Gjest Gjest_Mariblom_* Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Ser flere slenger ut "jeg elsker deg" etter vannvittig kort tid. Synes det er sterke ord å si etter bare to mnd.. Hva mener dere?
Gjest Glør Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg synes man kan si det når man føler det, og det er det vel ingen tidsfrist på. Og ser ikke helt hva som skulle være galt med å finne ut av følelsene sine på ett tidlig tispunkt, så lenge begge er på samme bølgelengde.
Supramundane Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Det spørs vel på hva man føler etter 2mnd det. Jeg sa det etter 1mnd, mer eller mindre, og mener det om mulig enda mer i dag, enn jeg gjorde da.
MissStiles Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Helt enig! Det spørs hva man føler og hvor sterkt man føler det. Jeg har også sagt det etter 2-3 mnd.
Atea Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Jeg er skeptiker og selv om jeg har følt at jeg elsker, har jeg vært forsiktig med å si disse tre ordene. En gang f.eks. hadde jeg sex med en venn som ble en jeg ofte hadde sex med og under samleiet ramlet disse tre ordene ut av meg uten at det var planlagt. Men jeg elsket han ikke. Vi er gode venner i dag og jeg er og var glad i han som en venn. Han var voksen nok til å forstå at ordene bare kom ut av meg pga den hete elskoven og ble ikke skremt bort. I begynnelsen av et forhold er det forelskelse, begjær og mange følelser, men man kan ikke vite om man virkelig elsker et menneske mer enn andre man er glad i før man har lært å kjenne hverandre litt bedre og også de negative sidene. Men jeg skal ikke utelukke at noen kan elske hverandre fra begynnelsen. Det er jo mange ekteskap som holder gjennom gjennom mange år og som står sammen i kriser og motgang. Men det er dette med å si disse ordene i begynnelsen som kan virke litt skremmende på meg. Nå har jeg vært i et vanskelig forhold og han har sagt disse ordene men jeg er så mistenksom siden oppførselen hans ikke stemmer med ordene (han er rusmisbruker), og jeg er redd for at han har sagt det for å manipulere meg men noen har kanskje lettere for å si Jeg elsker deg enn andre og noen legger kanskje forskjellig mening i ordene?
Gjest long gone Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 En av mine kjærester elsket meg etter to måneder og ville forlove seg og alt var så gjevt, to måneder etter gjorde han det slutt. Så det er ikke langt mellom elsker deg og elsker deg ikke lenger.
Gjest Gjest_meia_* Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Da jeg hadde kjent ham i tre uker, var jeg sikker på at han kom til å bli min mann fordi jeg elsket ham og han meg. Vi har nå vært sammen uavbrutt i 19 år. Alt er relativt. Han jeg hadde før det igjen, var jeg sammen med i tre-fire år og var slett ikke sikker på om jeg elsket ham i det hele tatt.
Gjest Fliss Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Sist jeg var ute med jobben så var det en kollega som sa "Jeg elsker deg" til meg hele kvelden Må legge til at vi begge er gifte på hver vår kant.
camilla* Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 er ikke det jeg sier mest. Bruker mye "er glad i ". For meg er det å elske veldig sterkt. Tok lang tid før jeg sa det.
Anglofil Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Vel, jeg ser ikke noe galt i det, så lenge man faktisk mener det. Jeg tror jeg sa det etter en halv måned eller så. Det virket helt, helt naturlig og jeg mener det om ikke annet enda sterkere nå. Mvh Yvonne
Gjest *smak* Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 En av mine kjærester elsket meg etter to måneder og ville forlove seg og alt var så gjevt, to måneder etter gjorde han det slutt. Så det er ikke langt mellom elsker deg og elsker deg ikke lenger. Tragikomisk
Gjest Wind Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Folk får ta den tiden de trenger. Noen sier det etter en uke, andre aldri. Det jeg ikke orker er mennesker som må prakke det at de elsker noen på alle andre, f.eks. i facebookstatuser, på msn, hver gang de skal forlate hverandre i et kvarter (har et vennepar som ser ut til å bruke "elsker deg" istedenfor "hadet" eller "snakkes snart"), osv. Selv sa jeg det vel etter fire måneder. Det føltes riktig da, og føles enda mer riktig nå.
Saeria Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Vel, jeg ser ikke noe galt i det, så lenge man faktisk mener det. Jeg tror jeg sa det etter en halv måned eller så. Det virket helt, helt naturlig og jeg mener det om ikke annet enda sterkere nå. Mvh Yvonne Selv var jeg forlovet etter 2 måneder. I dag, 8.5 år etter, er jeg gift med denne mannen.
Gjest okay? Skrevet 7. november 2008 #14 Skrevet 7. november 2008 Folk får ta den tiden de trenger. Noen sier det etter en uke, andre aldri. Det jeg ikke orker er mennesker som må prakke det at de elsker noen på alle andre, f.eks. i facebookstatuser, på msn, hver gang de skal forlate hverandre i et kvarter (har et vennepar som ser ut til å bruke "elsker deg" istedenfor "hadet" eller "snakkes snart"), osv. Selv sa jeg det vel etter fire måneder. Det føltes riktig da, og føles enda mer riktig nå. So du syns det er feil at de som elsker kvarandre skal dele det med andre? Eg og sambuaren min elsker kvarandre like masse og meir som den gangen me først sa det til kvarandre etter ein mnd. Klart me bruker de ordene når me er ute blandt folk og, kan ikkje berre være slik at ein skal elske kvarandre heime, men ikkje ute blandt andre folk. Eg er fortsatt like forelska og gal etter sambuaren min som eg var da me vart sammen for mange år sidan. Kvar gang eg skal reise frå han, eller me skilles og går videre med vår eigen vennegjeng, sei eg at eg elsker han, og han sei det samme til meg. Sånn er det å virkeli elske nokon! ordene vert aldri oppbrukt.http://forum.kvinneguiden.no/style_images/1/folder_post_icons/icon12.gif
Gjest #Spidergirl# Skrevet 7. november 2008 #15 Skrevet 7. november 2008 Da har eg sagt ordene en liten stund som mange synes er for tidlig å si, men etter at kjæresten hadde vore i fengsel og eg hadde ikkje sett han på 7 veker, så fikk eg god tid å tenke på kva eg følte. Da han var her, var eg sikker på at eg elsket denne mannen. Vi har vore sammen i 3 mnd i 29 november. No sier eg det ofte på mld og i telefon. Eg er så forelska at eg vil gifta meg med mannen og vil ha barn med han og eg føler meg trygg. Han er alt eg vil ha og litt til, så han er enkel å elske. Eg trur dette er særs individuelt og ikkje minst personlig. Noen mennesker innser fortere kjærlighet enn andre. Eg brukte lang tid på å finne min, men når eg først fant han så smalt det virkelig
Gjest Wind Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 (endret) So du syns det er feil at de som elsker kvarandre skal dele det med andre? Eg og sambuaren min elsker kvarandre like masse og meir som den gangen me først sa det til kvarandre etter ein mnd. Klart me bruker de ordene når me er ute blandt folk og, kan ikkje berre være slik at ein skal elske kvarandre heime, men ikkje ute blandt andre folk. Eg er fortsatt like forelska og gal etter sambuaren min som eg var da me vart sammen for mange år sidan. Kvar gang eg skal reise frå han, eller me skilles og går videre med vår eigen vennegjeng, sei eg at eg elsker han, og han sei det samme til meg. Sånn er det å virkeli elske nokon! ordene vert aldri oppbrukt.http://forum.kvinneguiden.no/style_images/1/folder_post_icons/icon12.gif Det er helt greit at folk sier at de elsker hverandre ute blant folk. Jeg sier da ikke at det ikke er greit! Og jeg vet hvordan det er å "virkelig elske noen", det kan du ta helt med ro. Regnet med å få en reaksjon på det jeg skrev, egentlig. Det jeg mener er mennesker som i over ett år skifter facebookstatus minst en gang per uke, og tydeligvis ikke kan skrive noe annet enn om kjæresten. Det er "XXX elsker XXX SÅÅÅÅ mye!! H*n er best i hele verden." osv., og det er ikke til å unngå at det blir litt fjortisfaktor. Når personen(e) i tillegg "klager" over andre som skriver like mye om sitt forhold i slike statuser, så reagerer jeg. Og jeg snakket heller ikke om hvis man sier hadet for kvelden, eller hvis noen skal være borte i flere timer. Jeg snakker om hvis en f.eks. skal på do. Da er det "jeg elsker deg" og kyssing og nussing i ca. 10 minutter før. Når de i tillegg er sammen med mennesker som nettopp har slått opp med kjæresten, så er det litt respektløst, føler jeg. Sånn.. der fikk jeg kanskje utdypet litt. Sier selvsagt også til kjæresten min at jeg elsker ham. Men det blir ikke mindre sant av at jeg lar være å si det i nærheten av mennesker som kanskje sliter litt med kjærlighetslivet. (for eksempel) Ble det bedre nå, eller rotet jeg meg bare enda mer bort? :klask: Må bare også legge til at det heldigvis er få som oppfører seg slik. Jeg har ett vennepar som er sånn, og er glad for at de har funnet hverandre, men det kan bli litt mye. Endret 7. november 2008 av Wind
Gjest Gitte Skrevet 7. november 2008 #17 Skrevet 7. november 2008 Sånn er det å virkeli elske nokon! Så vi som ikke slenger det rundt omkring oss hele tiden elsker mindre enn dere som gjør det...?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #18 Skrevet 7. november 2008 Det er helt greit at folk sier at de elsker hverandre ute blant folk. Jeg sier da ikke at det ikke er greit! Og jeg vet hvordan det er å "virkelig elske noen", det kan du ta helt med ro. Regnet med å få en reaksjon på det jeg skrev, egentlig. Det jeg mener er mennesker som i over ett år skifter facebookstatus minst en gang per uke, og tydeligvis ikke kan skrive noe annet enn om kjæresten. Det er "XXX elsker XXX SÅÅÅÅ mye!! H*n er best i hele verden." osv., og det er ikke til å unngå at det blir litt fjortisfaktor. Når personen(e) i tillegg "klager" over andre som skriver like mye om sitt forhold i slike statuser, så reagerer jeg. Og jeg snakket heller ikke om hvis man sier hadet for kvelden, eller hvis noen skal være borte i flere timer. Jeg snakker om hvis en f.eks. skal på do. Da er det "jeg elsker deg" og kyssing og nussing i ca. 10 minutter før. Når de i tillegg er sammen med mennesker som nettopp har slått opp med kjæresten, så er det litt respektløst, føler jeg. Sånn.. der fikk jeg kanskje utdypet litt. Sier selvsagt også til kjæresten min at jeg elsker ham. Men det blir ikke mindre sant av at jeg lar være å si det i nærheten av mennesker som kanskje sliter litt med kjærlighetslivet. (for eksempel) Ble det bedre nå, eller rotet jeg meg bare enda mer bort? :klask: Må bare også legge til at det heldigvis er få som oppfører seg slik. Jeg har ett vennepar som er sånn, og er glad for at de har funnet hverandre, men det kan bli litt mye. Det ble betre no;) Deler av det kan eg være enig i:) ein skal respektere de ein er rundt, og ikkje ete opp kvarandre rett forran ansiktet til andre! Folk må vite kor linja går!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #19 Skrevet 7. november 2008 I begynnelsen av et forhold er det forelskelse, begjær og mange følelser, men man kan ikke vite om man virkelig elsker et menneske mer enn andre man er glad i før man har lært å kjenne hverandre litt bedre og også de negative sidene. Men jeg skal ikke utelukke at noen kan elske hverandre fra begynnelsen. Det er jo mange ekteskap som holder gjennom gjennom mange år og som står sammen i kriser og motgang. Men det er dette med å si disse ordene i begynnelsen som kan virke litt skremmende på meg. Jeg har visst. Jeg har sagt disse ordene tre ganger, og jeg har alltid i ettertid også visst at det stemmte. Jeg elsker enda alle tre som jeg sa det til(de kommer alltid til å ha en spesiell plass i hjertet mitt, til tross for at vi ikke var rett for hverandre), og i alle tre tilfellene sa jeg det relativt tidlig. Jeg har også hatt forhold hvor jeg har visst at jeg ikke elsket personen til tross for den hete forelskelsen og alt begjæret. Jeg visste hele tiden i de forholdene at jeg ikke kom til å bli mer enn glad i personen og at det ikke var noe som kom til å vare. Noen av oss har andre følelser og kan kjenne forskjellen ganske tidlig, mens andre (som deg selv) behøver lenger tid for å skille følelsene fra hverandre for å se hva som vokser seg om til å bli det å elske og hva som bare var en forelskelse. Både jeg og mannen sa det til hverandre etter en måned. Jeg har aldri følt det på den måten som jeg gjore med ham, og jeg har heller aldri vært i tvil om at jeg elsket ham fra så godt som dag en. Vi har nå vært sammen i åtte år. Det er altså fullt mulig både å kjenne disse følelsene så tidlig, og at det kan være rett å si det så tidlig også.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #20 Skrevet 7. november 2008 Så vi som ikke slenger det rundt omkring oss hele tiden elsker mindre enn dere som gjør det...? Nei, men andre har større behov for å bruke orda oftere en andre. ser ikkje noko gale i å sei det mindre eller meir, so lenge de gjer det som føles rett for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå