Gå til innhold

Utregning av arbeidsgiveravgift

Anbefalte innlegg

Gjest Regnskapsukyndig
Skrevet

Å jeg blir gal av de regnskapsgreiene!! At jeg IKKE er kompetent til å ha ansvaret for firmaets regnskap er i hvertfall helt sikkert Nå strever jeg med den forbaskede arbeidsgiveravgiftutregningen igjen. Regnskapsprogrammet mitt forteller meg hvor mye jeg skylder, men ikke beregningsgrunnlaget, og jeg får det bare ikke til å stemme

Jeg har bruttolønn + feriepenger, og når jeg regner 14,1% på det så blir det ikke det tallet programmet mitt sier at jeg skylder Hva er det jeg ikke forstår???? :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ulike satser for arbeidsgiveravgift rundt omkring i Norge. Varierer også med bransje delvis. Har du dobbelsjekket dette i dataprogrammet ditt?

Gjest regnskapsukyndig
Skrevet

Det er andre veien det er feil. Altså at den bruttolønnen/feriepengene jeg sitter med ikke blir så mye i arbeidsgiveravgift som programmet sier jeg skal betale.. Og mer enn 14,1% er det vel ingen steder :klø:

Skrevet

Har du forsikringer, jobbtelefon, bonus eller andre godtgjørelser (frynsegoder) da?

Skrevet

Har du innberettet firmabil, fri telefon, fri avis, otp, kilometer?

Har du betalt ut feriepenger nå siden du nevner det?

Skrevet (endret)

Kan det være forskuddsbetalt lønn som skaper trøbbelet?

Endret av Eliza Doalot
Gjest Lønningskontoret
Skrevet

Er det avsatte feriepenger du har med i beregningen? Eller utbetalte? Det beregnes ikke arbeidsgiveravgift av feriepenger før de blir utbetalt.

• 2 uker senere...
Skrevet
Er det avsatte feriepenger du har med i beregningen? Eller utbetalte? Det beregnes ikke arbeidsgiveravgift av feriepenger før de blir utbetalt.

Ligger firmaet i en 1A sone som har fribeløp på AGA?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...