waco Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 På lørdagskveld var jeg oppe hos en kamerat av meg. Denne historien er dessverre trist og leit på alle mulige måter. Det er en bekjent jeg har kjent siden ungdomskolen og vi har sporadisk kontakt et par ganger i året. Tidligere var vi mye mer sammen og var regelmessig kompiser, men det er etter at han fikk den siste dama. Kona som han giftet seg med i fjor at vi ikke har sett hverandre. Årsaken er at jeg vet at hun har vært utro mot ham to uker før bryllupet etter at de hadde kranglet og det var også samme dag det var utdrikningslag. Vet ikke om det har noen sammenheng? Derfor skulle jeg løse denne floken, på første gang siden giftemålet så hadde jeg ham på enmanshånd. Først spurte jeg om hvor kona hans c***** var? Og han svarte at hu var ute med noen venninner. Noe som ikke stemte da han dobbeltsjekket ved å ringe henne, da satt hu og drakk ute på byen med noen gutter. Jeg synes jo sånt er skikkelig irriterende og spurte ham hvorfor han ikke kjefter på kona og skjeller ut han idioten som er ute med andre mannfolks koner! Men neida, du skjønner det waco at man må stole på kona si skjønner du, for uten tillit så er det ikke noe igjen av ekteskapet. Herregud, skjønner dere hvor manipulert enkelte menn kan være? Uansett spurte jeg ham rett ut om han trodde kona hans c****** var utro? Vet dere hva han svarte meg? Han sa, - du skjønner det waco at man må fokusere på fremtiden og prøve å legge ting bak seg dersom man vil at ting skal fungere. Jeg klarte ikke en gang å fortelle at kona er utro, fordi at jeg tror han hadde blitt mer knekt enn hjulpet, så fjern fra virkeligheten han var. For slike som ham så ender det med at naboen finner kona i søppelsjakta delt opp med neglesaks, og sånt vil jeg ikke ha noe av. Derfor foreslo jeg at vi kunne dra ut ham og jeg, kanskje jeg kunne få ham på andre tanker. Men neida, - da skulle ham sitte hjemme og vente på kona si c******, men hun ville jo overhodet ikke hjem og sa at hu måtte legge på telefonen hver gang kompisen min ringte fordi "vennen kjedet seg sånn hvis hun snakket med mann sin i telefonen". Har dere hørt på maken egentlig? Ikke jeg heller. Det jeg lurer på er dette vanlig atferd iblant gifte koner? Her på forumet så har jo en del av der så jeg tenkte at på et slikt anonymt forum som dette så kan vi jo alle lure på om fenomenet er sjeldent (som vi alle håper) eller meget vanlig, - som vi alle misliker og skuffer oss alle. Men hvordan er virkeligheten bak fasaden da? Bak disse glansbildefremstillingene vi har av ekteskapet, er det mye skjulte utroskaper og baksnakkelser tror dere? For å gjøre historien litt lengere kan jeg avslutte med å si at jeg klarte selvsagt ikke å fortelle kompisen min sannheten. Jeg begynte å snakke om noe annet, jeg ville ikke grave dypere nede der. Med lykt og lupe drive å lete frem beviser man strengt tatt ikke trenger i og "fyren" hun var ute med, - "hoho, pass på kona mi da" sa han i halvhjertet latter iblandet alkoholrus for å glemme. Jeg ble jo så trist at jeg bare måtte stikke, å sitte å gruble en lørdagskveld fikk han gjøre alene, jeg hadde blitt så sint at jeg hadde funnet fram kamerat for å lage bevis, men han satt bare passivt på sofaen og stirret ut gjennom vinduet. Da jeg gikk for å snu meg for å se hva han så på så så det ut som han stirret på månen.
Gjest IBW Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hei du, det er ikke vanlig at ei dame oppfører seg sånn mot en hun virkelig elsker. Kjempestygt og dårlig gjort av den dama du beskriver. At noen er utro på den måten finns nok, jodda - men dersom man finner ut av at en venn har det slik så har denne vennen det veldig vondt. Hjelpe han bort fra det vonde er det beste, prate med vedkommende om det du tror er problemet er en god tilnærming til hjelp
la Flaca Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Vet dere hva han svarte meg? Han sa, - du skjønner det waco at man må fokusere på fremtiden og prøve å legge ting bak seg dersom man vil at ting skal fungere. Det slår deg ikke at han mest sannsynlig vet at kona var utro to uker før bryllupet, og at de har jobbet seg gjennom det? Jeg syns virkelig ikke det er din business å legge deg opp i andres forhold. Kunne ikke falle meg inn å slippe utroskapsbomber på eget initiativ med mindre jeg fikk direkte spørsmål om det. Jeg for min del vil helst ikke vite det dersom mannen min skulle tråkke i salaten en eller annen gang i løpet av et langt liv (noe som faktisk hører med i lange ekteskap), og jeg trenger ikke barmhjertige samaritaner som deg for å opplyse meg om slike feilspor.
Nabodama Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Nå bor jeg på et lite sted, ganske gjennomsiktig, som små steder ofte er. Her er det ikke VANLG å være utro nei. Men det forekommer selvsagt. Når vi venninnene er ute møter vi jo andre kjente, og det hender at disse er menn. Ofte er det menn som kjenner både oss og mennnene våre. Hadde mannen min ringt til meg da, ville han hørt både manns- og damestemmer, uten at det betyr at jeg eller venninnene er utro. Det ville bare betydd at det var dem vi snakket med da. Eller kanskje vi bare sto i barkø. Eller kanskje vi slo av en prat med noen da vi var ute og røykte. Eller kanskje mannen ville hørt bare damestemmer også, kanskje vi snakket med noen damer akkurat da. Sånn er det når han er ute også, jeg regner ikke med å høre BARE mannestemmer i bakgrunnen. En skal ikke alltid tro det verste heller.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Jeg vet om 2 menn hvor dama er notorisk utro,de velger tydligvis å ikke tru på hva folk sier til dem. Mann nr 1: 2 mnd før bryllup er hun ute 2 helger på rad å fester,hun tar med seg 2 forskjellige menn hjem hver helg,kjæresten får vite dette,han velger å gjøre det slutt. (Disse vet han om) Noen uker etterpå er de ilag igjen,han velger å tilgi,de bestemmer å gifte seg,en uke før bryllup har hun utdrikkningslag,denne helgen har hun 2 menn på kort tid samme kvelden,dette nekter han å tru,han velger å gifte seg med henne,etter dette hører man at hun har vært utro flere ganger + at man ser at denne mannen sliter. Mann 2: De er samboere. Mannen er fra en annen plass og reiser hjem med jevne mellomrom. Når han er ute å reiser danser dama på bordet,en stund hadde hun 3 elskere hun holdt på med på samme tid,både venner å nære kjente har fortalt han om hennes sidesprang,man ser å at han å sliter. Felles med disse 2 menn er at de velger å tru når dama/kona sier at de ikke gjør noe galt,selv om de innerst inne sikkert vet at det folk sier er sant. Jeg klarer bare ikke å skjønne at man velger å se forbi disse tingene som folk forteller,for meg ser det ut som de velger å være dørmatter. Hadde det vært meg så hadde jeg satt pris på om noen fortalte meg sånne ting!
Gjest LEken Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Et par ting her: Hvorfor fortalte du ikke vennen din om dette med en gang? Når du har ventet så lenge som nå kan du like gjærne la være. Hvorfor tror du at hun fortsatt er utro? Er det slik at vi kvinner ikke kan ha guttevenner som vi tar en pils med? Nei jeg tror ikke det er så vanlig at gifte kvinner er utro. Men jeg tror at vi alle kan trå feil av og til. Et lite spørsmål: Synes du mer eller mindre om vennen din hvis han vet om denne utohistorien til sin kone? Er han sterk som kan tilgi og stole på henne? Eller synes du han er en tøffel uten rygggrad, som bare sitter og ser på månen mens andre menn kurtiserer kona hans?
waco Skrevet 6. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2008 Jeg for min del vil helst ikke vite det dersom mannen min skulle tråkke i salaten en eller annen gang i løpet av et langt liv (noe som faktisk hører med i lange ekteskap), og jeg trenger ikke barmhjertige samaritaner som deg for å opplyse meg om slike feilspor. Veit mannen din om disse holdningene dine la flaca? Jeg er ihvertfall overbevist over at jeg ikke kommer til å ligge med andre enn dama mi ihvertfall så lenge jeg er sammen med dama mi. Og dersom andre mannefolk er borte på dama mi så håper jeg at har en eller annen kompis som forteller meg sannheten slik at jeg kan komme meg videre. Det er ikke snakk om å fortelle utroskapen for å godte seg på andres ulykke, at det liksom er kos med skadefryd, og at man kan si; var det ikke det jeg sa!? Det handler mer om at det er urimelig å kalle seg venn dersom man lar vennen sin bli behandlet av en drittsekk av en kjerring. Hva er vennskap for deg la flaca? Tie og skjule ting og hemmeligheter fordi det er i "fellesskapets beste"?!
la Flaca Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Veit mannen din om disse holdningene dine la flaca? Jeg er ihvertfall overbevist over at jeg ikke kommer til å ligge med andre enn dama mi ihvertfall så lenge jeg er sammen med dama mi. Og dersom andre mannefolk er borte på dama mi så håper jeg at har en eller annen kompis som forteller meg sannheten slik at jeg kan komme meg videre. Det er ikke snakk om å fortelle utroskapen for å godte seg på andres ulykke, at det liksom er kos med skadefryd, og at man kan si; var det ikke det jeg sa!? Det handler mer om at det er urimelig å kalle seg venn dersom man lar vennen sin bli behandlet av en drittsekk av en kjerring. Hva er vennskap for deg la flaca? Tie og skjule ting og hemmeligheter fordi det er i "fellesskapets beste"?! Ja, han vet om hva jeg tenker om saken. Og at jeg ikke ser på utroskap (ikke nødvendigvis samleie) som kroken på døra. Et forhold bak min rygg er noe annet, men en "glipp" vil jeg tro er bound to happen hvis man holder sammen til døden skiller en ad. For alt jeg vet har vi 70 år igjen av ekteskapet. Klart det kan skje ting vi egentlig ikke står for og angrer på etterpå. Ang. vennskap: Jeg vet ting som jeg kunne fortalt venner, og som jeg vet ville vært ødeleggende for forholdene deres. Ting som tilhører fortida. Jeg lar dem finne ut av forholdene sine selv fremfor å være orakelet som på død og liv skal ha alle kort på bordet, koste hva det koste vil.
Gjest Alabama Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Vet dere hva han svarte meg? Han sa, - du skjønner det waco at man må fokusere på fremtiden og prøve å legge ting bak seg dersom man vil at ting skal fungere. Det slår deg ikke at han mest sannsynlig vet at kona var utro to uker før bryllupet, og at de har jobbet seg gjennom det? Det høres ut som om han kompisen er klar over hva som er skjedd.. Han høres forresten ut som en klok kamerat, som har et sunt forhold til dama si og stoler på henne.
Gjest Gjest_ma_* Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Det er fordi vi er mennesker at utroskap skjer. Noen år til på baken så ser de fleste litt annerledes på saken.
waco Skrevet 7. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2008 Nabodama, det handler ikke bare om at man hører stemmer når man tar telefonen, men det handler om at kona nekter å redegjøre for visse timer, nekter å snakke om visse tidsperspektiver, lyver angående hvem hun skal møte, treffer andre mennesker i skjul, telefonen er plutselig på lydløs akkurat som at hun venter en samtale ingen må få vite om, kommer hjem med verdisaker hun ikke hadde da hun gikk, - alle disse tingene maner jo til mistanke.
waco Skrevet 7. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2008 Kanskje vi burde høre litt på han gjesten lengere oppe der, som kunne fortelle om to historier til? Det virker som at dere er mer opptattte av dette aldri skjer enn å diskutere hvorfor det skjer? Hva kommer det av? At dere føler det er enklest og bare la det være, og prøve å glemme det?
Nabodama Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Nabodama, det handler ikke bare om at man hører stemmer når man tar telefonen, men det handler om at kona nekter å redegjøre for visse timer, nekter å snakke om visse tidsperspektiver, lyver angående hvem hun skal møte, treffer andre mennesker i skjul, telefonen er plutselig på lydløs akkurat som at hun venter en samtale ingen må få vite om, kommer hjem med verdisaker hun ikke hadde da hun gikk, - alle disse tingene maner jo til mistanke. Ok, da kommer det mer info enn det gjorde i starten
Nabodama Skrevet 7. november 2008 #14 Skrevet 7. november 2008 Kanskje vi burde høre litt på han gjesten lengere oppe der, som kunne fortelle om to historier til? Det virker som at dere er mer opptattte av dette aldri skjer enn å diskutere hvorfor det skjer? Hva kommer det av? At dere føler det er enklest og bare la det være, og prøve å glemme det? Jeg prøver ihvertfall å la være å tenke det verste først, og i åpningsinnlegget ditt kommer det jo ikke fram at de tingene du nevnte ovenfor skjedde, og da forholder en seg til de opplysningene en får. Sånn som du beskriver det, kan det se ut som dama overhode ikke har respekt for mannen. Har hun respekt, oppfører hun seg ikke som om han var en dott. Og det gjelder andre veien også, menn er ikke bedre på det feltet der.
waco Skrevet 8. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. november 2008 (endret) Ok, da kommer det mer info enn det gjorde i starten Når for eksempel dama slår av telefonen når typen spør hvor hun befinner seg så skjønner alle at det er noe galt i gjære. Hva gjør man når man kommer til et sånt tilfelle da? Prøve å håpe på det beste eller sette igang gjengjeldelser slik at dama lærer at det å såre mennesker unødvendig under flørt maske er uakseptabelt? Det å bedra de nærmeste synes jeg er værre enn å lure ukjente mennesker. Kanskje ikke alle er enige i det, men det er ihvertfall sånn jeg tenker. Endret 8. november 2008 av waco
Jade Skrevet 8. november 2008 #16 Skrevet 8. november 2008 Han sa, - du skjønner det waco at man må fokusere på fremtiden og prøve å legge ting bak seg dersom man vil at ting skal fungere. Utifra dette, virker det jo som om han visste om utroskapen som hadde skjedd. Og at de ville legge dette bak seg. Isåfall virker det jo veldig rart at hun lyger om hvem hun er ute sammen med! Hvis hun ikke hadde noe å skjule, så ville hun jo ikke løyet om det! Det er ikke noe galt i at hun stikker på byn med en venn, men da forteller man sannheten! Jeg skjønner at hun ikke vil sitte lenge i telefonen når hun er ute med andre. Men å legge på røret og slår av telefonen er drøyt! Jeg synes nesten synd på kompisen din. Men synes det burde vært litt mer tak i han. Han bør åpne øynene sine og finne ut hva hun egentlig driver med. Og er hun ikke utro, så bør hun uansett oppføre seg som om at hun ikke er det! Han må ikke finne seg i dette, uansett hva hun driver på med!
waco Skrevet 9. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2008 Han refererte visst til en handling for flere år tilbake og ikke den samme utroskapen som jeg vet om. Så det er helt klart gjentakelsesfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå