Gå til innhold

Gjest med bunad

Gjest bryllupsgjest

Fremhevede innlegg

Gjest bryllupsgjest
Skrevet

Hvis man har på seg bunad i bryllup, hvor vanlig er det å skifte til noe annet på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis man har på seg bunad i bryllup, hvor vanlig er det å skifte til noe annet på kvelden?

Når jeg har vært i bryllup hvor folk har hatt på seg bunad har de fleste byttet til noe annet både før og etter middagen. Ville jeg nok selv også hvis jeg skulle hatt på meg bunaden i bryllupet/kirken.

Men jeg hadde ikke reagert om noen gikk i bunad hele kvelden altså :)

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

Hvorfor er det vanlig å bytte hvis man har på seg bunad i kirken? I de bryllupene jeg har vært i, har de som har hatt bunad, hatt det hele dagen.

Endret av Ansjoni
Skrevet
Hvorfor er det vanlig å bytte hvis man har på seg bunad i kirken? I de bryllupene jeg har vært i, har de som har hatt bunad, hatt det hele dagen.

Jeg ville definitivt byttet av praktiske årsaker.. Bunad er varmt (!) og ikke mye dansevennlig :fnise:

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg har opplevd begge deler; noen skifter etter middagen mens andre gjør det ikke. De jeg kjenner som skifter gjør det stort sett fordi det er varmt å danse med bunad på, og/eller de føler de ikke kan (bør) feste skikkelig med bunad på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...