Gå til innhold

Han sover på sofaen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ensom_*
Skrevet

Helt siden jeg og kjæresten min ble samboere, har han tilbrakt mange netter på sofaen. Det er ikke det at han legger seg til der for å sove, men han evner ikke å legge seg når han blir trøtt og sovner der med tvn surrende i bakgrunnen. Nå begynner jeg å bli rimelig lei av å tilbringe 4-5 netter i uken alene. Ikke legger han seg samtidig som meg, noe som i og for seg er greit nok. Er han ikke trøtt da så er han ikke trøtt da. Men jeg sovner alene og våkner alene. Jeg har tatt dette opp med han noen få ganger, og da bedrer det seg ofte en liten stund. Også sklir det ut igjen. Er jeg bare teit som reagerer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde ikke jeg heller likt. Mannen min var sånn en stund, og det var litt stusslig.

Ta det opp igjen, du, ikke gi deg! Det er jo ikke akkurat så godt å ligge på sofaen og sove? :klø:

Skrevet

mannen min sovner også ved sofaen..veldig trist :(

Han vil ikke legge seg..da han vil ha mest ut av dagen (!) forstå den som vil.

Men han har blitt flinkere etterhvert...bare forsett å mas. Er ikke koselig fohold om man føler seg alene. En av grunnen i et fohold er å ligge inntil noen og sovne..det er så digg.

Skrevet

Akkurat sånn var kjæresten min før også.

I begynnelsen ble jeg lei meg for det. Sto til og med opp og vekket ham for å få ham til å komme og legge seg, men kunne jo ikke fortsette med det i lengden. Det førte jo til at min natt ble ødelagt også.

Så det jeg gjorde var å forklare ham hvorfor jeg syns dette var leit. Vi kom da fram til at han kunne legge seg sammen med meg og prøve å sove, men om det ikke gikk, så kunne han stå opp igjen. I begynnelsen gjorde han dette noen ganger, men etterhvert så begynte han å lese på senga, og da gikk det bedre. Nå legger han seg samtidig med meg, men ligger og leser i en time eller to istedet for å sitte og se på tv. Mye mer koselig enn å høre han sitte foran tv'n og vite at jeg kommer til å våkne alene.

Skrevet

Uff, sånn har jeg det og:P Ikke hver eneste natt, men ofte nok.. men jeg er sånn som småvåkner en gang i blandt i løpet av natten. Bare åpner øynene når jeg skal snu meg eller liknende og er han ikke kommet så går jeg ut og henter han.. Men er trist når man sover en hel natt alene:( Hvis han har for vane å se på tv en time eller to etter du har lagt deg, så kan han jo se på tv f.eks en time også komme å lese eller noe..? Slik at dere møtes på halvveien?

Gjest LanaLane
Skrevet

Hva med å se på film i senga? Om jeg er trøtt og ikke han så tar vi med oss lap-topen og starter en film. Etter en time er han også trøtt og om jeg da allerede sover så er jo ikke det noe problem:)

Gjest skoeska
Skrevet

Vi legger oss alltid samtidig, men legger oss som regel ganske tidlig, og ligger og ser på tv & koser oss. Jeg sovner som oftest først..

Det har skjedd at både jeg og han har sovnet på sofaen også, men da vekker vi den andre og kryper til sengs sammen. Vi sover aldri hver for oss..

Skrevet

Noen forslag:

* Få TV på soverommet.

* Spør om han ikke kommer og legger seg. hvis han sier han ikke er trøtt, si at du ikke nødvendigvis mente at dere skulle sove....

* Kjøp en sofa som ikke er god å sove i

* Gå opp og vekk han og få han ned i sengen. Med mindre dere har for god sofa, så må det jo være ubehagelig å sove sånn

Skrevet

Her ble det sånn mest etter vi fikk barn.Han begynte å legge seg der når han skulle veldig tidlig på jobb for å ikke bli vekket så mye av barnet,men så ble det til at han også sov i stua selv om han ikke skulle på jobb og selv om barnet vårt sluttet å våkne så mye om natten.Men han var sånn før og,jeg ville at vi skulle legge oss sammen men han klarte ikke å sovne så "tidlig" (ca.10-11 om kvelden) og så på film osv.og kom og la seg etterpå i kanskje -- 2 tiden ,og da fikk jeg ikke sove for jeg lå bare å "ventet" på at han skulle komme og sove.Så nå sover jeg mesteparten av tiden alene og våkner alene.Akkurat som jeg bor alene.(utenom barnet da :) Har ikke alltid ville sagt det så mye til han,vil ikke mase.Men prøv og ta sofaen fra han,da blir det så trangt at han kanskje legger seg i senga!hehe Sitt oppe sammen med han,eller kjøp en ny seng til bare èn person og når han spør hvorfor du har kjøpt den kan du si at den gamle tar opp mye plass,du bruker den jo ikke uansett?

Gjest Gjest_ensom_*
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Godt å se at det er flere her i samme båt. Jeg for min del skjønner ikke hva problemet hans er, for hvor vanskelig kan det være å gå å legge seg når man blir trøtt? Er det det at han ikke vil sove sammen med meg? Også tenker jeg på dette med fremtidige barn, for hva skjer da? Jobben med nattevåk vil jo naturligvis gå til meg, for han er jo ikke der for å ta opp den lille. Dette med tv på rommet er ingen dum ide, men akkurat slik vi bor nå er det ingen mulighet for det. Og jeg føler ikke at jeg kan forlange at han skal legge seg sammen med meg. Han har ikke behov for like mye søvn som meg, og det må jeg bare godta. På sett og vis har jeg vent meg til dette å sovne og våkne alene, men det begynner å bli forferdelig ensomt. Han er lite hjemme ellers også, så jeg ser knapt samboeren min. Da er vel det minste jeg kan forlange at vi sover i samme seng?

Skrevet

Han må da få bestemme selv hvor han skal sove?????????

Hvist jeg var sliten å noen drev på med å vekke meg ja da har jeg blitt veldig irritert.

Gjest Gjest_ensom_*
Skrevet
Han må da få bestemme selv hvor han skal sove?????????

Hvist jeg var sliten å noen drev på med å vekke meg ja da har jeg blitt veldig irritert.

Det har jeg da heller ikke gjort. Hverken mast på han eller vekt han når han sovner. Men synes du virkelig det er så urimelig at jeg vil dele seng med kjæresten min når jeg knapt ser han ellers?

Gjest Visitor Q
Skrevet

Spread eagle må vel være den eneste fornuftige løsningen på å få slasken med til sengs hver natt?

Skrevet (endret)

Dette emnet minner meg om en kveld en daværende kjæreste var på besøk til meg hos familien min. Vi satt alle og så på TV, men jeg var såpass trøtt at jeg begynte å dubbe av der jeg satt. Da kjæresten min så det, sa hun bestemt, "nei, nå går vi og legger oss!"

...og dro meg etter armen opp på soverommet. :ler:

Endret av K.A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...