Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #1 Del Skrevet 15. juni 2003 Hva var grunnen til at du ble skilt? Er livet ditt blitt bedre etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. juni 2003 #2 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg ble skilt for to år siden etter å ha vært gift i fem år, sammen i syv. Det er mange grunner til at vi ble skilt, men jeg bruker å si at i utgangspunktet er man litt like og litt ulike, så bli en forhåpentligvis litt likere etterhvert, men klarer samtidig å bevare seg selv og noe som er bare sitt. Vi klarte dessverre ikke det første og ble mer og mer ulike med årene. Det at han var arbeidsnarkoman med en evne til å blokkere resten av verden totalt i perioder hjalp selvsagt heller ikke. Jeg følte meg alene og kanaliserte mer og mer av mine emosjonelle behov gjennom venner. Til slutt oppdaget jeg at jeg ikke trengte han lengre, han hadde jo nesten ingen plass i livet mitt... Samtidig innså jeg at det ville være en økonomisk katastrofe for meg å gå fra han. Da gikk jeg. Jeg ville ikke sitte igjen som en "kjøpt og betalt" kone med masse økonomiske goder for å kompensere for en ektemann som var fraværende både fysisk og emosjonelt. Er livet ditt blitt bedre etterpå? Ja, jeg har det mye bedre nå. Det er vondere å være ensom i tosomhet enn alene. Jeg ryddet opp i livet mitt på mange måter da jeg gikk fra han og har det godt nå. Fremdeles alene, etter eget ønske, og bor i en bitteliten leid leilighet midt i byen i stedet for i et stort flott hus, men kan med hånden på hjertet si at jeg har det godt - både med meg selv og med omgivelsene. Og heldigvis er jeg fremdeles venner med eks'en. Synes fremdeles han på mange måter er et fantastisk menneske, bare umulig for meg å være gift med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå