Gå til innhold

Barn med på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det ganske ofte folk som har med barn på jobben, av ulike grunner. Noen av barna sitter rolig og holder på med noe og plager ingen. Mens andre bråker og krever oppmerksomhet konstant av alle rundt. Og mødrene (det er alltid mødre som har dem med, ikke fedre) mangler ofte gangsyn når det gjelder deres egne søte små. Overhørte moren til en av de mest bråkete ungene si i telefonen at datteren hadde vært såååå flink. Vi andre bare ristet på hodet. I hvilke situasjoner synes dere det er ok å ha med barn på jobben? Det bør vel egentlig bare være i situasjoner der man har prøvd alt annet og ikke har noe valg. Tar dere barna med ut hvis de bråker? Og det er vel ikke alle arbeidsplasser man kan ha med barn på heller. Men her om dagen hørte jeg faktisk barnegråt i bakgrunnen fra studio i en nyhetssending :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener man skal ha prøvd virkelig ALT annet før man tar barna med på jobben. Jeg synes selv det er en plage når mine kollegaer tar med sine barn. Heldigvis skjer dette bare veldig sjelden, og da holder jeg ut med det. Men hadde det skjedd støtt og stadig hadde jeg irritert meg grønn.

Det er bråk, enkelte av barna går inn på andres kontorer, eller står i døren og kikker inn (noe som er veldig distraherende og irriterende), foreldrene deres får ikke gjort jobben sin ordentlig, osv osv.

Skrevet

Det er greit når det ikke forstyrrer andre.

Skrevet (endret)

Enig med *Mim*

Det er noen her som har med barna i korte perioder, f.eks hvis kona skal innom kjøpesenteret rett ved siden av hender det mannen har datteren i en liten halvtime eller så. Det er også noen som har med barna hvis de har hjemmekontor, men skal innom en liten tur for å hente noe, snakke med noen el.l.

Om noen skulle hatt barna her i lange perioder ville det ikke vært greit, de ville jo ikke fått gjort mye jobb selv, og barna ville jo bli utålmodige og forstyrre alle andre. Men når det er bare en liten stund er det bare koselig.

Endret av Lady Lovelace
Skrevet

Å ha med barna er vel ytterste krisetilfelle, eller i på korte besøk.

Og det er kun OK hvis barna ikke forstyrrer andre.

Jeg vet jeg var med min far på jobben en gang som liten, og fikk sitte på et kontor ved siden av og spille dataspill. Tror vi var på jobben hans et par timer...

Skrevet

OK, så lenge mor/far får gjort jobben sin, og ungene ikke forstyrrer noen. Dvs veldig skjelden - som regel vil enten ungene bråke/kreve oppmerksomhet, eller forelderen får ikke gjort jobben sin. Må være siste utvei å ta med ungen på jobb :jepp:

Skrevet

Jeg har med barna på jobben hver dag jeg.....

Men nå jobber jeg i barnehage da, og barna har plass vi må betale for... :gjeiper:

Synes det er en uting at foreldre tar med barna på jobben ellers - man vil jo ikke få gjort det man skal og forstyrrer andre, kanskje man da like så godt kan ta en fri dag?

Mannen min jobbet tidligere på kontor og der var det mange som ikke fikk ordnet barnevakt på planleggingsdager osv og hadde med barnet på jobb.. Der ble det innført en regel om totalforbud for barn på jobb - det er jo bare forstyrrende, og ikke gøy for barna heller. Kjedelig å bruke de få fridagene de har fra barnehage/ skole til å være med på jobb...

Skrevet

Når ingen andre kan ha dem og sjefen heller vil ha deg og ungene på jobb enn hjemme. Da synes jeg det må være greit.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit i noen situasjoner, dersom barna forstyrrer andre. Dreier det seg om barn som ikke bråker eller løper rundt, så er det greit for meg i en hvilken som helst situasjon.

Hender titt og ofte at barn er med foreldrene sine på arbeidsplassen min. Har aldri opplevd noe tull med de.

:)

Skrevet
Når ingen andre kan ha dem og sjefen heller vil ha deg og ungene på jobb enn hjemme. Da synes jeg det må være greit.

Enig i den. (Men synes i grunnen det er helt greit at det ikke er tillatt hos oss.)

Gjest Huldali
Skrevet

Da jeg var liten var jeg ofte med mamma på jobben. Vet ikke om de andre syns jeg var en plage, holdt meg mest på mamma sitt kontor eller gikk ut på kjøpesenteret ved siden av. Jeg syns i hvert fall det var veldig stas å være med mamma på jobben :)

Så lenge barna er stille og rolige og arbeidssituasjonen tillater det, syns jeg det er greit, hvis det ikke finnes noen annen lønsing. Men hvis barna bråker/forstyrrer, må det være lov å si i fra til foreldrene eller barnet.

Skrevet

Nå jobber jeg i en veldig mannsdominert verden og hos oss er det bare menn som har hatt barna med på jobben. De er bare med en kort tur for å se hvor pappa jobber og jeg synes det er kjempekoselig å hilse på de nusselige små :ler:

Skrevet

I høst- og vinterferier, samt av og til planleggingsdager hender det at noen er med foreldrene på jobben. Vi har egne kontor, så merker ingenting til det annet enn at de er med i kantina i lunsjen, og det er bare hyggelig. Det er få som gjør det, men det kan være både mor og far.

Skrevet (endret)

Hvis man har eget kontor, og kun da.

...eller hvis man jobber på Ikea og kan dumpe ungene i filmrommet eller ballrommet.

Endret av Glynis
Skrevet (endret)

Læreren vår har hatt sin 5 år gamle datter med på skolen flere ganger, men da sitter hun å jobber selv på en pult, og forstyrrer ikke noe særlig, så det syns vi bare er koselig... Det hadde jo vært noe helt annet hvis hun forstyrret da...

Endret av Lubbe
Gjest Ikke innlogget Tusenfryd
Skrevet

Jeg hadde med mitt barn ved ettårsalder med den innstillingen et det får gå så lenge det går. Det gikk kjempefint. Ellers er jeg innom jobben og henter ting for å jobbe hjemmefra. En treåring - min treåring - har ikke veldig lett for å sitte stille og tegne fx. Men en film på en bærbar dvsspiller hadde vært en løsning. Uansett, så er det en nødløsning ved planleggingsdager etc men vi forsøker nå å ta fri de dagene vi da. Og ja, vi bruke rferiedager eller permisjon uten lønn på sånne dager hvor barnehagen er stengt el.

Her er det av og til barn på jobb, men de forstyrrer ikke. Og her er de like mye med pappaene sine som mammaene.

Skrevet

Det er koselig å se barna til de en jobber med, men helst ikke for ofte. Det kan også være forstyrrende hvis det er et barn som er bråkete. Løper rundt i gangene, og som foreldrene ikke har helt kontroll på (og det skjer). Har tålmodighet til å takle det for den korte tiden det vanligvis er, men må si at jeg har blitt irritert noen ganger også.

Skrevet

Jeg blir litt oppgitt når jeg blir møtt av ett barn som er med mor på jobb her..

Det er ikke så lett for meg å få konsentrert meg om jobben min når ett barn som krever mors oppmerksomhet hvert 3. minutt sitter i nabobåsen :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...