Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg er en svoren fan av Olay og har pusha på mang en venninne og kgbruker dette.

Men nå som det har blitt kaldere tider så funker det ikke lenger! Jeg klør og klør, spesielt i pannen men også resten av kroppen kløøøør. Jeg har prøvd alt som kan krype og gå, fra spenol til Nivea, men ingenting funker.

Nå har jeg dårlig råd og kan ikke koste på meg en krem/lotion til flere hundre kroner, er det noen som vet om noe som funker som ikke koster uffen?

Klør spesielt etter dusjen selv om jeg smører meg inn 2-3 ganger. Ansiktet er det verste, blir stivt og trasig og har fått sorte prikker på nesa (jeg har ALDRI hatt det før).

Noen råd før jeg klør av meg all huden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusj så kort du kan og med det kaldeste vannet du klarer. Jeg sliter selv med tørr hud i ansiktet nå som vinteren er her. Har gått til innkjøp av ny rensekrem og en olje for tørr hud fra Aveda. Så får jeg håpe at dette kan hjelpe meg denne vinteren!

Skrevet (endret)

Hvis du får sorte prikker når huden tørker inn, har du sannsynligvis dehydrert hud, ikke tørr hud. Viktig forskjell når du kjøper et produkt.

Jeg vet du sier du har lite penger, og du gjør selvfølgelig som du vil. Det eneste som fungerer for meg er clarins. Clarins var i sin tid et legemiddelfirma med hovedvekt på hud.

På sommeren bruker jeg Clarins Gentle Day Cream, som har vært revolusjonerende for meg. Nå som vinteren er kommet, kjenner jeg at jeg trenger noe fetere. Jeg har pleid å bruke Clarins Multi Active Day Cream for Dry Skin, har alltid vært veldig fornøyd med denne, men skal høre på et parfymeri om dette fortsatt er det beste for huden min. Om natten på vinteren bruker jeg Clarins Multi Active Night Prevention Plus Cream.

Til kroppen bruker jeg verdens beste fuktighetskrem Clarins Moisture Rich Body Lotion. På sommeren bruker jeg noe billig (bare ikke Nivea, for det reagerer jeg på)

Og som nevnt, korte dusjer i lunkent vann. Bruk en parfymefri såpe, og bruk den kun de stedene på kroppen du trenger.

Ellers spis masse omega 3, 6 og 9. Spør kroppen innenfra!

Og kutt ut/reduserer alkohol, røyk og sukker.

Du kan jo i allefall ta turen innom et parfymeri og få hjelp til å finne ut hva slags hudtype du har, og hva du trenger, så kan du evt lete i billighylla på rimi om du vil, da vet du i hvertfall at du kjøper riktig søppel ;)

Endret av stjernekyss
Skrevet

Prøv å bruke babyolje på kroppen etter du har dusjet. Ikke i ansiktet da men.

Min hud blir ihvertfall god og myk.

Gjest LanaLane
Skrevet

Takk for råd:) Skal stikke innom apoteket i dag og spørre. Håper jeg finner noe som passer, skal ta med meg forslagene deres. Bruker heller litt mye på å finne noe bra!

Skrevet
Takk for råd:) Skal stikke innom apoteket i dag og spørre. Håper jeg finner noe som passer, skal ta med meg forslagene deres. Bruker heller litt mye på å finne noe bra!

Jeg begynte nettopp med A-krem igjen (har ikke brukt den på minst fem år) nå som det ble kaldt og surt i været, og det gjorde i hvert all underverker for ansiktet mitt. Har tørr og sensitiv hud. Den pleier å være på tilbud til rett over hundre kroner også.

Anbefaler den ikke som dagkrem året rundt, men i vinterperioder.

Skrevet
Til kroppen bruker jeg verdens beste fuktighetskrem Clarins Moisture Rich Body Lotion.

Åh, jeg skulle akkurat til å lage en tråd med et lite Clarins-spørsmål:

Lukter Clarins bodylotion like fantastisk som kremene? Fikk en prøve på dagkrem, nattkrem og øyekrem som var helt fantastisk, både i konsistens og lukt. Og jeg trenger ny bodylotion, men jeg vil bare ha den hvis den lukter like godt. :)

Skrevet
Åh, jeg skulle akkurat til å lage en tråd med et lite Clarins-spørsmål:

Lukter Clarins bodylotion like fantastisk som kremene? Fikk en prøve på dagkrem, nattkrem og øyekrem som var helt fantastisk, både i konsistens og lukt. Og jeg trenger ny bodylotion, men jeg vil bare ha den hvis den lukter like godt. :)

Ja, det er den samme lukten :) Og man får silkehud av den. Har prøvd tusen forskjellige bodylotion for å kunne slå meg til ro med en som ikke er så dyr, men det finnes ingen over, ingen under og ingen ved siden av :)

Skrevet

Åh, så fantastisk. Hvor mye koster den i parfymeri?

Skrevet

Det husker jeg ikke, men alt for mye. Den er verdt det da. Pleier å kjøpe på taxfree. Eller strawberrynet, men nå er dollaren så høy at det er skummelt!

Skrevet

Jeg er blitt så vant til å bruke parfymerimerker og er så fornøyd med det at de gangene jeg ser en ny krem som koster under 400 kroner tenker jeg 'oi, så billig!'.

Kanskje en ørliten uvane, gitt.

Skrevet
Jeg er blitt så vant til å bruke parfymerimerker og er så fornøyd med det at de gangene jeg ser en ny krem som koster under 400 kroner tenker jeg 'oi, så billig!'.

Kanskje en ørliten uvane, gitt.

Da blir du nok fornøyd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...