Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Kjøpte sånn strimmelpakke fra billige-tester.com. Og lurer på om andre har gode/dårlige erfaringer med disse. Du ser det at jeg trodde ikke jeg skulle ha El før om 6 dager. (dag 14 ca). Men tok to EL test strimler i går og de var begge positive. tok en ny nå og den var positiv også. Hadde sex i natt, så jeg håper at testsvarene stemmer, men ble veldig usikker. Dette er vår første prøveperiode og er litt grønn, kjenner jeg. Noen synspunkter, vær så snill..
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 har brukt disse testene, ja. en periode brukte jeg kun disse, og fikk positive svar på eggløsningstestene i "riktig" periode i syklusen. neste måned prøvde jeg clearblue digital tester i tillegg, for å sammenligne. da viste de billige testene positivt, mens de andre viste negativt. kan være vanskelig å tolke de billige, særlig når du vil så gjerne at de skal være positive.. selv pleier jeg å bruke de billige, og så tester jeg for sikkerhets skyld med de andre, når den billige KANSKJE viser positivt.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Nå er jeg på dag 9 i syklus. tror jeg har ca 28 dagers syklus. hadde sex natt til i går, er det julig jeg kan bli gravid da? er så ny på dette og skjønner ikke alt.hehe. Tok enda en eggløsningstest i dag, og den var fortsatt positiv. er det vanlig med positive el- tester 3 dager på rad?
NemoLinn Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Nå er jeg på dag 9 i syklus. tror jeg har ca 28 dagers syklus. hadde sex natt til i går, er det julig jeg kan bli gravid da? er så ny på dette og skjønner ikke alt.hehe. Tok enda en eggløsningstest i dag, og den var fortsatt positiv. er det vanlig med positive el- tester 3 dager på rad? Man kan ha flere dager med positive EL tester. Selv stoler jeg ikke på billig testene. Syntes det var vanskelig å tyde resultatene. Jeg gikk over på Clearblue ferilitetsmonitor, og den er jeg kjempe fornøyd med. Den kan jeg legge vekk i en god stund nå :D
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Takk for svar! Hva mener du med "vanskelig å tyde svarene"? Tok en ny i dag også.. den var positiv (for 4. dag på rad). Men denne gang var teststreken mye sterkere enn tidligere. Da tenker jeg at det er like før?! Håper på litt i kveld. Men samboer er ikke alltid så lysten. Krysser fingrene. HAr SÅÅÅÅ lysst å bli gravid denne måneden!!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Husk at testen er negativ dersom den ene streken er mye svakere enn den andre.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Ååh?? Trodde den var positiv hvis det kom strek uansett styrke?!
Gjest Hegepege Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Ja, det er veldig viktig å huske at testen ikke er positiv dersom test-streken er svakere enn den andre. Den skal helst være sterkere enn den sjekk-streken. Så før du benytter deg av slike tester ville jeg ha lest bruksanvisningen Om jeg husker riktig var mine tester positive i 3 dager, hvorav streken den 2 dagen var kjempepositiv.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 neste måned prøvde jeg clearblue digital tester i tillegg, for å sammenligne. Men det går jo ikke å bare bruke EN eller to clearblue's? For de hører jo til i en pakke med et batteri som bare varer i en periode, det betyr at du bruker opp et batteri (200-300 kroner) hver måned du tar tilleggsprøver? Eller har Clearblue også annet system?
Gjest gudrun Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Men det går jo ikke å bare bruke EN eller to clearblue's? For de hører jo til i en pakke med et batteri som bare varer i en periode, det betyr at du bruker opp et batteri (200-300 kroner) hver måned du tar tilleggsprøver? Eller har Clearblue også annet system? Batteriene varer ikke bare i 1 mnd. Jeg kunne bruke samme pakke med Clearblue eggløsningstester i 3mnd jeg uten at batteriet var brukt opp. JEg temper også, så jeg brukte kun 1 test den ene mnd....snakk om flax!!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Men temperaturen stiger vel først etter at eggløsningen er ferdig? Har du forresten sånn termometer med to desimaler bak eller bare en?
NemoLinn Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Men temperaturen stiger vel først etter at eggløsningen er ferdig? Har du forresten sånn termometer med to desimaler bak eller bare en? Hvis du skal tempe, så anbefales det å bruke termometer med to desimaler bak.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Men det går jo ikke å bare bruke EN eller to clearblue's? For de hører jo til i en pakke med et batteri som bare varer i en periode, det betyr at du bruker opp et batteri (200-300 kroner) hver måned du tar tilleggsprøver? Eller har Clearblue også annet system? Så dyrt alt dette er! Men det er jo verdt hver krone hvis det blir vellykket
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Hvis du skal tempe, så anbefales det å bruke termometer med to desimaler bak. Men nå leser jeg at tempen stiger først etter eggløsnig, da er det vel litt for sent eller? Eller kanskje dette varierer fra kvinne til kvinne? Jeg er legesekretær og synes dette er spennende område, men vet ikke så mye om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå