Gå til innhold

Heklede engler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oppskrift på heklede engler? De skal helst være tredimensjonale slik at de kan stå (evt henge på juletreet).

Jeg er dessverre ikke så flink til å hekle at jeg klarer å kopiere de gamle som mamma har...

Skrevet

Jeg kunne også gjerne tenke meg oppskrift på heklede engler...

Skrevet

Hei igjen!

Jeg synes det hørtes så fint ut med de englene, at jeg søkte litt rundt på nettet. Fant et forum som heter Trådsnella, og der kunne man bytte oppskrifter etc. Har faktisk fått en nydelig engleoppskrift derfra.

Kan du ikke sende meg en pm, så kan jeg evt. videresende til deg?

Klem fra Mari :)

Skrevet

Ja! :hoppe:

*ser på ticker* Men har DU tid til å hekle engler til jul da! ;):babysmokk:

Skrevet

Tusen takk for pm med oppskrift. Nå vet jeg hva jeg skal prøve meg på i kveld. :)

Skrevet

Har du fått oppskriftene alt? Bra!

Joa, klart jeg har tid til å hekle engler til jul... tror jeg da... ;)

Skrevet

Har du begynt å hekle? Jeg driver av nå. Gøy! :)

Skrevet

Ja, jeg har det. :)

Jeg kom helt til 5. omg på hodet, da skjønte jeg ingenting og begynte å strikke tøfler istedenfor. :ler:

Vet du hva "2 fm sm med nedtak i de 2 neste st" betyr? Det er nedtaket jeg lurer på.

Skrevet

Jeg stusset også veldig over dette, men fant ut av det.

Vet du hvordan du feller heklemasker? Det er samme prinsippet...

Du stikker nålen ned i en maske, som om du skulle hekle den som en fastmaske. Men: Du avslutter ikke masken - men stikker nåla ned i neste maske, som om det også skulle være en fastmaske. Så avslutter du de to maskene sammen - og dermed har to masker blitt til en. Det er det som menes med "nedgang". Altså, man skal ha "nål-nedgang" i to masker, men skal allikevel bare hekle en maske.

Forstod du nå?

Jeg kom så langt som til vingene i kveld, får se om jeg orker å hekle noe mer nå.

Mari :)

Skrevet

Jaaa! :hoppe: Det forsto jeg! Jeg tror imidlertid ikke jeg skal hekle noe mer i kveld, min kjære har sørget for å holde likørglasset mitt velfylt i kveld. :fnise:

Hekle mer i morgen. :Nikke:

Og lykke til med de 40 fullgåtte ukene! :)

Skrevet

Så bra at du skjønte det! Jeg hekler litt til, så legger jeg meg. Hvis det skulle vise seg at baby skulle komme på termin, så er det greit å være litt uthvilt ;)

Klem fra Mari :) :)

Skrevet

Dette var gøy! Har heklet fire engler allerede :)

Skrevet

Oy, det skal jeg si. Jeg har heklet en jeg, pluss 1,5 tøffel som skal toves. Pluss kappet 3 tilhengerlass med ved. *finner unnskyldninger* :ler:

Skrevet

Er lenge til jul, så du har god tid...

Og jeg for min del har jo stort sett ikke annet å gjøre om dagen enn å vente på baby + sitte i sofaen og finne på noe (hekle engler) for å forkorte ventetiden ;)

Skrevet

Hei dere!

Det hørtes så koselig ut å sitte og hekle engler i høstmørket - kunne dere sende meg oppskriften som pm? Da hadde jeg blitt kjempeglad :)

Skrevet

Hvis du kan sende meg en pm med mailadresse så kan jeg sende den til deg på mail.

Skrevet

Tusen takk, Faerie! :)

Kjempesøt! Gleder meg til å begynne! :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg vil også gjerne prøve meg på å hekle en engel. Kan jeg også få en pm?

Skrevet

Send meg pm med mailadresse, så skal du få på mail. Jeg får ikke sendt vedleggene på pm, de er for store.

Skrevet

Har heklet 6 engler nå, og skal montere de med hempe så de kan henge på juletreet.

Nå har jeg begynt å hekle en girlander med snøkrystaller som også er til juletreet. Fader så hekledilla man får når man bare sitter sånn og venter... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...