Gå til innhold

Lei av lav lønn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo en del av sjefen sin jobb å ha sånne samtaler så jeg synes ikke du skal være altfor redd for å ta det opp :) det er jo blant annet sånn man har sjefer til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har jobbet i 6 månder i en meget fin butikk som selger div interiør og tekstiler. Jeg ble ansatt som deltid, men jobber ca 40 timer i uka. Jeg fikk vite at de fulgte tariff for handel og kontor, noe som tilsvarer ca 120 kr på minste nivå når man er over 18-20- Men jeg har bare 112kr i timen og i tillegg så får jeg verken overtidsbetalt, eller helg tillegg eller noe i det hele tatt. Jeg har studiekompentanse og er utdannet arkitekt via Fjernundervisning. Burde ikke jeg ha bedre lønn? I tillegg gjør jeg en utmerket bra jobb, jeg gjør sikkert halvparten av min sjefs oppgaver ved siden av og de andre ansatte ser på meg som like mye sjef som han. Jeg trives godt, men mener jeg fortjener bedre lønn!

spørst hvordan du ser på det...

før jeg ble syk så jobbet jeg som fotograf i en fotokjede. Flere av oss hadde mellom 7 og 9 års utdannelse i faget, og de skilte mellom de av oss med utdanning som hadde fagbrev og de som ikke hadde. De med utdanning som fotograf uten fagbrev tente 112 kr timen, de med fagbrev tente 125 kr timen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...