Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg har nettopp flyttet for meg selv og sliter med oppvasken. For når jeg skal tørke alle glassene og tallerknene, så kommer det "støv" fra kjøkkenhåndkledet på de... Og vann suges ikke opp godt. Har vasket noen av de på 60 grader, andre på 90 grader. Alle jeg er på besøk hos har fine, godt brukte håndklær. Hvor lang tid tar det før de slutter å smitte av sånn? Må de vaskes mange ganger? Samme problem har jeg med rengjøringskluter! Og nye håndklær, vannet tas liksom ikke opp når jeg bruker de. Men de blir brukbare etter noen få vask, så det er ikke så farlig...
pittie Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Spørs litt hvilket stoff de er laget av og. Jeg har feks noen fra Jysk i bomullslignende greier, de er blitt 1 år og endelig brukbare, men suger ikke vann. Det vil de nok aldri gjør Du bør prøve slike typiske kjøkkenhåndkle, slike i rutet mønster. Lin er de vel laget av mener jeg på. Har vel en stabel med slike som jeg henger under de andre siden jeg ikke syns de er noe fin.
Gjest L_C Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Mine kjøkkenhåndklær er skikkelig gammeldagse og ikke særlig pene. Slike hvite og blå som "alle" har. Men de har fungert godt for meg helt siden jeg fikk de for 1 år siden Har prøvd å kjøpe fine og "moderne" kjøkkenhåndklær, men det er de gode gamle som blir brukt
mmmSjokolade Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Mine kjøkkenhåndklær er skikkelig gammeldagse og ikke særlig pene. Slike hvite og blå som "alle" har. Men de har fungert godt for meg helt siden jeg fikk de for 1 år siden Har prøvd å kjøpe fine og "moderne" kjøkkenhåndklær, men det er de gode gamle som blir brukt Enig. De billigste er de beste. Prøv på princess eller kid.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Bruker du tøymykner når du vasker dem? Det må du nemlig ikke gjøre. Det nedsetter oppsugingsevnen til håndklærne, og resultatet blir at du "skofler" vannet omkring mer enn tørker det av tingene. Jeg hadde samme problemet som deg, og det forsvant da jeg sluttet med tøymykner. Jeg har badehåndklær og kjøkkenhåndklær fra Jysk, og noen flere kjøkkenhåndklær fra Nille, og alle disse fungerer utmerket. De ser ikke så verst ut heller
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Bruker aldri tøymykner... Har kjøpt helt simpe, billige. Husker ikke helt hvor.. Nille og Kid kanskje. Men skulle da tro at alle er ganske like, og at de funker selv om de ikke er dyre og lekre... Er disse bra? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40110959 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70069637 bør man velge lin isteden for bomull?
pittie Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Prøvde å sjekke hva mine er lagd i, men de er så gamle at alt jeg klarte å tyde på 1 av 3 som faktisk hadde lapp, var portugal XD Men føles ut som lin, og de er superbra.
Busy Lizzie Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg vet akuratt hva du mener, jeg fant en del bra på kid, de er av den gammeldagse typen. De stive med fine designe er helt ubrukelige. De har ett som heter Martha på kid, veldig bra. http://www.kid.no/produkter/kjokken/show/102/10205 Endret 7. november 2008 av Busy Lizzie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå