Lille Rosa Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Hei! Jeg er så i tvil når det gjelder om vi skal ha bryllupskake eller ikke.. Vi skal ha 5-retters middag og etter desserten vil det uansett bli servert kaffe og "småkaker". Vi skal gifte oss i utlandet på et ganske "eksklusivt" sted og det finnes ikke noe som heter "enkel bryllupskake" hos de slik jeg har forstått det Det vil si at en kake hos de til ca 25 personer koster 5-6000 kroner, noe jeg syns er aaaltfor mye for en kake.. Så, det jeg lurer på er altså om kake er et must eller om det holder med dessert og litt småkaker..
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Hei! Jeg er så i tvil når det gjelder om vi skal ha bryllupskake eller ikke.. Vi skal ha 5-retters middag og etter desserten vil det uansett bli servert kaffe og "småkaker". Vi skal gifte oss i utlandet på et ganske "eksklusivt" sted og det finnes ikke noe som heter "enkel bryllupskake" hos de slik jeg har forstått det Det vil si at en kake hos de til ca 25 personer koster 5-6000 kroner, noe jeg syns er aaaltfor mye for en kake.. Så, det jeg lurer på er altså om kake er et must eller om det holder med dessert og litt småkaker.. Oi, det hørtes jo litt dyrt ut da... Hva med å ha små cupcakes, små hjerteformede brownies eller lignende porsjonskaker, og sette det i et stativ med flere etasjer...? Kanskje med en fin kaketopp i den øverste etasjen... Kan være et flott alternativ til ordinær bryllupskake... Hvis stedet dere skal være ordner sånt da Ellers går det fint an å droppe bryllupskaken ja... Det bestemmer dere heldigvis selv!
Saeria Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Bryllupskake er ikke et must mener jeg. Selv giftet vi oss helt alene, og hadde middag på restaurant etter vielsen. Da ble det "bare" dessert på oss. Dere kan jo invitere folk (de nærmeste?) til kaffe og kaker i etterkant også om dere vil.
Lille Rosa Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 (endret) Bryllupskake er ikke et must mener jeg. Selv giftet vi oss helt alene, og hadde middag på restaurant etter vielsen. Da ble det "bare" dessert på oss. Dere kan jo invitere folk (de nærmeste?) til kaffe og kaker i etterkant også om dere vil. Tenker du da at vi tar en "kakefest" når vi kommer hjem eller misforstår jeg deg? Uansett var det en god ide Vi hadde i utgangspunktet tenkt å ha en fest med type fingermat osv når vi kom hjem for "alle", men bryllupet begynner å bli altfor dyrt allerede, så det spørs om vi må droppe det. MEN, da kan det jo være en god (og rimeligere) idè å ha kaffe og kaker hjemme, selv om det ikke blir like livat.. Endret 5. november 2008 av Lille Rosa
Saeria Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Ja, jeg tenkte på en "kakefest", ja. Det kan jo suppleres med litt salt snacks også. Da blir det fort noen timers hyggelig lag.
Lille Rosa Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Ja, jeg tenkte på en "kakefest", ja. Det kan jo suppleres med litt salt snacks også. Da blir det fort noen timers hyggelig lag. Forslo det for forloveden og han syns det var en bra plan . Må dobbeltsjekke med mamma og forlover så de ikke får krupp, men regner med at de også syns det er en fin idè! Takk for tipset
Saeria Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Får håpe mamma synes det er ok da. Jeg er enig med dere. En bryllupskake til flerfoldige tusen er ikke verdt det. Særlig ikke hvis en alt er god og mett på nydelig mat. Dessert og småkaker burde holde i lange baner på den store dagen.
Gjest men Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Egentlig et must, men hvis den skal koste over 200 kr per gjest, må det være lov å være litt kritisk...
Saeria Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 (endret) I dagens samfunn er vel i grunnen ingenting et must. Det er hva man selv velger å gjøre til et must. Noen må gjerne ha noe som andre ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Endret 6. november 2008 av Saeria
Solstrålejenta Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Etter å ha lest litt forskjellige tråder rundt dette temaet her på KG har vi bestemt oss for å droppe bryllupskaken Jeg er ikke begeistret for den standard marsipankaken og ville derfor heller ha en kake fra Pascal. De er jo gruelig dyre, så etter å ha tenkt oss om ønsker vi ikke å bruke 4-5000 kr (som den kaken jeg hadde sett på kostet) på en bryllupskake. Det blir nok av andre flotte hjemmelagde kaker på kakebordet, så da får vi heller skjære en av dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå