim*; noen ganger føler jeg meg ekstremt effektiv, andre ganger ekstremt lat.

Lat og kritisk. Og det er jammen meg ganske deilig.

Skrevet
Jeg mener det.. jeg føler meg så sørgelig lat - nesten alltid trøtt og doven.

Er det noen som kjenner det på samme måte?

Det kan være at du mangler f.eks. jern eller andre stoffer, eller at du lider av en lietn depresjon. Da er det vanlig å føle seg lat og trøtt store deler av tiden.

Eller så kan du være som de andre her inne. Men hvis det plager deg, så skader det ikke å sjekke. :)

Gjest schmukkah
Skrevet
Ja hele tiden, i mange år.. aner ikke hva det er!

Sånn har jeg det og.

Jeg har sjekka om jeg har lavt stoffskifte og diabetes pga dette...

Det hadde jeg heldigvis ikke.

Jeg har jernmangel, men jeg burde ikke være SÅ lat og sliten hele tiden pga det...

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

"Godt" å se at jeg ikke er alene..selv om det er fælt å ha det sånn.

Greia er også at jeg utsetter ALT som utsettes kan..klesvask, regninger, ja alt.

Dette her er helt forferdelig å innrømme, men det er som at jeg er på mitt mest effektive på jobben kun hvis jeg vet at noen ser meg.. ellers går det i et bedagelig tempo.

Huff.. men som noen sier..kanskje er latskap sunt.. jeg er godt voksen, men har ikke antydning til rynker..det tror jeg kommer av lite stress osv. jaja, ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...