Gjest Gjest_Vildvild_* Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hei jenter! Noen som skal gifte seg i januar om få mnd? Hvor langt har dere kommet? Jeg er så redd for at jeg har glemt noe...
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg gifter meg i februar, så er ikke mange dagene etter deg! -Har bestilt lokale og kirke -Får materialet til å lage invitasjonene om ca. en uke. Sender disse ut i slutten av november/starten av desember -Har tenkt på hvilken dekor jeg vil ha på bordene og i lokalet, ikke noe fancy her. Skaffet noen duker, og noe pynt -Ei venninne skal lage brudebukett, skal finne ut med henne hvilke blomster og hvordan få tak i blomstene -En annen venninne skal synge en sang i kirken, men vi mangler fortsatt pianist -Kjolen er ordnet, må bare sy den inn -Sko er kjøpt -Usikker på om jeg skal ha slør eller ikke -Må fikse undertøy -Skal leie vest til min kjære, også på "to do"-listen -Leter etter catering som kan lage varmrettene til en hyggelig pris -Har bedt slekt og venner kjøpe inn alkohol når de er i utlandet -Må en tur eller tre til Sverige for å skaffe resten Innser at jeg har tenkt på veldig mye, men har utrolig mye som skal ordnes! Lykke til, og skriv gjerne hvor du ligger i løypa!
angara Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Heller ikke januar her, men dagen før (altså nyttårsaften). Har innsett at det nå er for sent å bestille mer fra ebay og være sikker på å få det i posten i tide! Dette er ting vi IKKE har gjort (ferdig) ennå: -samtale med presten og organisten -bordplassering (argh! en håndfull av gjestene er fremdeles ikke sikre på om de kan komme!) -sanghefte med info -eventuelle bord- eller velkomstsanger (bare hvis vi finner noe BRA!) -servitører (de vi hadde har trukket seg, nå prøver vi å smiske med noen andre) -cateringhjelp til to av rettene (eggerøre og waldorfsalat, som vi skal ha MYE av), resten lager vi selv -alkoholen ikke helt i boks, vi må noen flere turer til Sverige -all matlagingen, som skal skje i romjula -har igjen å brenne / velge ut noen CDer med festmusikk + sikkert mye mer, som jeg ikke kommer på i farta. Ting jeg ikke har kontroll på i det hele tatt -blomster (det må vi ta rett før, se hva som finnes i butikkene rundt nyttår, både til brudebuketten, knappehull og pynt i lokalet) -innslag (hvem skal holde tale? Blir det i hele tatt sanger? Kanskje ingenting skjer?) -sminke/hår (en venninne lovte å hjelpe. Hun har hatt det så travelt i det siste, og vi har ikke prøvd ut noenting, og jeg aner ikke hvordan dette skal gå) Noe av dette er jo mer eller mindre selvvalgt pga lavt budsjett, men som gjør meg litt stresset når jeg tenker på det. Jeg aner heller ikke om venninnene mine arrangerer utdrikningslag. Vi pleier å gjøre det for hverandre, men avtaleboka mi er fullstappet med alt fra julebord til jobbseminar frem mot jula, og min forlover er nok heller en "ordne ting i siste liten"-person enn en som planlegger i god tid. Lurer på om de får til noe.
Gjest Gjest_Vildvild_* Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Godt å høre at dere ikke har alt i orden og! Phuu... Sånn ligger jeg ann: - kjolen er i boks, men er forsinket!!!!! kommer noen dager før bryllupet. Er SUPER stresset over det!! - lokalet bestilt - ordnet kokk - vielsen er ok - blomster + brudebukett ok - kjoler til brudepiker ok - Men mangler klær til brudesvenn - fikk gifteringer m gravering igår. - mat er ca ok, men mangler litt oversikt - skal til sverige neste helg og kjøpe kjøtt og drikke - hotellrom til bryllupsnatten bestilt - levert de juridiske papirene, men er ennå ikke godkjent WÆ! har dere fått de tilbake?? - toastmaster er valgt, men vet ikke hva han skal gjøre / si enda - må kjøpe dress til min forlovede. - lage bordkort må jeg - invitasjoner er sendt ut - heldigvis! Vi er og på budsjettbryllup. betaler ca 25 000 kr pluss klær for hele pakka. Føler jeg har glemt mange ting.. Ser dere noe jeg kan føye på to do lista ?
