Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes folk skal tenke seg godt om i år. Sett i lys av den økonomiske situasjonen, så synes jeg folk skal prøve å endre litt perspektiv på hva julen egentlig handler om.

Jeg snakker ikke om Jesus, som den egentlig, egentlig handler om, men vårt vestlige og litt forvridde, men likevel flotte bilde på julen - nemlig at familien er samlet for trivsel og hygge.

Under kjøpefesten de siste årene, har omsetningsrekord på omsetningsrekord blitt slått. Dog tror jeg at fjorårets salgsrekord var den siste vi kommer til å se på noen år.

Selv har jeg sagt til folk at jeg ikke ønsker meg noe annet enn varme tanker, fordi jeg synes det er galt at mennesker som sliter med å betale huslånet skal ha dårlig samvittighet og økonomiske frustrasjoner i julen. - Dette er noe folk burde tenke på.

Endret av DingDong
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha gaver.

Jeg vil ha god mat, god drikke og hyggelige mennesker.

+ bittelitt snop. :sjenert:

Gjest StockDama
Skrevet

Og det det egentlig eeeegentlig handler om, er vintersolverv.

Men nå skal ikke jeg pirke.

Folk får kjøpe det de føler de har råd til...jeg krever ingen gaver, og jeg kjøper ikke for mer enn det jeg føler er "ansvarlig", altså jeg vil fortsatt kunne spise mer enn flattbrød de neste månedene fremover.

Skrevet

Den beste måten å få økonomien i gang igjen er faktisk å få folk til å bruke mer penger ;)

Jeg synes folk skal få kjøpe gaver om de vil. For mange er det kjempestas å gå rundt og kjøpe ting til andre. De gleder seg kjempemye til pakkene deres blir åpnet, og de får se hvor glad mottakeren blir. Jeg synes det blir feil å nekte folk å kjøpe gaver. Selv om du ikke får så mye glede av å få, så blir det feil å ta fra andre gleden ved å gi.

Skrevet

Jeg krever ikke gaver, men jeg melder meg ikke ut. Skal kjøpe gaver til mine. Alt behøver ikke å være så dyrt, og jeg har mine tilmålte få som skal få noe. Tror det skal gå bra.

Skrevet

Har nevnt for søsken at vi kan kjøpe gaver kun til barna. Ene syntes det var kjempefint, mens andre svarte med "skal ikke jeg få noen gaver på julaften". Så det gikk ike på at det var koselig å kjøpe gaver til andre, men det å få gaver selv :sjenert:

Handler inn gaver etter hva vårt jule-budsjett tåler. Vi skal ha god mat og kose oss også, ikke bare shoppe, shoppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...