Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Forloveden min og jeg har aldri hatt noe budsjett, men bare brukt penger på det vi har lyst på og da også handlet mat stort sett hver dag etter jobb osv.

Det sier seg selv da at det blir myyye penger på mat hver mnd, og i forbindelse med bryllup er det på tide med litt sparing/budsjettering.

Hva er et vanlig matbudsjett for to personer?

Vi er ikke interessert i å spinke og spare og ikke kunne kose oss med god mat, men være flinkere til å ha storinnkjøp for å unngå å dra i butikken mer eller mindre hver dag (fy)..

Hva bør man da regne med i matutgifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker søkefunksjonen og skriver inn 'mat' for dette forumet så ser du det har vært veldig mange tråder i det siste, til sammen har du vel minst hundre svar i de største trådene. :)

Skrevet (endret)
Hvis du bruker søkefunksjonen og skriver inn 'mat' for dette forumet så ser du det har vært veldig mange tråder i det siste, til sammen har du vel minst hundre svar i de største trådene. :)

Det burde jeg jo ha tenkt selv da..

Sjekket ut saken og jeg fant-jeg fant :)

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Tja, noen ganger er det helt umulig å søke etter noe her inne, særlig de gangene jeg husker en 'viktig' tråd og allikevel så er ikke søkemotoren noe særlig behjelpelig. Men vi hadde jo ganske flaks med denne. :)

Skrevet

Men nå har jo matprisene steget kraftig siden i sommer og da er det kanskje lov å spørre på nytt? Jeg merker på økonomien (matbudsjettet) at det tar mer enn det gjorde i vår, og jeg prøver å leve mest mulig vegetabilsk og handle inn når det er tilbud men likevel merker jeg det på saldoen...

Man kan jo si at det er en fin måte å slanke seg på, men å leve for kalorifattig gjør jo forbrenningen lavere og man taper muskler og det er ikke sunt...

Men matprisene har steget og jeg synes de har steget mye men så tjener jeg ikke så mye heller så jeg merker det kanskje mer enn andre (er singel).

Skrevet

To av trådene er fra september/oktober.

Skrevet
To av trådene er fra september/oktober.

Og da lå jeg mest under dyna og hadde sex så jeg fulgte ikke med på hva som ble debattert på økonomifronten her på kg... :søvn:

Skrevet

Vi er tre og bruker ca 6000 på det som blir handlet på matbutikker.

Gjest Raptuza
Skrevet

To vaksne og ein tiåring og ein stor hund: ca 5000 pr mnd i daglegvarer.

Skrevet

Jeg inkluderer ikke hundematen i mine kostnader til dagligvarer, og har en egen post i mitt regnskap hvor jeg fører utgifter til hund.

Men jeg handler hundematen min på dyrebutikken..

Jeg er veldig spent på hvor mye (lite) vi har brukt på mat denne måneden, da jeg har skjerpa meg fullstendig etter å ha funnet ut at jeg bruker mellom 6 og 7000 på mat til meg og samboer.

Denne måneden (beregner 1 mnd fra lønningsdag til neste lønningsdag, får lønn den 11. hver mnd) har jeg planlagt mathandlingen veldig godt, og kun handlet det jeg trenger. I tillegg har jeg begynt på slankekur, så det blir ikke handlet noe snacks og godteri lengre :) Det skal bli artig å se hvor mye vi kan spare inn!

Skrevet

Det beste å gjøre er å handle sjelden. Lag liste og handle to-tre ganger i mnd. Utrolig hvor mye man sparer på det. Kjøp kun ting som brød, melk utenom.

Skrevet

Jeg tar også storhandelene mine på billigbutikker. Det er utrolig hvor mye billigere ei handlevogn blir på rema 1000 i forhold til på Ica Maxi og meny f.eks.

Dersom jeg skal ha noe som krever at jeg handler på meny eller ica maxi handler jeg bare det på den butikken. F.eks fersk fisk eller nygrillet kylling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...