Gå til innhold

Tips til sminking?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Når jeg har sminket meg og ser meg selv i speilet, ser det fint ut.

Men så drar jeg på fest og blir tatt bilde av, og da er jeg gørrstygg!

Noen tips så sminken blir fin på bilder også? Jeg løper som vinden når jeg ser et kamera..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten utdype litt. Hva er det som er gørrstygt på bilder?

Skrevet

Det er viktig med GODT lys der du sminker deg! Gjerne en sjekk i dagslys også om du får til..

Skrevet

For å sminke deg til å bli bra på bilder, må du sminke deg litt annerledes enn vanlig som regel..

For det første må du vøre flinkere med lys og skygge og skape kontraster i ansiktet.. Skjekk youtube. der finner du en del videoer på dette. amy04, makeupgeektv og xsparkage er gode til å sminke.

En annen ting er også at blitsen får deg til å se blass og kjedelig ut, så hvis jeg skal bli tatt bilde av, der jeg vet at det skal brukes blits, så bruker jeg en anelse mrøkere foundation i ansiktet enn vanlig.

Noe annet som kan hjelpe er å definere øyne bedre. Bruk eyeliner og skap kontraster med lys og skygge der også:)

Man kan lett se flat ut på bilder, så det er viktig å skape dybde med enke teknikker..

Skrevet

kan legge til at ofte så ser man bedre ut i speilet netopp fordi hjernen er vant til det man ser vs. når man ser bilde av seg er proposjonene i ansiktet snudd. da ser man hva andre ser oxo. hørt det har noe med det vertfall. har det slik selv!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har også forstått det slik at solfaktoren som finnes i mange foundationer også reflekterer lyset fra blitsen, slik at du blir blekere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...