Gjest Gjest_Vildvild_* Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Glemte å skrive at håret og sminken ordner en venninne..
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Skal gifte meg 17 januar og har ordnet kjole, sko, dress, lokale, mat, kirke og forlovererklæringen. Mangler blomster, kjole til dattera mi, fotograf og frisør, men nå er jeg person som tar ting litt rolig, he he
Gjest Deception Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 (endret) . Endret 7. november 2008 av Deception
MiAmore83 Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Jeg gifter meg også i Januar, men ikke før om et år. Kan jeg likevel få være med her? Kan være jeg kan plukke opp litt tips og råd, nettop fordi det er denne måneden av året Forøvrig har vi booket kirken, lokalet er bestemt og booket, kjolen er bestilt. Kjøpt på EBay, kjempespent på resultatet! Har sett litt på gjestelista for ca. antall, og skal nå se litt på budsjettet. Forloveren min og brudepikene er valgt, han vet vel hvem det blir men ikke spurt noen enda. Vi skal ha koltbord, så vi er på stadig jakt etter tips og råd til dette! Ellers, hva gjør dere andre vinterbruder i planleggingen, da tenker jeg på årstiden? Varme i lokale, kjole/cape, transport osv..?
angara Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Ellers, hva gjør dere andre vinterbruder i planleggingen, da tenker jeg på årstiden? Varme i lokale, kjole/cape, transport osv..? Har vintercape. Vurderte hansker, men tror jeg dropper det. Det blir så mye håndhilsing og slikt likevel utenfor kirken. Får satse på at jeg klarer å trippe i de små brudeskoene gjennom snøen etter kirken og på vei til festlokalet. Vurderte å kjøpe hvite vintersko til utendørsbruk, men har slått det fra meg. Det er panelovner og en vedovn i lokalet vårt. Jeg tror det kommer til å bli varmt nok, for vi blir ca 100 stk, og lokalet tar visst maks 100. Ser for meg at så mange mennesker varmer opp et lokale ganske mye. Vi får lokalet 2 dager i forveien, så vi har god tid på å varme det opp før gjestene kommer.
Gjest Gjest_teskjekjerringa_* Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Jeg er på utkikk etter en vintercape! Enten kort eller litt lang...har ikke bestemt meg. Budsjettet tilsier at jeg ikke kan ta meg råd til dette. Men kommer jo til å fryse i hjel... Er det noen her som har noen tips? Eller som kanskje har en oppskrift slik jeg kan sy en? Leita litt på Finn.no, men fant egentlig ikke noe. Og har ikke funnet noe på nett i utlandet. Kanskje noen vet om en bra side med billige caper?
Gjest Gjest_Vildvild_* Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Jeg er på utkikk etter en vintercape! Enten kort eller litt lang...har ikke bestemt meg. Budsjettet tilsier at jeg ikke kan ta meg råd til dette. Men kommer jo til å fryse i hjel... Er det noen her som har noen tips? Eller som kanskje har en oppskrift slik jeg kan sy en? Leita litt på Finn.no, men fant egentlig ikke noe. Og har ikke funnet noe på nett i utlandet. Kanskje noen vet om en bra side med billige caper? Hvor i landet bor du? Jeg har fått lånt cape av en venninne, men hun eier en brudesalong og leier de ut og.....
Gjest Gjest_teskjekjerringa_* Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Hvor i landet bor du? Jeg har fått lånt cape av en venninne, men hun eier en brudesalong og leier de ut og..... Jeg bor i Oslo!!
Gjest Gjest_vildvild_* Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Jeg bor i Oslo!! åja.. jeg bor i Bergen. Men sjekk med salonger som leier ut kjoler.. kanskje de leier ut cape og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå