Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne skulle kanskje ha ligget under "bil"-forumet, men har en anelse om at det få som stikker innom der. :P

Jeg fikk en parkeringsbot i dag på 500 kr, noe jeg mener selv jeg egentlig ikke burde fått. På parkeringsautomaten sto det "Mot avgift i fra kl. 09.00 - 17.00 mandag - onsdag". Jeg betalte fram til kl. 17.00, og la kvitteringen framme i bilen. Når jeg kommer tilbake har jeg altså fått en parkeringsbot, som ble skrevet ut kl. 17.45, og merket med "billett utløpt", så de har tydeligvis sett billetten min.

Men jeg betalte jo fram til kl. 17.00? I fra kl. 17.00 og fram til kl. 09.00 dagen etterpå er det vel gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som en glipp fra parkeringsvakta. Sånn jeg tolker det, skal man kunne stå gratis etter kl. 17.00....

Syns du burde klage på denne. Hvis du har tolket skiltet der riktig.

Skrevet

Jeg tolker det også som at man skal kunne stå gratis fra etter 17.00.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Send inn en klage, med kopi av parkeringsbilletten.

Skrevet

Sjekk reglene med lupe. De har sikkert lurt inn en setning om ingen parkering etter kl 17. Du ble lurt nå, men forhåpentligvis ikke flere ganger.

Parkeringsbransjen er den eneste formen for bedrageri som er tilllatt i Norge.

Skrevet
Parkeringsbransjen er den eneste formen for bedrageri som er tilllatt i Norge.

Helt enig! Jeg har nettopp kranglet med Q-Park i et halvt år og ga til slutt opp, jeg orket ikke mer. Jeg er drittlei de private parkeringsselskapene som får lov til å drive "cowboyvirksomhet" uten at noen tar tak i det. Parkeringsetaten i Oslo er forresten ikke "tamme" de heller...

Min krangel med Q-Park:

Jeg betalte parkering til kl 17:05. Jeg kom tilbake til bilen kl 17:03 (i følge både min klokke, mobilen og klokken på dashbordet i bilen) og da lå det en bot på bilen for å ha stått over tiden som visstnok var ilagt 17:08. Parkeringsvakten var selvsagt ikke å se. Jeg betalte boten og leverte samtidig klage, men de ga seg ikke, jeg hadde stått for lenge. Punktum!

Skrevet

Har opplevd å få bot liknende ts. Det stod på automaten, men ikke på skiltingen at det ikke var lov å stå der utenom 9-17. Så da var det bare å betale...

Skrevet

Jeg antar at det ikke er noen av kommunens plasser, for de aller fleste av disse er gratis mellom 17 og 09 og jeg har stått på mang en slik plass og aldri fått bot.

Er det kommunen, så er det kanskje en fersking som har tatt den. Klag og du vil mest sannsynlig få pengene tilbake.

I flere private parkeringsselskaper, får vaktene kommisjon av antall bøter skrevet ut og da er det om å gjøre å skrive ut flest mulig... Her er det vanskeligere å få penger tilbake, men de gir seg jo om saken er opplagt.

Hvilket selskap var det og var det noen plasser med annen oppmerking der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...