Gå til innhold

Datteren min på 7 måneder er våken om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min sovner fint hver kveld ved 1900-1930 tiden, men etter tolv hver natt våkner hun opp til flere ganger. Når hun våkner er hun ikke sulten, bare veldig våken. Hun ruller seg over på maven og snur seg rundt i sengen, og jeg er inne hos henne mange ganger fra kl 0300-0700, og snur henne tilbake på ryggen og gir henne smokken. Noen ganger sovner hun noen ganger ikke. Da snur hun seg bare tilbake til maveleie igjen. Har prøvd å la henne bli liggende på maven, men hun blir veldig urolig etter en stund og begynner å gråte. Det er som om hun ikke helt vet hva hun skal gjøre når hun først ligger der på maven. Hun er over 7 måneder og burde jo sove natten gjennom?Dagene ser slik ut

Våkner 0700 får frokost, leker og sover i vognen ute fra ca 0900-1130. Får grøt, og mme, og leker til ca 1330. Sover kanskje en time. Får mme, leker. Sover igjen kanskje 1600-1630. Får mme. Om kvelden får hun grøt og mme. Hun drikker ca 200 hver gang.

Begynner å bli ganske desperat. Hadde det bare vært at hun ville ha mat om natten, så kunne hun ihvertfall ha fått det og så sovnet etter det, men er hun våken, så er hun jo våken?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøve å legge henne litt senere da?

Det er mange babyer som fortsatt vil ha mat om natta når det er over 6 mnd ;) Men siden det ikke er tilfellet her blir det jo egentlig enda vanskeligere...

Hva med å prøve å vente til 20 med å legge henne? Og la henne sove litt mindre på dagtid? 2,5 time i strekk hørtes veldig lenge ut. Kan hende hun går i "nattmodus" da, og tuller til søvnrytmen. Prøv å vekke henne etter 1,5 - 2 timer.

Endret av imli
Skrevet

Mine har ikke sovet natta gjennom ved samme alder. Støtter forslaget om å legge henne litt seinere.

Skrevet

Begynner hun å bli så stor nå at den siste middagsluren er overflødig?

Kanskje hun sover så mange lurer i løpet av dagen at hun ikke skjønner at det er natt?

Skrevet (endret)

tja.. sånn kan ungen min på 13mnd være enda.. våkner om natta og er da gjerne våken 1-2timer.. så at en på 7mnd gjør det ser jeg ikke akkruatt på som uvanlig.. det er sånn det er å ha barn det.

prøv å legg henne tidligere og kutt ut den siste luren henens isteden. kan kanskje hjelpe på

Endret av Pasha
Gjest Gjest_gjesteline_*
Skrevet

Vår gutt har en flaske med vann med seg i senga, han sover fra 18.30-19.00 til 07.00.

Men han sov ikke en hel natt før han var rundt 9-10 mnd da.

Om han våkner på natta får han litt vann å drikke, og da sovner han fort igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...