Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Forbruket har økt med 14% Hvordan da vite hvor mye det er?
Glynis Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 (endret) Du teller sammen alle sjokoladepapirene du samlet på fra i fjor og sammenligner dem med de du har spart på fra i år. Grumpftpht, gi oss noe mer informasjon da. Endret 5. november 2008 av Glynis
feuerstein Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 En annen ting som slår meg er at det er uklart på hvilken måte sjokoladeforbruket har økt. To muligheter er omtrent like aktuelle, det er at man bruker 14% mer penger på sjokolade, eller at man spiser 14% mer sjokolade målt i vekt/volum. I tillegg har man den mer teoretiske muligheten om at sjokolade utgjør 14% mer av pengene gjennomsnittsmennesket (nordmannen?) bruker totalt/på mat/på godteri.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 For å regne ut hvilket reell tall 14% står for i økt konsum, må man ha flere opplysninger. Hvordan regnes slikt i prosent?
Gjest Raptuza Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Du teller sammen alle sjokoladepapirene du samlet på fra i fjor og sammenligner dem med de du har spart på fra i år. Grumpftpht, gi oss noe mer informasjon da. LOL! Ufattelig vittig...
Gjest L_C Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 For å regne ut hvilket reell tall 14% står for i økt konsum, må man ha flere opplysninger. Hvordan regnes slikt i prosent? Hvis jeg spiste 60 sjokolader i fjor, men 68,4 sjokolader i hele år, har forbruket mitt økt med 14% fra i fjor til i år.
Glynis Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Hvis jeg spiste 60 sjokolader i fjor, men 68,4 sjokolader i hele år, har forbruket mitt økt med 14% fra i fjor til i år. Men det stemmer ikke med antall papir i haugen. :/
Gjest L_C Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Med sjokoladeforbruk menes forbruk av sjokolade, ikke penger brukt på sjokolade Jeg har desverre kastet en del av papirhaugen min
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Men er det forbruk av ren sjokolade, eller alt som heter noe med sjokolade? Det er jo ikke mye sjokolade i melkesjokolade for eksempel. Sjokolade er et morsomt ord.
Gjest L_C Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Med sjokolade tenker jeg nok det siktes mest til godterisjokolader som melkesjokolade, troika, stratos osv.osv
Gjest ego Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Økt med 14 %, kan ikke stemme når jeg har redusert mitt med 98 %? Regnestykket går ikke i hop for noe må da mitt store reduserte forbruk å ha på sjokoladeforbruket?
Gjest L_C Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Ikke hvis jeg økte mitt sjokoladeforbruk med 100%
Bønna Skrevet 8. november 2008 #14 Skrevet 8. november 2008 En annen ting som slår meg er at det er uklart på hvilken måte sjokoladeforbruket har økt. To muligheter er omtrent like aktuelle, det er at man bruker 14% mer penger på sjokolade, eller at man spiser 14% mer sjokolade målt i vekt/volum. I tillegg har man den mer teoretiske muligheten om at sjokolade utgjør 14% mer av pengene gjennomsnittsmennesket (nordmannen?) bruker totalt/på mat/på godteri. Av en eller annen grunn tviler jeg ikke et sekund på at du er hankjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå