Gå til innhold

Dessert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en bekjent som er kokk som skal lage maten i bryllupet vårt.

Vi har av forskjellige årsaker valgt koldtbord, og er fornøyd med det...

Men jeg vil gjerne ha en skikkelig dessert som serveres pent til hver gjest etter maten...

Problemet er bare at jeg ikke aner hva vi skal ha...

Hehe.

Noen som har noen gode forslag?

Kokken kan lage ganske mye, men i og med at han skal lage mat til 50 personer, er det begrenset hvor "vanskelig" dessert han har tid til..

Jeg har for eksempel mest lyst på ekte creme brule, men det er for tidkrevende, og lokalet har ikke 50 sånne små søte ildfaste skåler...

Har lurt litt på tiramisu, for syns det er så godt, men usikker på hvordan det passer som bryllupsdessert, og hvor mye tid og styr det egentlig er å lage det...

Any other suggestions?

På forhånd tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha mango-og champagnesuppe som serveres med marinerte jordbær. Skal lages av kokk, og vet derfor ikke oppskrift. Men kunne sikkert klart å skaffe siden kokken er svoger til forloveren min. Jeg tror forloveren min vet oppskriften og hun anbefaler i alle fall desserten på det varmeste. Lett å lage suppe når man skal servere mange og når den inneholder champagne så er det skikkelig bryllupspreg over den.

Skrevet

Oi, det hørtes skikkelig godt ut :)

Legg gjerne ut oppskrift hvis du får tak i den :)

Men tar gjenre imot andre forslag også ;)

Skrevet (endret)

Jeg tenkte også på creme brulet før jeg så at du også hadde tenkt på det :)

Det kan jo lages på forhånd og settes klart på dessert-tallerken så er jo ikke tidkrevende sånn sett. Men man er jo avhengig av skåler og må ha plass på kjøl..

(Vil tro at man får tak i sånne skåler til en billig penge på ikea eller lignende hvis man vil koste på seg det?)

Eller så tenker jeg at det er populært med noe av sjokolade, -feks sjokoladefondant (skrives det sånn??) med hjemmelaget vaniljeis til = NAM :)

Hjemmelaget karamellpudding er jo også godt..

(Prøver å se for meg hva vi serverte i brylluper når jeg jobbet i restaurant tidligere :fnise:)

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Vi skal ha sitrusmarinerte jordbær, med appelsinkrem

Enkelt å lage til mange.

Jordbær kan man marinere i utrolig mye rart, bare ta ett nettøk så finner du masse spennende variasjoner.

Ellers er jeg enig i tiramisu, det er jo knallgodt!

Skrevet

Eller hva med noe så enkelt som vaniljeis med lune bjørnebær?

Skrevet

Som en erfaren bryllupsgjest ville jeg hatt noe fruktig fremfor noe sjokolade/karamellaktig.

Min favoritt: Pasjonsfrukt-/bringebærmousse (to forskjellige).

Med fin pynt blir det utrolig delikat, dessuten er det lett og friskt, noe som passer alle (både de som er mette etter middagen, de som er på slankern, de som er barn og ikke vil ha en kraftig smak på desserten og de som forspiser seg på bryllupskake!)

Lett å lage mange av også, og de tåler å stå.

Her øverst til høyre ser du hva jeg mener, selv om det er litt lite bilde. Disse er kjempegode.

Skrevet

Vi er ca 50 stk også, og vi skal ha Karamellpanacotta med varme skogsbær :-)

Skrevet
Hei.

Vi har en bekjent som er kokk som skal lage maten i bryllupet vårt.

Vi har av forskjellige årsaker valgt koldtbord, og er fornøyd med det...

Men jeg vil gjerne ha en skikkelig dessert som serveres pent til hver gjest etter maten...

Problemet er bare at jeg ikke aner hva vi skal ha...

Hehe.

Noen som har noen gode forslag?

Kokken kan lage ganske mye, men i og med at han skal lage mat til 50 personer, er det begrenset hvor "vanskelig" dessert han har tid til..

Jeg har for eksempel mest lyst på ekte creme brule, men det er for tidkrevende, og lokalet har ikke 50 sånne små søte ildfaste skåler...

Har lurt litt på tiramisu, for syns det er så godt, men usikker på hvordan det passer som bryllupsdessert, og hvor mye tid og styr det egentlig er å lage det...

Any other suggestions?

På forhånd tusen takk :)

Min mor er kokk, og skal prepere mye av maten på forhånd. Vi skal lage jordbær og champagne sorbet. Vi driver å lager sjokolade skåler på forhånd som vi fryser. Smører sjokolade på muffensformer.

Vi skal ha 50 gjerster. Blir spennde om det går bra. Ellers er creme brule en av de lettere dessertene. De kan du lage 2-3 dager på forhånd. flambere dem rett før de skal servers...nam nam.

Skrevet

Vi hadde jordbærsorbet med kryddermarinerte bær. Var veldig godt!

Vi ville ha en frisk dessert, siden det er nok av søte kremete kaker etterpå. Blir litt i meste laget det...

Skrevet

Tipper vi ender på en liten smak av ostekake. Ikke den helt tradisjonelle, men vi legger kjeksblandingen ned i et beger/skål (engangsbeger??), fyller på med ostefyllet og blander inn friske bær i geleen på toppen. Dette blir en enkel, og liten dessert bare før kakene kommer frem etter litt. Kan lages til flere dager på forhånd, og trenger heller ikke stå i kjøleskapet siste timene før servering :)

Vi har også koltbord, der vi setter fem sjokoladepudding m/vaniljesaus slik at evt. de minste kan spise dette :)

Skrevet
Min mor er kokk, og skal prepere mye av maten på forhånd. Vi skal lage jordbær og champagne sorbet. Vi driver å lager sjokolade skåler på forhånd som vi fryser. Smører sjokolade på muffensformer.

Vi skal ha 50 gjerster. Blir spennde om det går bra. Ellers er creme brule en av de lettere dessertene. De kan du lage 2-3 dager på forhånd. flambere dem rett før de skal servers...nam nam.

Oi, dette hørtes fancy ut..

Ingen mulighet for at du har oppskrift?

Og smelter du sjokolade, smører den på muffinsformer, lar det stivne og så fryser de?

Blir de ikke rare når du tar dem frem og de tiner...?

Hm...

Legg gjerne ut eller send meg oppskriften da :)

Skrevet

er utloget nå, men skal sende oppskrift til deg i edru tilstand:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...