Gjest Faerie Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Er det noen som har oppskrift på heklede engler? De skal helst være tredimensjonale slik at de kan stå (evt henge på juletreet). Jeg er dessverre ikke så flink til å hekle at jeg klarer å kopiere de gamle som mamma har...
Mariblom Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg kunne også gjerne tenke meg oppskrift på heklede engler...
Mariblom Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Hei igjen! Jeg synes det hørtes så fint ut med de englene, at jeg søkte litt rundt på nettet. Fant et forum som heter Trådsnella, og der kunne man bytte oppskrifter etc. Har faktisk fått en nydelig engleoppskrift derfra. Kan du ikke sende meg en pm, så kan jeg evt. videresende til deg? Klem fra Mari
Gjest Faerie Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Ja! *ser på ticker* Men har DU tid til å hekle engler til jul da!
Gjest Faerie Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Tusen takk for pm med oppskrift. Nå vet jeg hva jeg skal prøve meg på i kveld.
Mariblom Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Har du fått oppskriftene alt? Bra! Joa, klart jeg har tid til å hekle engler til jul... tror jeg da...
Mariblom Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Har du begynt å hekle? Jeg driver av nå. Gøy!
Gjest Faerie Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Ja, jeg har det. Jeg kom helt til 5. omg på hodet, da skjønte jeg ingenting og begynte å strikke tøfler istedenfor. Vet du hva "2 fm sm med nedtak i de 2 neste st" betyr? Det er nedtaket jeg lurer på.
Mariblom Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Jeg stusset også veldig over dette, men fant ut av det. Vet du hvordan du feller heklemasker? Det er samme prinsippet... Du stikker nålen ned i en maske, som om du skulle hekle den som en fastmaske. Men: Du avslutter ikke masken - men stikker nåla ned i neste maske, som om det også skulle være en fastmaske. Så avslutter du de to maskene sammen - og dermed har to masker blitt til en. Det er det som menes med "nedgang". Altså, man skal ha "nål-nedgang" i to masker, men skal allikevel bare hekle en maske. Forstod du nå? Jeg kom så langt som til vingene i kveld, får se om jeg orker å hekle noe mer nå. Mari
Gjest Faerie Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Jaaa! Det forsto jeg! Jeg tror imidlertid ikke jeg skal hekle noe mer i kveld, min kjære har sørget for å holde likørglasset mitt velfylt i kveld. Hekle mer i morgen. Og lykke til med de 40 fullgåtte ukene!
Mariblom Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Så bra at du skjønte det! Jeg hekler litt til, så legger jeg meg. Hvis det skulle vise seg at baby skulle komme på termin, så er det greit å være litt uthvilt Klem fra Mari :)
Mariblom Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Dette var gøy! Har heklet fire engler allerede
Gjest Faerie Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 Oy, det skal jeg si. Jeg har heklet en jeg, pluss 1,5 tøffel som skal toves. Pluss kappet 3 tilhengerlass med ved. *finner unnskyldninger*
Mariblom Skrevet 10. november 2008 #14 Skrevet 10. november 2008 Er lenge til jul, så du har god tid... Og jeg for min del har jo stort sett ikke annet å gjøre om dagen enn å vente på baby + sitte i sofaen og finne på noe (hekle engler) for å forkorte ventetiden
leandra Skrevet 10. november 2008 #15 Skrevet 10. november 2008 Hei dere! Det hørtes så koselig ut å sitte og hekle engler i høstmørket - kunne dere sende meg oppskriften som pm? Da hadde jeg blitt kjempeglad
Gjest Faerie Skrevet 10. november 2008 #16 Skrevet 10. november 2008 Hvis du kan sende meg en pm med mailadresse så kan jeg sende den til deg på mail.
leandra Skrevet 11. november 2008 #17 Skrevet 11. november 2008 Tusen takk, Faerie! Kjempesøt! Gleder meg til å begynne!
Gjest AnneShirley Skrevet 11. november 2008 #18 Skrevet 11. november 2008 Jeg vil også gjerne prøve meg på å hekle en engel. Kan jeg også få en pm?
Gjest Faerie Skrevet 12. november 2008 #19 Skrevet 12. november 2008 Send meg pm med mailadresse, så skal du få på mail. Jeg får ikke sendt vedleggene på pm, de er for store.
Mariblom Skrevet 13. november 2008 #20 Skrevet 13. november 2008 Har heklet 6 engler nå, og skal montere de med hempe så de kan henge på juletreet. Nå har jeg begynt å hekle en girlander med snøkrystaller som også er til juletreet. Fader så hekledilla man får når man bare sitter sånn og venter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå