mysan Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Dette er ille. Røsegg mener i tillegg at det er meningsløst å bruke masse ressurser på å jakte på de narkomane i Oslo og ta fra dem brukerdoser og sette dem på glattcelle. Røsegg ville opplevd det tryggere om politiet brukte ressurser på bakmennene heller enn på brukerne. Politiet kommer ikke langt inn i salgskjeden når de jakter på brukeren på gata, fortsetter Røsegg. - Jakten på brukerne fører ikke til noe heldig i det hele tatt. Jeg kunne ikke vært mer enig. Har man først lite ressurser så burde man bruke dem på noe vettugt.
Atea Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Dette er ille. Jeg kunne ikke vært mer enig. Har man først lite ressurser så burde man bruke dem på noe vettugt. Jeg er helt enig. Det virker som om politiet ikke tør ta tak i bakmennene som også er vanskelige å finne eller faktisk finne bevis mot. De som åpner munnen eller mistenkes for å være et svakt ledd, blir ofte utsatt for en overdose eller forsvinner bare. Men hvorfor politiet driver terror mot de som er avhengige vet jeg ikke. En av grunnene er kanskje for å skremme vekk ungdom, men ungdom begynner ikke først å vanke på plata. De begynner gjerne i skolegården og sammen med litt eldre venner. Og ungdom er ofte tøffe og overmodige og føler at politiet er noe dritt som bare ødelegger og dette er de enige om slik at det oppstår en følelelse av at det er dem mot politiet og en sterk følelse av gjengmentalitet og solidaritet. For å hindre ungdom i å begynne med sterkere stoffer bør de få skikkelig informasjon og ikke bare høre hvor farlig det er. De bør også få høre at rusen oppleves bra til å begynne med i alle fall og at man ofte får det gratis før man må kjøpe og at det fører igjen med seg mange tragedier som prositusjon, innbrudd osv. Jeg vet ikke hvordan man skal løse dette men jeg tror mange i politiet har søkt dit fordi de liker makten de kan ha over andre som ligger nede...men det gjelder selvfølgelig ikke alle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå