Gjest Regnskapsukyndig Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Å jeg blir gal av de regnskapsgreiene!! At jeg IKKE er kompetent til å ha ansvaret for firmaets regnskap er i hvertfall helt sikkert Nå strever jeg med den forbaskede arbeidsgiveravgiftutregningen igjen. Regnskapsprogrammet mitt forteller meg hvor mye jeg skylder, men ikke beregningsgrunnlaget, og jeg får det bare ikke til å stemme Jeg har bruttolønn + feriepenger, og når jeg regner 14,1% på det så blir det ikke det tallet programmet mitt sier at jeg skylder Hva er det jeg ikke forstår????
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Det er ulike satser for arbeidsgiveravgift rundt omkring i Norge. Varierer også med bransje delvis. Har du dobbelsjekket dette i dataprogrammet ditt?
Gjest regnskapsukyndig Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Det er andre veien det er feil. Altså at den bruttolønnen/feriepengene jeg sitter med ikke blir så mye i arbeidsgiveravgift som programmet sier jeg skal betale.. Og mer enn 14,1% er det vel ingen steder :klø:
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Har du forsikringer, jobbtelefon, bonus eller andre godtgjørelser (frynsegoder) da?
Sol79 Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Har du innberettet firmabil, fri telefon, fri avis, otp, kilometer? Har du betalt ut feriepenger nå siden du nevner det?
Eliza Doalot Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 (endret) Kan det være forskuddsbetalt lønn som skaper trøbbelet? Endret 6. november 2008 av Eliza Doalot
Gjest Lønningskontoret Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Er det avsatte feriepenger du har med i beregningen? Eller utbetalte? Det beregnes ikke arbeidsgiveravgift av feriepenger før de blir utbetalt.
Sofie1 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Er det avsatte feriepenger du har med i beregningen? Eller utbetalte? Det beregnes ikke arbeidsgiveravgift av feriepenger før de blir utbetalt. Ligger firmaet i en 1A sone som har fribeløp på AGA?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå